Gå til innhold

Pen kjole til bryllup neste år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, jeg har god tid. :-D Og det er jo greit.

Jeg er altså buden i bryllup sommeren 2014. Og trenger kjolehjelp, sånn at jeg vet litt hva jeg skal titte etter.

Jeg er lita (litt under 150 høy) og ca 63 kg. Altså lita og relativt... lubben.

Cupstørrelsen er D, og jeg har ikke behov for å eksponere innholdet i bryllupet. Magen har jeg også behov for å retusjere litt.

For korte kjoler er jeg for gammel til (over 40), og siden overarmene disser når jeg går (oh - hvilket liflig syn!), ønsker jeg ikke ermeløs, men gjerne kort arm.

Tips mottas med takk.

Anonymous poster hash: ca5ef...24f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/393531-pen-kjole-til-bryllup-neste-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Jeg er altså buden i bryllup sommeren 2014. Og trenger kjolehjelp, sånn at jeg vet litt hva jeg skal titte etter.

Cupstørrelsen er D, og jeg har ikke behov for å eksponere innholdet i bryllupet. Magen har jeg også behov for å retusjere litt.

For korte kjoler er jeg for gammel til (over 40), og siden overarmene disser når jeg går (oh - hvilket liflig syn!), ønsker jeg ikke ermeløs, men gjerne kort arm.

Tips mottas med takk.

Hei

Jeg har vært i samme situasjon ;-)

Meg er litt høyere og 15 kg mindre, jeg har mange kjoler jeg kan gi bort og linker, men før må du slanke deg ca 10 kg.

Jeg hadde en lang lekker kremfarget kjole som jeg kan selge/ gi bort da man ikke kan ha samme kjole flere ganger ( jeg vet ikke hvorfor det er slik?)

Jeg kan Evt sende deg bilder om du ønsket ?

AnonymBruker

Hei

Jeg har vært i samme situasjon ;-)

Meg er litt høyere og 15 kg mindre, jeg har mange kjoler jeg kan gi bort og linker, men før må du slanke deg ca 10 kg.

Jeg hadde en lang lekker kremfarget kjole som jeg kan selge/ gi bort da man ikke kan ha samme kjole flere ganger ( jeg vet ikke hvorfor det er slik?)

Jeg kan Evt sende deg bilder om du ønsket ?

Slanke meg? Moi?!

Hva er det De tillater Dem?

Joda, jeg kunne veeeeeldig gjerne tatt av minst 10 kg, og jobber (ganske dårlig) med den saken.

Så jeg tror nok jeg heller må finne en kjole som passer meg, hvis du skjønner hva jeg mener.

Men takker for tips og leter videre.

Den blå kjolen var fin! :-D Og den skjuler vel mine skavanker ganske godt, vil jeg tro.

Du har forresten samme cup-str som meg, bare at jeg er 10 cm høyere :-) Men også 10 kg mer enn deg... buhuu.... og jeg skal prøve å gå ned i vekt til neste sommer, jeg var godt på vei, men sklei ut i ferien. 
Men jeg har fine former så er mest magen jeg ønsker å få vekk :) Når man har så store pupper så blir det fort vulgært med utringning, så forstår den biten. Jeg leste forresten at de med store bryst bør gå for trekantåpning fremme, ikke oval/rund... da ser man bare større ut... 
Og så kan man jo kjøpe sånn "minimizer"bh.... 
Jeg har ofte problemer når jeg skal kjøpe klær pga puppene da, særlig hvis overdelen ikke er elastisk... så det er jo litt skummelt å bestille kjoler på nettet, selv om str er den rette, så er det ikke sikkert jeg får den på meg pga de :)
Og bikinier.... jeg bruker 38-40 i bikinitruse, men 90 D i bikinioverdel, og det er jo ikke bare bare å bestille... men fant meg noe på Ellos nå da, så har jeg til neste sommer :o) Benyttet meg av salget... 

Lykke til i kjolejakten :)

Annonse

Kjøp deg noen rålekre sko m høy hel. Så ville jeg hatt en søt, pyntet knelang kjole, med litt utrigning. Gjerne bare stropper, så hadde jeg heller hatt på meg en liten tynn og lett bolero. Søk på zalando for inspirasjon - både coctailkjoler og sommerkjoler.

Slanke meg? Moi?!

Joda, jeg kunne veeeeeldig gjerne tatt av minst 10 kg, og jobber (ganske dårlig) med den saken.

Så jeg tror nok jeg heller må finne en kjole som passer meg, hvis du skjønner hva jeg mener.

Den blå kjolen var fin! :-D Og den skjuler vel mine skavanker ganske godt, vil jeg tro.

Jeg tror den blå kjolen passer alle kroppsfasonger egentlig. Hvis man har litt mage å skjule, så er det fint med det litt løse/draperte(?) stoffet over magen. Kjolen passer også hvis man ikke er så høy. Men du.... håper du kan å gå med høyhælte sko? Det er lekkert til denne kjolen :) Hvis du er av de som mener høyhælte sko er håpløse å gå med, så vit at det er utrolig stor forskjell på høyhælte sko. Kjøp deg noen i skinn og gjerne med platå i tillegg til hælene - for da blir ikke følelsen av høye hæler så stor. Denne kjolen er råbillig, så invester heller i noen lekre høyhælte sko :)

Jeg tror den blå kjolen passer alle kroppsfasonger egentlig. Hvis man har litt mage å skjule, så er det fint med det litt løse/draperte(?) stoffet over magen. Kjolen passer også hvis man ikke er så høy. Men du.... håper du kan å gå med høyhælte sko? Det er lekkert til denne kjolen :) Hvis du er av de som mener høyhælte sko er håpløse å gå med, så vit at det er utrolig stor forskjell på høyhælte sko. Kjøp deg noen i skinn og gjerne med platå i tillegg til hælene - for da blir ikke følelsen av høye hæler så stor. Denne kjolen er råbillig, så invester heller i noen lekre høyhælte sko :)

Helt uenig vedr. den kjolen. Slike elastiske kjoler passer bare på de som er slanke eller som har veldig fin figur. De blir seende uformelige ut på en som har noen kilo ekstra, og særlig dersom man har lite definerte skuldre. Da bør man heller velge en figursydd kjole som ikke er veldig elastisk.

De koster litt, men kjolene fra Karen Millen gjør underverker for figuren :).

Slanke meg? Moi?!

Hei!

Ok

Jeg tenkte det er bedre å gjøre noe med overvekten, enn å kjøpe en kjole til den.

Du har jo nesten et år på deg.

Men man velger jo selv.

Den blå bør du med din vekt passe deg for tror jeg, men det fins slike korsetter , vet ikke hva det heter dom presser fettet inn, for det er ikke pent hvis ikke kjolen sitter som på modellen.

Det fins også kjoler som strammer så mye inn at andre kan holde rundt livet ens med hendene, men behagelig er det ikke:-) jeg har en burgunder kjole jeg liker, den må det 2!mennesker til for å få meg inn i, jeg må holde pusten, en må ta tak, den tredje må snøre:-) komisk er det ;-)

Så lenge det gjør skikkelig vondt så ler jeg :-) jeg liker røff behandling.

Helt uenig vedr. den kjolen. Slike elastiske kjoler passer bare på de som er slanke eller som har veldig fin figur. De blir seende uformelige ut på en som har noen kilo ekstra, og særlig dersom man har lite definerte skuldre. Da bør man heller velge en figursydd kjole som ikke er veldig elastisk.

Helt enig med deg. Mange fine kjoler fra NoaNoa også. De er ikke like dyre ;)

Draperte kjoler kler ikke jeg i alle fall, da fremheves bare magen... da er det bedre med en såkalt A-line kjole, da får man en midje og fokuset vekk fra magen. Jeg har en veldig rett fasong egentlig, bortsett fra magen og puppene... men mangler midje... Så jeg trenger i alle fall å fremheve midjen. Jeg har brede rette skuldre, så har jo den fordelen sånn sett. Armene er ikke så feite heller, folk er forskjellig... har man veldig blubbete overarmer ønsker man kanskje å skjule de og. Man bør velge klær som fremhever det som er bra og skjuler det som er mindre bra.

Hm, skjønner det om det er snakk om ei som virkelig er STOR, men her er det snakk om en som bare er lubben - da tror jeg kjolen vil passe fint...

• 8 måneder senere...

Annonse

AnonymBruker

Jeg har nå gått ned (trommevirvel!) 2 kg! Det er jo bare komisk, egentlig.

Men kjole har jeg funnet, en som kler meg. Billig var den også, så skal investere i dyre sko, har jeg tenkt. Med hæl - og kanskje følger det sånne gåtimer med på kjøpet, bare jeg kjøper dem dyre nok? :-D

I alle fall, det blir bra!

AnonymBruker

Tips mottas med takk.

Jeg er 160, barmfager og var faktisk litt gravid også....

Det jeg angret med kjolen var at jeg ikke gikk til skredder og fikk den tilpasset. Jeg skulle spare penger og bestilte på nettet. Kjolen passet heldigvis, men 

den var litt trang bake, vi måtte snøre inn bake og valkene stakk ut. Kjolen var også ermløs, jeg er avhengig av en god bh for mine store bryst. 

Jeg hadde en stroppeløs bh, men slet med at bh'en gled ned. I tillegg hadde jeg ermslør,

og de var litt trange, så valkene viste...

så jeg vil absolutt anbefale å bruke penger til å besøke en brudesalong. 

Prøve ut ulike sveiser (var heller ikke fornøyd med sveisen jeg fikk...) og nyfarget hår. 

Ta masse bilder og sjekke ut før bryllupet.

og prøve ut ulike kjoler og få den tilpasset så den passer deg perfekt.

Er du barmfager, gå for en kjole med litt ermer, og kjolen bør være A-formet, dvs gå utover,

da vil midjen virke smalere.

Å hva skulle jeg ikke gjort for å gifte meg på nytt... med det perfekte bryllup :)

Da skulle jeg til og med brukt noen mnd på å slanke meg, 

og spist sunt... En annen ting var at pga gravidhormonene fikk jeg kviser på ryggen, 

og det vistes jo når jeg hadde kjole uten ermer :( Blek var jeg og.

Dette er dagen da du skal være prinsesse for en dag. 

Så bruk tiden du har nå frem til bryllupet - lev sunt, tren, spis sunt, få nok søvn,

bruk peeling, bodylotion, spraytay på studio før bryllupet så du blir fin og solbrun (ikke prøv deg på selvbruning selv som blir skjoldete....), 

og test ut forskjellige kjoler og hårsveiser...

og ikke minst sminke. Sjekk ut sminken i dagslys.

Jeg var hos en utenlandsk frisør og hun ville absolutt ha så mye rouge på meg fordi hun mente at det var viktig på bilde pga blitzen, men hun tok alfor mye, jeg så så ut som en klovn!

Test ut sminke - i dagslys og aftenlys, ta ulike bilder og se hvordan sminken tar seg ut i lyset.

Øv gjerne også på positurer og gemikk, både du og brudgom :) 

Ang. utendørsbilder - pass litt på her. Det var vått i marka da vi gifta oss og fotografen ville ha oss til å gå både her og der, jeg var redd for å snuble i den lange kjolen........

Anonymous poster hash: 0d9a2...274

Så jeg vil absolutt anbefale å bruke penger til å besøke en brudesalong. 

(...)

Dette er dagen da du skal være prinsesse for en dag. 

Trådstarter skal jo ikke stå brud, hun er "bare" bedt i et bryllup.  Så det er ikke sikkert hun er interessert i å legge om halve livsstilen på grunn av akkurat det :P  

AnonymBruker

Tips mottas med takk.

Sorry, litt dysleksi her. Jeg så dette "Jeg er altså buden i bryllup sommeren 2014" og tenkte det var stavefeil, at hun var bruden i bryllup :) hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...