Gå til innhold

Hva vil dere lese om på DOL?


Helseredaksjonen

Anbefalte innlegg

Helseredaksjonen

I tillegg til forumet og Eksperttjenesten, finnes en rekke artikler om sykdom og helse her på DOL.

 

Vi som driver Doktor Online lurer på om dere som bruker forumet også leser artiklene våre? Har dere noen ønsker om temaer og saker vi skal skrive mer om?

 

Tusen takk for alle innspill!

 

Hilsen Helseredaksjonen i Egmont Hjemmet Mortensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De artiklene som mest fanger min interesse er artikler om småbarn, hudpleietips, kostholdstips, allergi... Hadde vært en ide å hatt mulighet til å kommentere slike artikler under m/samme innlogging som på dol?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til forumet og Eksperttjenesten, finnes en rekke artikler om sykdom og helse her på DOL.

 

Vi som driver Doktor Online lurer på om dere som bruker forumet også leser artiklene våre? Har dere noen ønsker om temaer og saker vi skal skrive mer om?

 

Tusen takk for alle innspill!

 

Hilsen Helseredaksjonen i Egmont Hjemmet Mortensen

Alt som kan opplyse og bidra til bedre egenomsorg og helse. Gjerne inndelt i temaer som psykisk helse, somatisk, tannhelse, alternativ behandling/medisin etc.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser gjerne opplysende artikler om sykdom, medisin og helse, er vel interessert i det meste.

 

Det jeg har funnet av artikler som ligger ute på DOL inneholder for lite faktaopplysninger og er for lite informative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Organtransplantasjon og spesielt levertransplantasjon.

Kunstige organer og forsøk på å lage kunstig lever.

 

Tilgang på donororganer, overlevelsemuligheter ved transplantasjon og bruk av medisiner for å hindre avstøtning. Hvordan virker de. Hva er maksalder for å få levertransplantsjon og andre donororganer i Norge?

 

Vil gjerne få lese om siste forskning på PSC, der Rikshospitalet skal være veldig flinke.



Anonymous poster hash: d9a93...89d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og så glemte jeg å ta med nevrologiske sykdommer, epilesi og sånne sykdommer at man har skjevinger eller rykninger i armer og bein.



Anonymous poster hash: d9a93...89d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil lese inngående ekspert-forklaringer på hvordan diagnostikk henger sammen med pasients ulike nivåer for misforståelser av virkeligheten. Og hvilke sammenhenger det eksisterer i forhold til type misforståelser (tematikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forslag til artikkelemner, men en innvending om de artiklene jeg har sett her.

Jeg syns de fleste artiklene har en kommersiell vinkling med en "skremmende" overskrift som tydelig er laget for å oppnå flest mulig klikk - ikke for saklig opplysning.

Eks:

- "Smertene kan vare i tre år.

Det begynner med litt ømhet i skulderen din."

- "Hovne bein kan være alvorlig sykdom"

- "Halsbrann? Da bør du være forsiktig"

- "Du kan få betennelse av å spise feil fett"

Overskrifter som dette hadde jeg forventet i helseartikler i VG og Dagbladet, men jeg syns det er upassende på et seriøst helsenettsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har ikke forslag til artikkelemner, men en innvending om de artiklene jeg har sett her.

Jeg syns de fleste artiklene har en kommersiell vinkling med en "skremmende" overskrift som tydelig er laget for å oppnå flest mulig klikk - ikke for saklig opplysning.

Eks:

- "Smertene kan vare i tre år.

Det begynner med litt ømhet i skulderen din."

- "Hovne bein kan være alvorlig sykdom"

- "Halsbrann? Da bør du være forsiktig"

- "Du kan få betennelse av å spise feil fett"

Overskrifter som dette hadde jeg forventet i helseartikler i VG og Dagbladet, men jeg syns det er upassende på et seriøst helsenettsted.

En kan få sykdomsangst av mindre :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker å lese om ADD, vinklet som konkrete tips til hvordan foreldre kan tilrettelegge for å hjelpe sitt barn som har ADD.

Nyheter om behandling av ulike kreftformer. Tips til hva man skal være obs på, men uten å krisemaksimere.

Artikler om overgangsalder. Som gir god info.

Jeg støtter forøvrig de over her som ber om saklige overskrifter.

Jeg har lest noen av artiklene deres. Gjennomgående er de for korte og overfladike. Det er sjelden de inneholder noe jeg ikke visste fra før. Og jeg har ikke medisinsk bakgrunn, jeg har bare god allmennkunnskap.

Anonymous poster hash: 07898...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...