Gå til innhold

Breivik har det bedre enn studenter og de som går på nav

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Omtanke for ABB tror jeg ikke jeg har annet enn visse prisipper, Han er frarøvet rettigheter andre voldsforbrutere har og det på tynt grunnlag, det er kun det det handler om.

:blink:  :wacko:  :blink:

Anonymous poster hash: 58fc0...519

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

37

• TulleKoppen

20

• Ayia

8

• Løvemamma

7

Skrevet

Hei!

Og jeg skulle ønske jeg kunne gni det inn i et åpent sår hos deg med salt, hvor lite du har tenkt igjennom ting, hvor lite du vet, da ville du forståttvatvdet er umulig å forklarenfor meg til mennesker som deg hvor fullstendig feil du tran, men viktigst hvor lite du vet. Om sadismen som en voksen gjør mot et barn, alene ofte, og over år, ofte mot flere, og etterlaterbdem, alene, uten støtte og uten forklaring.

Ok ABB drepte mange.... Han torturertenikkenover Laaaang tid, men det gjør mange pedofile og andre voksne.

For meg utgjør de, en langt større trussel.

Dette her er ikke annet enn ett toskete og dumt svar fra deg.

Jeg har aldri og jeg gjentar ALDRI forsvart eller sagt at barnemishandling er ikke er ille, og hva vet du om hva jeg vet om dette eller ikke?

Men du synes tydeligvis ikke at det ABB er så veeeldig ille og setter dette opp mot ett barns forferdelige opplevelser.

Det vi forsøker å si deg er at ABB har tross alt ødelagt mange, mange liv, både fysisk og psykisk og langt flere enn de han drepte og familiene rundt.

Jeg tror ikke at du skjønner omfanget av det ABB har gjort og han kan også slippe ut igjen og gjøre akkurat det sammen en gang til.

Det du mener om overgrep og mishandling av barn overskygger totalt det ABB har gjort og klarer ikke å ha to tanker i hode samtidig, tror ikke du klarer å sette deg inn i det rett og slett.

Det at noen går i rosemarsj betyr slettes ikke at de mener at misbruk og mishandling av barn ikke er ille.

Jeg fatter bare ikke at du ikke klarer å se galskapen i det ABB har gjort, men skal sammenligne dette opp mot enkeltsaker.

Skrevet

Dette her er ikke annet enn ett toskete og dumt svar fra deg.

Jeg har aldri og jeg gjentar ALDRI forsvart eller sagt at barnemishandling er ikke er ille, og hva vet du om hva jeg vet om dette eller ikke?

Men du synes tydeligvis ikke at det ABB er så veeeldig ille og setter dette opp mot ett barns forferdelige opplevelser.

Det vi forsøker å si deg er at ABB har tross alt ødelagt mange, mange liv, både fysisk og psykisk og langt flere enn de han drepte og familiene rundt.

Jeg tror ikke at du skjønner omfanget av det ABB har gjort og han kan også slippe ut igjen og gjøre akkurat det sammen en gang til.

Det du mener om overgrep og mishandling av barn overskygger totalt det ABB har gjort og klarer ikke å ha to tanker i hode samtidig, tror ikke du klarer å sette deg inn i det rett og slett.

Det at noen går i rosemarsj betyr slettes ikke at de mener at misbruk og mishandling av barn ikke er ille.

Jeg fatter bare ikke at du ikke klarer å se galskapen i det ABB har gjort, men skal sammenligne dette opp mot enkeltsaker.

Hei!

Jeg forsøker sette ting i perspektiv , derfor syns jeg det kollektive hysteriet var overdrevent.

Jeg fikk fort, bare timer etter nok, av måten man fokuserte på. Gråt inn i ørene m.m. Gråt for gråtens egen skyld.

Jeg sa til og med at jeg syns det var nok sutring og forlot rommet der menneskene satt og gråt.

Jeg var da tydelig irritert, og det blir jeg sjelden.

Jeg gikk så detaljert inn i måten han utførte attentatet. Minuttene kjøreplanen, plan A B og C osv... Det interesserte meg.

Heldigvis kom temaet en gang opp i Asperger gruppen og der kunne man sette ting i perspektiv og jeg kjente aksept for min måte å kjenne på dette. Ingen tårer, men fokus på mer det tekniske.

Det må da være greit å interessere seg mer for den delen også. Men selvsagt ABB blir ikke da ensbetydende med ondskap, mer interessant som menneske og måten han måtte jobbe med seg selv, for å klare utføre attentatet.

Flere var interessert i den tekniske gjennomføringen av attentatet, det er faktisk spennende, og hvis man klarer å ha flere tanker i hodet på en gang, så er det mulig å være dyktig på planlegging av attentat og handle galt ( slik jeg også mener ABB gjorde)

Men jeg tror ikke vi klarer å forstå hverandre på dette punktet.

I tillegg er vi uenige.

Det siste er ok, men synd vi ikke klarer å se det fra hverandres ståsted.

Jeg er forholdsvis inne i dette også fordi mitt barn skulle vært der, til barnets sinne og vår flaks krevde vi at måtte bli med oss til syden :-)

Jeg tror ikke DU personlig ikke ser alvoret i barnemishandling og barns lille rettsvern i Norge,

Men jeg fastholder at vi som nasjon og folk ikke gjør nok for barna. Og før noen lager rosemarsjer for terroren barn daglig blir utsatt for, mener jeg VI er medskyldige. Det er i vertfall min måte å se ting på. Men du må skjønne at ord som, vi , oss, er ord brukt om et samfunnsproblem og ikke ment personlig.

Jeg tror ikke det er hensiktsmessig at jeg skriver særlig om attentatet og ABB, det fører jo kun til at dere blir opprørte. Da er det ingen hensikt.

Jeg registrerer at jeg har opptrer slik at andre blir sjokkerte, lei seg, sinte, det beklager jeg, så jeg skal ikke skrive mer om det. Jeg vil ikke bli tatt for å være sympatisør av han, vi tilhører ganske ulike politiske miljøer, selv om han rammet de som står nære meg politisk, lar jeg meg ikke miste fornuft og hengi meg til følerier, det siste vet jeg ikke hvordan man gjør heller, det er helt fremmed.

Konklusjon: jeg mente ikke å opprøre deg/ m flere. Så da skal jeg la være å dele mine tanker om det.

Skrevet

:blink::wacko::blink:

Anonymous poster hash: 58fc0...519

Hei!

Jeg forstår ikke hva du prøver å skrive med de ansikter , men se mitt forrige svar, skal ikke skrive mer om det for klarer ikke gjøre meg forstått.

Skrevet

Jeg syntes du viser en bisarr omtanke for ABB, som ikke minst sympati for handlingene hans. Jeg tør minne deg på hva du skrev i fjor sommer:

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/381804-mer-meningsl%C3%B8st-enn-22-juli/

Dette syns jeg er lengt verre enn at en mann med en klar overbevisning skyter og dreper fordi han mener det er nødvendig for å redde demokratiet mot multikulturalisme. Like mange kan jo i teorien bli drept, men for meg blir det mer meningsløst hvis det ikke fins et politisk motiv.

Ellers er det vanskelig for meg å forstå hvorfor 77 liv plutselig skulle føre til følelser og rosemarsj og konserter og avisskriverier i ett år!!

Hei!

Omtanke viser jeg ikke, men jammen skrev jeg presist og godt, akkurat det kunne jeg skrevet nå :-)

Det er andre her inne som sender han godteri :-)

Det gjør ikke jeg.

Hadde jeg hatt omtanke ville jeg vel gjort det.

Jeg forstår ikke hva du reagerte på i den teksten der, nå lest den igjen.

Skrevet

Hei!

Jeg forsøker sette ting i perspektiv , derfor syns jeg det kollektive hysteriet var overdrevent.

Jeg fikk fort, bare timer etter nok, av måten man fokuserte på. Gråt inn i ørene m.m. Gråt for gråtens egen skyld.

Jeg sa til og med at jeg syns det var nok sutring og forlot rommet der menneskene satt og gråt.

Jeg var da tydelig irritert, og det blir jeg sjelden.

Jeg gikk så detaljert inn i måten han utførte attentatet. Minuttene kjøreplanen, plan A B og C osv... Det interesserte meg.

Du synes det ble for mye sorg og gråting bare noen få timer etter attentatene, men etterlyser mer følelser og engasjement i forhold til misbrukte barn? Dette er ikke bare en følelsesmessig brist, men også en logisk brist i mine ører. 

Du svarte heller ikke på mitt spørsmål tidligere i tråden om det var en mulig asbergerdiagnose som gjør at du forsvarer han såpass mye som du gjør. 

Skrevet

Du synes det ble for mye sorg og gråting bare noen få timer etter attentatene, men etterlyser mer følelser og engasjement i forhold til misbrukte barn? Dette er ikke bare en følelsesmessig brist, men også en logisk brist i mine ører.

Du svarte heller ikke på mitt spørsmål tidligere i tråden om det var en mulig asbergerdiagnose som gjør at du forsvarer han såpass mye som du gjør.

Hei!

Jeg svarte ikke på det fordi jeg, forsvarer han ikke ! :-(

Kanskje min Asperger diagnose fører til en følelsesmessig brist ? Jeg vet ikke.

Jeg ble lettet da jeg hørte en godt utdannet kvinne, doktor, i min gruppe, si at hun forstod seg mer på han enn andre. Jeg så på henne lenge, men hun så bare ned i gulvet.

Jeg vet ikke om ABB har Asperger, jeg skjønner nå at mennesker med Asperger ikke trenger å være som meg. Jeg har lite empati men mye sympati, liker ikke at noen skal ha det vondt ville ikke derfor klare skyte noen.

Likevel har ABB og jeg flere likhetstrekk feks smiler på feil steder, nøyaktige, opptatt av å tallfeste følelser, liker å være alene, strever med det sosiale, forstår og oppfatter annerledes.. Ulikhetene er likevel langt flere.

Vi hadde dessverre samme barnepsykiater som skrev de samme ord... Og vi var medlem av samme pistolklubb.

Jeg sympatiserer ikke ned han:-( og svarte ikke fordi du skrev det:-(

Skrevet

Hei!

Jeg vet noe om hva det er, det er egenerfart.

Hvis noen slår seg, bryr jeg meg ofte bare hvis jeg forstår at det er vondt å slå seg der.

Ellers kan jeg synes det er komisk og le.

Når barna slår seg midt på leggen vet jeg st det er vondt og trøster, når de slår seg et " feil" sted, skjønner jeg ikke problemet, jeg tenker meg fa frem til at min psykiater mener man skal trøste likevel.

Jeg er lei meg for det, jeg lo da en dame skled gjennom en dobbel snurredør fordi det var morsomt. Man skulle filmet det bananskallet :-)

Jeg ble lei meg da andre mente jeg lo av ondskap.. Jeg viste ikke at hun fikk vondt før noen sa det. Det har aldri skjedd meg. Og før jeg så hun gråt, da ble jeg fortvilt og gikk, for jeg klarte ikke følelsene.

Jeg kommer derfor nå på at min psykiater har helt rett, jeg har Asperger :-( og deg betyr mange upassende reaksjoner før jeg får tenkt meg om.

Skrevet

Jeg kommer derfor nå på at min psykiater har helt rett, jeg har Asperger :-( og deg betyr mange upassende reaksjoner før jeg får tenkt meg om.

Ja, jeg tror det kommer av det. Ingen er uenig i at det bør rettes langt mer fokus på det du nevner med barnemisbruk. Jeg er også enig i poenget ditt med at 22/07 kanskje fikk/får mer oppmerksomhet enn alle disse barna burde fått. Det er vel måten du sier dette på som kanskje kan virke litt "ufølsomt" på folk.

Skrevet

. Det er vel måten du sier dette på som kanskje kan virke litt "ufølsomt" på folk.

Det tror jeg du har rett i. Når man diskuterer så følsomme temaer som dette, så bør man ha de sosiale antennene i orden og veie sine ord med omhu for ikke å bli misoppfattet. For et menneske med asperger er det nesten håpløst å ikke tråkke i salaten i den forbindelse.

Jeg forstår grunntanken til Madelenemie, og skjønner hva hun egentlig mener å si - men dette drukner i uttalelser som man ikke liker å tenke på....  Poenget er vel at å sette opp mot hverandre så grusomme saker rett og slett ikke har noen hensikt :/

Skrevet

Poenget er vel at å sette opp mot hverandre så grusomme saker rett og slett ikke har noen hensikt :/

Nettopp. Men det kan aspergere ha vansker med å forstå, tror jeg. Hvis man må tallfeste alt. Så det er nok forklaringen på dette.

Skrevet

Nettopp. Men det kan aspergere ha vansker med å forstå, tror jeg. Hvis man må tallfeste alt. Så det er nok forklaringen på dette.

Ja, det kan sikkert stemme... Det fine med Madelenemie er at hun er veldig klar over at hun kanskje ser enkelte ting i et annet lys enn oss andre her inne - og vi lærer også masse om hvordan det kan være å ha asperger :)

Skrevet

Hei!

Jeg svarte ikke på det fordi jeg, forsvarer han ikke ! :-(

Kanskje min Asperger diagnose fører til en følelsesmessig brist ? Jeg vet ikke.

Jeg ble lettet da jeg hørte en godt utdannet kvinne, doktor, i min gruppe, si at hun forstod seg mer på han enn andre. Jeg så på henne lenge, men hun så bare ned i gulvet.

Jeg vet ikke om ABB har Asperger, jeg skjønner nå at mennesker med Asperger ikke trenger å være som meg. Jeg har lite empati men mye sympati, liker ikke at noen skal ha det vondt ville ikke derfor klare skyte noen.

Likevel har ABB og jeg flere likhetstrekk feks smiler på feil steder, nøyaktige, opptatt av å tallfeste følelser, liker å være alene, strever med det sosiale, forstår og oppfatter annerledes.. Ulikhetene er likevel langt flere.

Vi hadde dessverre samme barnepsykiater som skrev de samme ord... Og vi var medlem av samme pistolklubb.

Jeg sympatiserer ikke ned han:-( og svarte ikke fordi du skrev det:-(

Beklager om du føler deg presset til å svare på noe du egentlig ikke vil svare på, jeg tror din asberger forklarer godt hvorfor du kommen med de uttalelsene du gjør for vi som ikke har denne diagnosen reagerer nok mest på de nyansene du naturlig nok ikke klarer å få med. Jeg synes personlig at det er litt interessant å se ditt syn på han som en mulig asberger, og om det er med på å forme ditt syn på han som vi andre lett kan oppfatte som at du sympatiserer med han.
Skrevet

Hei!

Jeg vet noe om hva det er, det er egenerfart.

Hvis noen slår seg, bryr jeg meg ofte bare hvis jeg forstår at det er vondt å slå seg der.

Ellers kan jeg synes det er komisk og le.

Når barna slår seg midt på leggen vet jeg st det er vondt og trøster, når de slår seg et " feil" sted, skjønner jeg ikke problemet, jeg tenker meg fa frem til at min psykiater mener man skal trøste likevel.

Jeg er lei meg for det, jeg lo da en dame skled gjennom en dobbel snurredør fordi det var morsomt. Man skulle filmet det bananskallet :-)

Jeg ble lei meg da andre mente jeg lo av ondskap.. Jeg viste ikke at hun fikk vondt før noen sa det. Det har aldri skjedd meg. Og før jeg så hun gråt, da ble jeg fortvilt og gikk, for jeg klarte ikke følelsene.

Så lenge man er klar over at du har asberger er det etter min oppfatning ganske greit å forstå reaksjonene dine, det som ble litt provoserende for meg i denne diskusjonen var at konsekvensene av hans handlinger ble bagatellisert og satt opp mot barnemishandling/misbruk.

Jeg skjønner også at du reagerer på den kollektive sorgen og handlingene som gjennomsyret det meste i samfunnet vårt i en periode, men dette handler om følelser og maktesløshet fordi det ble så mye tragedie på en gang som kanskje kan være vanskelig å forstå helt for en ed asberger.

Skrevet

Ja, det kan sikkert stemme... Det fine med Madelenemie er at hun er veldig klar over at hun kanskje ser enkelte ting i et annet lys enn oss andre her inne - og vi lærer også masse om hvordan det kan være å ha asperger :)

Ja, det er veldig flott og ikke minst lærerikt at hun er så åpen med diagnosen og forklarer så mye om hvordan hun tenker og hvorfor. Dette er med på å gjøre meg til en bedre menneskekjenner. :)

Skrevet

Ja, det er veldig flott og ikke minst lærerikt at hun er så åpen med diagnosen og forklarer så mye om hvordan hun tenker og hvorfor. Dette er med på å gjøre meg til en bedre menneskekjenner. :)

..og jeg bruker denne kunnskapen i jobben min - treffer ofte på elever med asperger :)

Skrevet

Ja, jeg tror det kommer av det. Ingen er uenig i at det bør rettes langt mer fokus på det du nevner med barnemisbruk. Jeg er også enig i poenget ditt med at 22/07 kanskje fikk/får mer oppmerksomhet enn alle disse barna burde fått. Det er vel måten du sier dette på som kanskje kan virke litt "ufølsomt" på folk.

Hei!

Jeg uttrykker meg ofte ufølsomt, uten at jeg forstår det. Det er et problem jeg har.

Jeg liker det ikke.

Skrevet

Det tror jeg du har rett i. Når man diskuterer så følsomme temaer som dette, så bør man ha de sosiale antennene i orden og veie sine ord med omhu for ikke å bli misoppfattet. For et menneske med asperger er det nesten håpløst å ikke tråkke i salaten i den forbindelse.

Jeg forstår grunntanken til Madelenemie, og skjønner hva hun egentlig mener å si - men dette drukner i uttalelser som man ikke liker å tenke på.... Poenget er vel at å sette opp mot hverandre så grusomme saker rett og slett ikke har noen hensikt :/

Hei!

Takk for forståelsen og at du/dere forstår, det gjør meg glad og lettere inni meg:-)

Skrevet

Hei!

Jeg uttrykker meg ofte ufølsomt, uten at jeg forstår det. Det er et problem jeg har.

Jeg liker det ikke.

Men du er jo 100% ærlig, ikke sant...  ;)

Skrevet

Beklager om du føler deg presset til å svare på noe du egentlig ikke vil svare på, jeg tror din asberger forklarer godt hvorfor du kommen med de uttalelsene du gjør for vi som ikke har denne diagnosen reagerer nok mest på de nyansene du naturlig nok ikke klarer å få med. Jeg synes personlig at det er litt interessant å se ditt syn på han som en mulig asberger, og om det er med på å forme ditt syn på han som vi andre lett kan oppfatte som at du sympatiserer med han.

Hei!

Takk for det du skriver.

Jeg tror som du skriver min Asperger resulterer i at jeg skriver/uttrykker meg feil, jeg gjør det ofte og jeg liker det ikke, og klarer aldri unngå det :-(

Jeg vet ikke om jeg tror eller ikke, at ABB har Asperger, mye taler for, det å drepe taler mot.

Jeg tror likevel man i sin ofte ensomme tilværelse kan handle feil hvis man ikke har mennesker rundt seg til å korrigere eller forklare ting for en.

ABB var mye alene.:-) jeg har mennesker å skrive med, bli kjent ned, få hjelp og forklaringer av, diskutere med osv... Eks her inne :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...