Gå til innhold

Trenger du mening i tilværelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde nok vurdert det, hadde jeg vært skikket. Utrolig spennende, da. Bo på en annen planet... hvis du ser på artikkelen skulle de få internett der. Det ville vel være tidenes høyeste latency! Men, man kunne fortsatt sitte på DOL...

Skrevet

Ikke på mars.

Hvis man vil til en annen planet, og er over 25 år i 2013, så tror jeg Mars er det alternativet du får!  ;)

Skrevet

Hvis man vil til en annen planet, og er over 25 år i 2013, så tror jeg Mars er det alternativet du får!  ;)

Menneskene klarer vel å ødelegge mars og :huh:

Skrevet

Menneskene klarer vel å ødelegge mars og :huh:

Tror ikke det, det er endel som mener vi bør sette i gang med "terraforming" på Mars. Det vil si manipulere systemet slik at det vil begynne å gro vegetasjon. Sånn som det er nå er det jo ubeboelig (på overflaten).

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Terraforming

Det går ut på å sette i gang noen reaksjoner i bakken på Mars, slik at det dannes karbondioksid - en atmosfære. Da kan man plante forskjellige vekster...

Det kan bli menneskehetens nye sjanse!  :D

Skrevet

Tror ikke det, det er endel som mener vi bør sette i gang med "terraforming" på Mars. Det vil si manipulere systemet slik at det vil begynne å gro vegetasjon. Sånn som det er nå er det jo ubeboelig (på overflaten).

Ødelegge er menneskehetens spesialitet, så joda....

Skrevet

Ødelegge er menneskehetens spesialitet, så joda....

Du vil ikke at menneskene skal dra til Mars i det hele tatt, og "ødelegge"?

Skrevet

Du vil ikke at menneskene skal dra til Mars i det hele tatt, og "ødelegge"?

Korrekt :)

Skrevet

Korrekt :)

Du vet hvordan mennesket ble til? Jo, i starten av universets levetid var det bare Hydrogen, Helium og Lithium. Disse stoffene gir ikke muligheter for store, kompliserte bindinger, slik som Karbon, stoffet som gir grunnlag for liv, gir. Det som skjedde inni i gigantiske stjerner, supernovaer, var at det foregikk kjernefysiske reaksjoner med tyngre atomer (som Karbon) som biprodukt. Når disse stjernene så sprengte, spredde stoffene seg utover i universet og klumpet seg sammen til planeter som vår. Fra der av gikk de kjemiske reaksjonene videre, med oss som resultat. :-)

Så, vi er egentlig et biprodukt av kjernefysiske eksplosjoner. Litt artig å tenke på, når du snakker om at vi ikke skal "ødelegge" Mars...

Skrevet

Du vet hvordan mennesket ble til? Jo, i starten av universets levetid var det bare Hydrogen, Helium og Lithium. Disse stoffene gir ikke muligheter for store, kompliserte bindinger, slik som Karbon, stoffet som gir grunnlag for liv, gir. Det som skjedde inni i gigantiske stjerner, supernovaer, var at det foregikk kjernefysiske reaksjoner med tyngre atomer (som Karbon) som biprodukt. Når disse stjernene så sprengte, spredde stoffene seg utover i universet og klumpet seg sammen til planeter som vår. Fra der av gikk de kjemiske reaksjonene videre, med oss som resultat. :-)

Så, vi er egentlig et biprodukt av kjernefysiske eksplosjoner. Litt artig å tenke på, når du snakker om at vi ikke skal "ødelegge" Mars...

Ja vi er alle stjernestøv som kommer fra universets uendelighet.

Skrevet

Ja vi er alle stjernestøv som kommer fra universets uendelighet.

Universet er ikke uendelig, men det finnes uendelig mange universer!  ;)

Man snakker om "multiverset".

Skrevet

Man snakker om "multiverset".

Jo, det bare ekspanderer, ekspanderer og ekspanderer. Så det så! ;)

Skrevet

Jo, det bare ekspanderer, ekspanderer og ekspanderer. Så det så! ;)

Hehe, per dags dato gjør det det. Men det er ikke sikkert det vil fortsette. Det er tre forskjellige teorier om det. Den ene sier at det vil fortsette å ekspandere uendelig. Den andre sier at ekspansjonen vil bremse ned slik at "farten" går mot null. Den siste sier faktisk at det vil begynne å kollapse etterhvert!  ;)

BrukerErAnonym
Skrevet

Nuvel, det er en teori da.

Skrevet

Hehe, per dags dato gjør det det. Men det er ikke sikkert det vil fortsette. Det er tre forskjellige teorier om det. Den ene sier at det vil fortsette å ekspandere uendelig. Den andre sier at ekspansjonen vil bremse ned slik at "farten" går mot null. Den siste sier faktisk at det vil begynne å kollapse etterhvert!  ;)

Tror det vil fortsette å ekspandere i evig tid, så den teorien tror jeg på ;)

Skrevet

Tror det vil fortsette å ekspandere i evig tid, så den teorien tror jeg på ;)

Jeg tror det vil kollapse!  ;) Forhåpentligvis ikke med det første.

Skrevet

Nuvel, det er en teori da.

Alt er da teorier.  ;) Dog mer eller mindre bekreftet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...