Gå til innhold

Henge ut folk på facebook er det lov?

Anbefalte innlegg

Jeg synes denne personen kunne skrevet innlegget sitt uten å identifisere mannen. Han hadde fått like mye sympati da.

Er det lov til å henge ut folk på denne måten han gjør, uansett hvor sint eller rett han har? 

https://www.facebook.com/knutarntsen

Personlig synes jeg det er en svært dårlig utvikling at vi tar skittentøyvasken på facebook. Men jeg kunne sikkert gjort det selv var jeg sint nok. Men kanskje de som ikke er sint, da bør råde personen til å fjerne det. Alt i alt er vi alle bare mennesker og kan gjøre feil. Men å bli hengt ut for hele landet tviler jeg på at gjør en person noe særlig bedre. 

Anonymous poster hash: b8cc1...a36

Fortsetter under...

Forresten så har jeg ikke lest linken. Jeg er ikke interessert i å vite hvem dette er. Jeg syns egentlig det er (nesten) like dårlig gjort å viderebringe linker som baktaler andre, enn å legge dem ut selv. Hvorfor brer du egentlig dette? Du kunne jo godt skrevet om poenget ditt (om det å sverte andre på Facebook) uten å legge ut noen link....

Forresten så har jeg ikke lest linken. Jeg er ikke interessert i å vite hvem dette er. Jeg syns egentlig det er (nesten) like dårlig gjort å viderebringe linker som baktaler andre, enn å legge dem ut selv. Hvorfor brer du egentlig dette? Du kunne jo godt skrevet om poenget ditt (om det å sverte andre på Facebook) uten å legge ut noen link....

Enig

Enig med deg. Facebook er ikke stedet å ta slike ting, men jeg ser jo ofte at folk gjør det. Jeg hadde en fyr på vennelista som drev et firma som solgte varer. Han hang ut kunder som var sene med betalingen, med fullt navn, tagging og det hele. Det var rene gapestokken der inne.

Folk uten sperrer kan jammen gjøre mye skade når de slipper vreden løs på sosiale medier, men jeg vet ikke om det er mulig å komme noen vei med å anmelde hvis det ikke er veldig, veldig grovt.

Annonse

Jeg regner med at personen som har lagt ut dette, og har fått mange delinger og likes allerede ikke har noe i mot at dette kommer opp. Du vil sikkert se det snart på din egen facebook side for at noen deler det. Det handler om en syklist som har følt seg truet av en bilist. Syklisten har selv lagt ut dette for hele verden, og kan neppe reagere på denne tråden. Grunnen til at jeg la ved lenken var for å forklare hva jeg mente. Jeg lurer på om jeg skal rapportere det men vet ikke om mitt navn kommer frem da. Hadde jeg kunnet kontaktet en av partene anonymt hadde jeg gjort det for å si fra at det er uhedlig å legge ved bilnummer og bilde av bilen. 

Jeg synes denne personen kunne skrevet innlegget sitt uten å identifisere mannen. Han hadde fått like mye sympati da.

Er det lov til å henge ut folk på denne måten han gjør, uansett hvor sint eller rett han har? 

https://www.facebook.com/knutarntsen

Personlig synes jeg det er en svært dårlig utvikling at vi tar skittentøyvasken på facebook. Men jeg kunne sikkert gjort det selv var jeg sint nok. Men kanskje de som ikke er sint, da bør råde personen til å fjerne det. Alt i alt er vi alle bare mennesker og kan gjøre feil. Men å bli hengt ut for hele landet tviler jeg på at gjør en person noe særlig bedre. 

Nei, men bør ikke henge ut folk slik på facebook. Forstår også bilføreren - endel syklister tror de eier veien, særlig de som sykler to-tre i bredden mens de holder syklubb.

Å henge ut folk på FB er en uting! Jeg merker forøvrig en bra tendens til at de som henger ut folk på den måten, er de som blir sett på med skråblikk i etterkant ;)

Jeg blir likevel litt overrasket over at ingen svarer på innlegget hans at han kanskje går en smule langt...

Jeg blir likevel litt overrasket over at ingen svarer på innlegget hans at han kanskje går en smule langt...

Flott at du deler denne historien på FB. Måtte 76-åringen i Heia 12 få smittsomme hemorider

Anonymous poster hash: 0ef76...b02

Annonse

Avisartikler om saken:

Jeg har fått 50 hatmeldinger:

http://www.nordlys.no/nyheter/article6829559.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0

http://www.nordlys.no/nyheter/article6830297.ece

Jaja jeg synes vi går en skremmende uvikling i møte.

Han er kanskje en sånn som krangler og lager et helvete hvis noen sier ham imot. Da blir det gjerne til at de som er uenige holder kjeft.

Den FB-meldingen har blitt delt av flere av mine FB-venner også. Jeg reagerer på at folk ukritisk deler likt, uten å sjekke begge sider. Det er like ille som å dele etterlysninger etter savnede. Man vet aldri hva som ligger bak, og delern er like ansvarlig som forfatteren..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...