Gå til innhold

Nå har jeg bestemt meg, valg 2013

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå lest partiprogrammer, og særlig utpeker ett seg, da blir det;

Piratpartiet.

Jeg har nå lest meg opp på hva de står for, og for meg er det viktig, da navnet lett kan få andre til å tenke at man tuller med valget. Jeg kan nå forsvare mitt valg.

Et uheldig navn, men likevel litt stilig, men jeg tror mange ikke en gang leser partiprogrammet deres.

For meg som har hjertesak demokrati og fri presse og fritt Internett, er dette partiet.

Løsninger på andre spørsmål blir til på veien, men for meg er dette er parti med en svært viktig hovedsak: frihet og vern mot overvåking og uheldig udemokratisk utvikling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394058-n%C3%A5-har-jeg-bestemt-meg-valg-2013/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Piratpartiet.

Jeg har nå lest meg opp på hva de står for, og for meg er det viktig, da navnet lett kan få andre til å tenke at man tuller med valget. Jeg kan nå forsvare mitt valg.

Et uheldig navn, men likevel litt stilig, men jeg tror mange ikke en gang leser partiprogrammet deres.

For meg som har hjertesak demokrati og fri presse og fritt Internett, er dette partiet.

Løsninger på andre spørsmål blir til på veien, men for meg er dette er parti med en svært viktig hovedsak: frihet og vern mot overvåking og uheldig udemokratisk utvikling.

Å stemme på et parti uten et helhetlig partiprogram som aldri kommer til å få noen innflytelse er bare å kaste bort stemmen sin.

Å stemme på et parti uten et helhetlig partiprogram som aldri kommer til å få noen innflytelse er bare å kaste bort stemmen sin.

Hei!

Det sa man for få år siden om de grønne også :-)

Nå er de Sveriges tredje største parti og i Norge 4.9 :-)

Startet år 2006 i Sverige tror jeg det er for tidlig å mene:-)

Tror flere unge vil oppdage dem med årene og nå er jo eg medlem :-) :-)

Jeg har nå lest partiprogrammer, og særlig utpeker ett seg, da blir det; Piratpartiet.

Fint at du har bestemt deg, men å kalle dette et partiprogram er vel å gå langt. Piratpartiet er i mitt hode en interesseorganisasjon, og jeg tenker at partier som dette (og feks Kystpartiet) som har så snevert interessefelt truer flerpartistrukturen. Jeg skulle ønske at de heller jobbet som en interesseorganisasjon via lobbyering, og fikk sin sak representert i de andre helhetsinteresserte partiene i stedefor.

Men igjen: Fint at du har bestemt deg :)

Endret av Kayia

Hei!

Piratpartiet.

Kan omtrent sammenlignes med å ikke stemme dette.

Men så klart, din stemme og så klart din avgjørelse

Anonymous poster hash: 19d7d...48e

Annonse

Hei!

Det sa man for få år siden om de grønne også :-)

Nå er de Sveriges tredje største parti og i Norge 4.9 :-)

Startet år 2006 i Sverige tror jeg det er for tidlig å mene:-)

Tror flere unge vil oppdage dem med årene og nå er jo eg medlem :-) :-)

De fleste unge som stemmer på dette tullepartiet gjør det fordi de vil laste ned gratis uten å bli straffeforfulgt. Stem heller Venstre.

De fleste unge som stemmer på dette tullepartiet gjør det fordi de vil laste ned gratis uten å bli straffeforfulgt. Stem heller Venstre.

Hei!

Siden piratpartiet fikk 7,1 % av stemmene i EU valget i 2009, og ett sete i Europaparlamentet så forstår jeg at du har litt å lese deg opp på.

Tror ikke så mange er interessert å kaste bort stemmene sine i feks Tyskland :-)

Dette er egentlig en formidabel fremgang for et nytt parti.

Kan omtrent sammenlignes med å ikke stemme dette. Men så klart, din stemme og så klart din avgjørelse Anonymous poster hash: 19d7d...48e

Hei!

Det faller på sin egen urimelighet å mene :-)

De er store i Tyskland :-) på kort tid!

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10038544

Hei!

Men ser du ikke hvor fort de vokser i Europa, ingen trodde det heller, det kom som et sjokk på mange.

Det samme vil skje i Norge er sannsynlighet, partiet er et fremtidsrettet parti langt foran andre partier i måten bruke nettet aktivt, det fører til mange fordeler, og rask vekst.

I vertfall er dette partiet for meg og mange, løsninger på spørsmål blir til underveis og jeg tror yngre vil bedre kunne mobiliseres når landsmøter erstattes i stor grad med nettet, og man ikke sitter fast i gammel høyre og venstre side tenkning.

Det tror jeg mange unge er lei av.

Så får vi se veksten fremover, å bygge et parti tar tid, men i mange land er man overrasket over partiets raske vekst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...