AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Kan noen (så nøytralt som mulig!) forklare de viktigste forskjellene og likhetene mellom disse to partiene? Når det gjelder miljøvern så har de vel kanskje nokså like synspunkter, men hva med andre områder? Anonymous poster hash: 26dde...0f6 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Kan noen (så nøytralt som mulig!) forklare de viktigste forskjellene og likhetene mellom disse to partiene? Når det gjelder miljøvern så har de vel kanskje nokså like synspunkter, men hva med andre områder? Anonymous poster hash: 26dde...0f6 Jeg har ikke fått med meg så mye mer om MDG enn at de er opptatt av miljøvern. Venstre er opptatt av veldig mye mer, blant annet næringspolitikk, styrking av skoler m.m. Venstre er i sentrum, men heller mer mot de borgerlige. MDG har vel erklært seg uavhengige, men er vel nærmere de røde enn de blå, vil jeg tro. Dette var kortversjonen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 Hei! Du bør lese partiprogrammet. Jeg var medlem i de grønne, de ligger lenger til venstre. Forskjellene og likhetene er mange, begge er likevel partier som tenker, og selv om venstre står relativt langt fra meg, begge partier appellerer til meg, men det er lurere at du kjapt leser gjennom partiprogrammet. Jeg tok for moro skyld ulike partitester på nettet, jeg var ikke enig med konklusjonen, burde vst stemme rødt jeg :-) og det ønskernjeg ikke. I år blir det piratpartiet og ikke de grønne, rett og slett fordi demokrati og frihet er viktigst for meg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. august 2013 Skrevet 26. august 2013 http://www.mdg.no/politikk/politikk-fra-a-a/ofte-stilte-sporsmal-2/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.