Gå til innhold

Hva er likt og forskjellig mellom De Grønne og Venstre?

Anbefalte innlegg

Kan noen (så nøytralt som mulig!) forklare de viktigste forskjellene og likhetene mellom disse to partiene? Når det gjelder miljøvern så har de vel kanskje nokså like synspunkter, men hva med andre områder?

Anonymous poster hash: 26dde...0f6

Fortsetter under...

Kan noen (så nøytralt som mulig!) forklare de viktigste forskjellene og likhetene mellom disse to partiene? Når det gjelder miljøvern så har de vel kanskje nokså like synspunkter, men hva med andre områder?

Anonymous poster hash: 26dde...0f6

Jeg har ikke fått med meg så mye mer om MDG enn at de er opptatt av miljøvern. Venstre er opptatt av veldig mye mer, blant annet næringspolitikk, styrking av skoler m.m. Venstre er i sentrum, men heller mer mot de borgerlige. MDG har vel erklært seg uavhengige, men er vel nærmere de røde enn de blå, vil jeg tro.

Dette var kortversjonen :)

Hei!

Du bør lese partiprogrammet.

Jeg var medlem i de grønne, de ligger lenger til venstre.

Forskjellene og likhetene er mange, begge er likevel partier som tenker, og selv om venstre står relativt langt fra meg, begge partier appellerer til meg, men det er lurere at du kjapt leser gjennom partiprogrammet.

Jeg tok for moro skyld ulike partitester på nettet, jeg var ikke enig med konklusjonen, burde vst stemme rødt jeg :-) og det ønskernjeg ikke. I år blir det piratpartiet og ikke de grønne, rett og slett fordi demokrati og frihet er viktigst for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...