Gå til innhold

Vet du når du bør kaste maten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bare tull å kaste maten når den er like god ja :)

Det er jeg HELT enig i. Der jeg jobbet før, fikk vi lov å ta med oss utgått mat på dato hjem. Vi spiste det aller meste, og vi sparte mye på det. Det har vi ikke lov til der jeg jobber nå. Vi kaster veldig mye mat, så mye at det er en skam pluss at det er fælt å se på at det faktisk blir KASTET. Fullt brukbar mat :( tenk deg hvor mye mat som faktisk kastes i landet, der jeg jobber er bare et lite riskorn i dette landet.. huff sier jeg bare.

Endret av hww

Det er jeg HELT enig i. Der jeg jobbet før, fikk vi lov å ta med oss utgått mat på dato hjem. Vi spiste det aller meste, og vi sparte mye på det. Det har vi ikke lov til der jeg jobber nå. Vi kaster veldig mye mat, så mye at det er en skam pluss at det er fælt å se på at det faktisk blir KASTET. Fullt brukbar mat :( tenk deg hvor mye mat som faktisk kastes i landet, der jeg jobber er bare et lite riskorn i dette landet.. huff sier jeg bare.

Ja det er fælt å tenke på hvor mye mat som blir kastet, det kunne jo blitt gitt til de hjemløse f.eks. Leste at det er mye brød som blir kastet og, det er jo i grunn en skam når folk sulter her i verden :(

Annonse

Ja, og folk sulter her i Norge også.. :(

Ja de gjør det, og de kunne fått mange herremåltider av alt butikkene kaster. Kunne ikke de fått det istedenfor liksom. Jeg forstår det ikke, dette er jo noe politikerne burde tatt opp.

Mange butikker gir bort mat som er gått ut på dato. Jeg vet om flere som har avtaler om å hente utgåtte varer.

Det meste er da akkurat like godt selv om det har passert den påstemplede datoen. Jeg har også et ganske avslappet forhold til det der.

Mange butikker gir bort mat som er gått ut på dato. Jeg vet om flere som har avtaler om å hente utgåtte varer.

Det meste er da akkurat like godt selv om det har passert den påstemplede datoen. Jeg har også et ganske avslappet forhold til det der.

Me i Norge blir det kastet tonnevis med mat av butikker og, var en som var med og samlet inn slikt "boss". De laget masse god mat av det.

Annonse

Hmm. Bondemafian skal man ikke tulle med...

Anonymous poster hash: f2e6d...080

Hehe!  ;)

Det er jo mange som mener myndighetene pusher poteter tross nyere viten om de helsemessige negative effektene av overdrevent inntak av raske karbohydrater.

Hehe!  ;)

Det er jo mange som mener myndighetene pusher poteter tross nyere viten om de helsemessige negative effektene av overdrevent inntak av raske karbohydrater.

Men potetforbruket har gått kraftig tilbake.

Men potetforbruket har gått kraftig tilbake.

Åja, det visste jeg ikke. Men tror det står i de nasjonale retningslinjene at det er bra med masse poteter.

Syns det er synd at det spises mindre poteter, jeg. Det er god mat. Perfekt tilbehør til en rekke retter.

Åja, det visste jeg ikke. Men tror det står i de nasjonale retningslinjene at det er bra med masse poteter.

Syns det er synd at det spises mindre poteter, jeg. Det er god mat. Perfekt tilbehør til en rekke retter.

For 50 år siden spiste vi i gjennomsnitt 87 kilo potet i året. I dag er dette tallet redusert til kun 20 kilo årlig. Men jeg er veldig glad i poteter jeg.

For 50 år siden spiste vi i gjennomsnitt 87 kilo potet i året. I dag er dette tallet redusert til kun 20 kilo årlig. Men jeg er veldig glad i poteter jeg.

Kanskje ikke så rart at de spiste så mye potet. Poteta har jo reddet mang en fra hungersnød. Ganske hardfør plante, vokser overalt i Norge unntatt på høyfjellet. Betydelig lettere å få frem enn f.eks. hvete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...