Gå til innhold

Anonymitet på dol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir vanskelig å søke opp en profil på meg, da jeg ofte skriver anonymt. Vedlegg du føler er spesielt gjenkjennbare kan du be om å få slettet.  Anonymous poster hash: 40668...6ee

Jeg vet ikke om noen innlegg som er spesielt gjennkjennelig. Men er usikker når du ser på alle samlet.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å være spesielt nysgjerrig, men hvis du tilfeldig kommer over noe som vekker mistanke, hva gjør du da? Jeg var ikke bedre enn at jeg søkte på gamle innlegg for å få det bekreftet. Jeg var bekymret for vedkommende, og er glad jeg fant det ut. Jeg ser ikke på meg selv som nysgjerrig.

Anonymous poster hash: 1fcca...7fc

Hei!

 

Hvis du ikke er nysgjerrig på å finne ut detaljer om andre mennesker er det ok. :)

 

Det er snokere jeg ikke liker, de beveger seg i løgnens svære, og jeg misliker løgnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis du ikke er nysgjerrig på å finne ut detaljer om andre mennesker er det ok. :)

 

Det er snokere jeg ikke liker, de beveger seg i løgnens svære, og jeg misliker løgnere.

 

Er snokere = løgnere  :mellow:

Anonymous poster hash: 81179...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller benytte seg av anonymt nick. Så lenge nicket er søkbart så kommer nok jeg til å bruke anonymt nick. Forstår ikke hensikten med at andre skal kunne søke på andres nick.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

 

Det har jeg også tenkt; det burde ikke være mulig. For øvrig liker jeg best å svare/diskutere med mer eller mindre faste nick, og ønsker derfor selv også å ha et fast nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skjønner at det kan være ubehagelig, men jeg syns det må være spesielt tiltaksløse personer som gidder/ orker sette seg å lese, tråder... gamle... og ikke av interesse, for å finne ut.

 

Da har man god tid, og for meg forteller det mye om personen, det var i så fall ikke en person jeg vill latt passe huset mitt, for ville vel snoket i alt av privat.

 

Sånt ler jeg av, samtidig som jeg tenker "har du ingenting å gjøre på dagtid annet enn å åpne andre post?" Da må man virkelig ha et forferdelig kjedelig liv.

Jeg er helt enig med deg, men jeg har skjønt at det er ganske mange som faktisk sitter og søker opp diverse informasjon om andre. Jeg ønsker det i framtiden skal bli slik at man har krav på å få vite hvem som har søkt en opp i skattelistene og kanskje også andre steder. De har nok litt lite å gjøre, ja:)

 

Jeg er ikke spesielt bekymret for å bli gjenkjent. Jeg er nå meg selv, og står for det jeg sier og gjør, her som i det vanlige livet, men jeg synes det er greit om de holder det for seg selv og ikke sprer det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble gjenkjent av en jeg kjenner godt. Han hadde googlet et spesielt tema, og havnet helt tilfeldig på DOL. Jeg hadde skrevet en del om dette, og vedkommende begynte å lese andre tråder og innlegg av meg - og fant ut hvem jeg var. Har blitt mer forsiktig etter at dette skjedde.

Er det lenge siden? Jeg fikk aldri innlegg opp når jeg googlet før, men her en dag jeg skulle google noe, så fikk jeg opp et innlegg jeg selv hadde skrevet. Jeg tenkte at det kanskje hadde med omleggingen og gjøre at du kunne google innlegg.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det lenge siden? Jeg fikk aldri innlegg opp når jeg googlet før, men her en dag jeg skulle google noe, så fikk jeg opp et innlegg jeg selv hadde skrevet. Jeg tenkte at det kanskje hadde med omleggingen og gjøre at du kunne google innlegg.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

 

Det var før omleggingen, i fjor sommer, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha skrevet noe jeg ikke kan stå for, så sånn sett er jeg ikke redd for å bli gjenkjent på DOL....

Jeg har heller ikke skrevet noe jeg ikke kan stå for.  Men skal du få hjelp på psykiatri så må du noen ganger skrive ting du ikke ønsker andre skal vite.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har heller ikke skrevet noe jeg ikke kan stå for.  Men skal du få hjelp på psykiatri så må du noen ganger skrive ting du ikke ønsker andre skal vite.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

 

Ja, det skjønner jeg... Hvis jeg skulle skrevet sensitive ting på psykiatri, så tror jeg nok jeg ville brukt et eget nick, evt vært anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha skrevet noe jeg ikke kan stå for, så sånn sett er jeg ikke redd for å bli gjenkjent på DOL....

 

Her setter du likhetstegn med å være redd for å bli gjenkjent og skrive noe man ikke står inne for.

 

Jeg ville synes det var ubehagelig å bli gjenkjent av f.eks. kolleger, uten at jeg dermed har skrevet noe jeg ikke står for. Tviler på at jeg er alene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her setter du likhetstegn med å være redd for å bli gjenkjent og skrive noe man ikke står inne for.

Jeg ville synes det var ubehagelig å bli gjenkjent av f.eks. kolleger, uten at jeg dermed har skrevet noe jeg ikke står for. Tviler på at jeg er alene om det.

Enig. Og nei, du er ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her setter du likhetstegn med å være redd for å bli gjenkjent og skrive noe man ikke står inne for.

 

Jeg ville synes det var ubehagelig å bli gjenkjent av f.eks. kolleger, uten at jeg dermed har skrevet noe jeg ikke står for. Tviler på at jeg er alene om det.

Jeg er nok en ganske åpen person, og jeg kan ikke se noe galt i å være på diskusjonsforum på internett? Det betyr jo bare at man er et engasjert menneske ;) Hadde ikke brydd meg mindre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også tenkt; det burde ikke være mulig. For øvrig liker jeg best å svare/diskutere med mer eller mindre faste nick, og ønsker derfor selv også å ha et fast nick.

Dol blir aldri det samme med mange anonyme nick. Jeg liker heller ikke å være anonym, men nå har jeg googlet og lett forskjellige plasser og har funnet linker til flere av mine innlegg så jeg våger ikke å bruke fast nick lenger hvis de ikke tar bort søkefunsjonen på forfatter.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må man/du søke på nicket ditt? Ellers så må man jo "vite" hva man skal søke på?

Jeg ser hvilke gamle tråder som blir lest, og googler emne.

Anonymous poster hash: a8b1b...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...