Gå til innhold

Hvorfor kan man søke på nick?


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om anonymitet - hva er hensynet bak at man kan søke på nick (søke på forfatter + søk i fritekst)? Jeg ser virkelig ikke behovet, og jeg antar mengden med anonyme ville bli redusert dersom man ikke risikerte å bli "kartlagt" ved slike søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inspirert av tråden om anonymitet - hva er hensynet bak at man kan søke på nick (søke på forfatter + søk i fritekst)? Jeg ser virkelig ikke behovet, og jeg antar mengden med anonyme ville bli redusert dersom man ikke risikerte å bli "kartlagt" ved slike søk.

Helt enig. Det er veldig synd. 

 

Dessuten ser man hvor lite aktivitet det er her nå i forhold til før omleggingen. Kanskje aktiviteten ville blitt større om muligheten for å søke på nick ikke var mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke dette med søkbart nick har noe med redusert aktivitet å gjøre.

 

Tror heller DOL har mistet det som var unikt, og er nå blitt et forum av mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke dette med søkbart nick har noe med redusert aktivitet å gjøre.

 

Tror heller DOL har mistet det som var unikt, og er nå blitt et forum av mange.

Jeg tror også det, men så lenge nickene er søkbare er det større mulighet for å bli gjenkjent når du bruker fast nick. Hvis det da blir for mange med anonyme nick blir det mindre interresant å bruke forumet.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det, men så lenge nickene er søkbare er det større mulighet for å bli gjenkjent når du bruker fast nick. Hvis det da blir for mange med anonyme nick blir det mindre interresant å bruke forumet.Anonymous poster hash: 20853...cc0

Hvorfor er du anonym i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du anonym i denne tråden?

Jeg føler meg ikke lenger komfortabel med å bruke nicket etter at jeg har funnet linker til flere av innleggene ute på nettet. Alternativet for meg akkurat nå er å være anonym eller å slutte å bruke forumet.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SuperSmørbukken

Kanskje det er lurt med en streik... hvis mange av de faste lar være å skrive her inntil de fjerner denne søkefunksjonen, så vil de nok fort gjøre noe med dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mulig å søke på nick før også - er det noe jeg ikke skjønner? (Det er det helt sikkert.)

 

Det har alltid vært mulig å søke på nick. Jeg syntes folk er rimelig paranoide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har alltid vært mulig å søke på nick. Jeg syntes folk er rimelig paranoide.

Jeg er blitt paranoid. For meg ville det vært grusomt å bli gjenkjent. Jeg ser at på der er brukerne av dol veldig forskjellige. For noen så betyr det ingenting. Jo mere innlegg de kan lese av samme nick, jo større er faren for å bli gjenkjent. Det kan være måten vi ordlegger oss på. Små opplysninger som betyr lite i det ene innlegget, men med mange nok i sammenheng kan avsløre mer. Muligheten for å bli gjenkjent er liten, men den er der. Og det er nok for meg til å ikke føle meg komfortabel med fast nick.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mulig å søke på nick før også - er det noe jeg ikke skjønner? (Det er det helt sikkert.)

Ja det har det. Men jeg har blitt mer redd for det etter å ha sett link til innleggene andre plasser på nettet. Der det er større mulighet for at de jeg kjenner leser det. Det gir en større risiko for å bli gjenkjent, og jeg kan ikke forstå hvilke nytteverdi det skal være for andre å søke på nick. Kan derfor ikke forstå hvorfor de ikke fjerner funksjonen slik at det blir sikrere å forbli anonym også når vi bruker fast nick.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig greit for å finne igjen enkelte innlegg som er av interesse.

Hvis noen søker opp nick for å kartlegge andre her inne, så er de ikke helt friske.

 

Søk på nick har vært mulig i hele Dol's levetid så langt jeg kan huske og jeg synes det var enda lettere før enn nå.

 

At det er stillere her har ikke noe med hva som er søkbart eller ikke, fordi, som jeg sa, det har vært mulig før og etter min mening enda lettere før. Dette har nok mer med at forumet ikke er godt, det er uoversiktlig og medfører mye scrolling og det unike som Dol hadde før er borte.

Dette har blitt ett drittforum egentlig. Her mener jeg at Dol's beslutning om nytt forum var ett dårlig valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det, men så lenge nickene er søkbare er det større mulighet for å bli gjenkjent når du bruker fast nick. Hvis det da blir for mange med anonyme nick blir det mindre interresant å bruke forumet.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Jeg tror også det kan være en av årsakene til at folk holder seg unna eller bruker anonymt nick. Mange begynner å bli forsiktige med hva de legger igjen av spor på nettet, og det er ikke noe å si på at de misliker at gammelt grums så lett kan søkes opp her inne. Jeg tror det hadde vært bra for DOL å kutte ut forfattersøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det har det. Men jeg har blitt mer redd for det etter å ha sett link til innleggene andre plasser på nettet. Der det er større mulighet for at de jeg kjenner leser det. Det gir en større risiko for å bli gjenkjent, og jeg kan ikke forstå hvilke nytteverdi det skal være for andre å søke på nick. Kan derfor ikke forstå hvorfor de ikke fjerner funksjonen slik at det blir sikrere å forbli anonym også når vi bruker fast nick.Anonymous poster hash: 20853...cc0

Vel, man kan da alltids søke via Google på nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig greit for å finne igjen enkelte innlegg som er av interesse.

Hvis noen søker opp nick for å kartlegge andre her inne, så er de ikke helt friske.

Søk på nick har vært mulig i hele Dol's levetid så langt jeg kan huske og jeg synes det var enda lettere før enn nå.

At det er stillere her har ikke noe med hva som er søkbart eller ikke, fordi, som jeg sa, det har vært mulig før og etter min mening enda lettere før. Dette har nok mer med at forumet ikke er godt, det er uoversiktlig og medfører mye scrolling og det unike som Dol hadde før er borte.

Dette har blitt ett drittforum egentlig. Her mener jeg at Dol's beslutning om nytt forum var ett dårlig valg.

De trenger ikke å stenge muligheten for å søke på ord i innleggene. Problemet er at så lenge de kan søke på nick har de mulighet for å lese alle innleggene til en bruker samlet. Og da er risikoen for å bli gjenkjent mye større.

Jeg liker bedre nye dol enn den gamle så det tror jeg er litt forskjellig blant brukerne.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til engstelige dolere kan være å velge seg brukernavn som er helt vanlige ord - slike har en tendens til å sabotere mine søk ihvertfall. Ikke det at jeg har prøvd å søke opp noen av dere (jeg tror ikke jeg kjenner mer enn to stk her inne, og de vet begge at vi kjenner hverandre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man kan da alltids søke via Google på nick.

Jeg prøvde å google mitt nick, men fant ikke noe første gang, når jeg prøvde med et ord i tillegg som jeg visste at jeg hadde skrevet så fikk jeg bare opp et treff. Og som en annen skriver her så kan en bruke et nick som er et veldig vanlig ord, og da blir det enda vanskeligere å google.

Anonymous poster hash: 20853...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...