Gå til innhold

Blir vi sporet på DOL?


TulleKoppen

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om vi blir sporet her på DOL av følgende selskaper:

 

 

Facebook Connect

Google +1

AdTech

Google Analytics

Specific Click

Revenue Science

 

Jeg registrerer at alle disse er inne på hver tråd vi ser på.

 

Hvordan forholder dette seg til deres konsesjon fra Datatilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formulerte meg litt dårlig... det jeg "lurer på" er vel om f.eks. Facebook loggfører aktiviteten til hver enkelt bruker/IP her inne.

 

(Dette har jo litt relevans, da jeg vet Facebook logger alle IP'er man logger seg inn med der.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formulerte meg litt dårlig... det jeg "lurer på" er vel om f.eks. Facebook loggfører aktiviteten til hver enkelt bruker/IP her inne.

 

(Dette har jo litt relevans, da jeg vet Facebook logger alle IP'er man logger seg inn med der.)

 

Tror ikke du noe annet enn et svada svar...

Anonymous poster hash: 80215...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, svaret er vel trolig ja, men hvis svaret er nei blir det uansett til ja snart når DLD blir iverksatt, heia Norge som følger idiotiske EU regler!

 

Anbefaler å bruke proxy, finnes mange gratis som funker bra for forumbruk og slikt 

Endret av schizoid1337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler å bruke proxy, finnes mange gratis som funker bra for forumbruk og slikt 

 

Det burde alle gjøre, ja, eller annet. VPN. Eller det enkleste, sperre nettleseren din fra å kontakte f.eks. Facebook når du surfer på andre sider enn Facebook sine (sider som gir nettleseren din beskjed om å kontakte Facebook (doktoronline.no er et eksempel på en slik side)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde alle gjøre, ja, eller annet. VPN. Eller det enkleste, sperre nettleseren din fra å kontakte f.eks. Facebook når du surfer på andre sider enn Facebook sine (sider som gir nettleseren din beskjed om å kontakte Facebook (doktoronline.no er et eksempel på en slik side)).

Du må jo ha litt peiling også for å sperre nettleseren for diverse. Jeg liker ikke dette. Føler meg bare mer og mer utrygg med å bruke dol.

Anonymous poster hash: 75d2e...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha litt peiling også for å sperre nettleseren for diverse. Jeg liker ikke dette. Føler meg bare mer og mer utrygg med å bruke dol.

Anonymous poster hash: 75d2e...540

 

Ja, pluselig krever Mark at du har sex med han... ellers blir selv de verste hemoroider sladderstoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en tilleggsopplysning kan det nevnes at vi ikke trenger konsesjon fra Datatilsynet for å drifte Doktor Online.

Her står det at dere har konsesjon fra Datatilsynet:

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

''Personopplysninger

 

Doktor Online har konsesjon hos Datatilsynet til å behandle personopplysninger. Doktor Online lagrer ingen personopplysninger utover e-postadresse og IP-adresse spores ikke.

Doktor Online måler aktiviteten på tjenesten sin ved cookie-teknologi. Det gjør det mulig å se hvilke sider som besøkes mest slik at Doktor Online kan utvide de tilbudene som er av største interesse for brukerne.''

 

Gjelder ikke det lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Her står det at dere har konsesjon fra Datatilsynet:

 

http://forum.doktoronline.no/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules

 

''Personopplysninger

 

Doktor Online har konsesjon hos Datatilsynet til å behandle personopplysninger.

Gjelder ikke det lenger?

 

Det har nylig vært foretatt en juridisk vurdering av aktuelle problemstillinger vedr. doktoronline.no. Vedkommende som har gått gjennom konklusjonene fra juristen er ikke tilgjengelig nå pga ferie, men så vidt jeg har forstått er det ikke lenger aktuelt med konsesjon fra Datatilsynet for den typen virksomhet som drives på dol. Dette betyr selvfølgelig at vi også må oppdatere våre retningslinjer, noe som vil bli gjort når rette vedkommende er tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha litt peiling også for å sperre nettleseren for diverse. Jeg liker ikke dette. Føler meg bare mer og mer utrygg med å bruke dol.Anonymous poster hash: 75d2e...540

Hvis du er så engstelig tror jeg du må holde deg helt borte fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har nylig vært foretatt en juridisk vurdering av aktuelle problemstillinger vedr. doktoronline.no. Vedkommende som har gått gjennom konklusjonene fra juristen er ikke tilgjengelig nå pga ferie, men så vidt jeg har forstått er det ikke lenger aktuelt med konsesjon fra Datatilsynet for den typen virksomhet som drives på dol. Dette betyr selvfølgelig at vi også må oppdatere våre retningslinjer, noe som vil bli gjort når rette vedkommende er tilbake fra ferie.

Hva med IP-adresser? Blir de lagret nå? Jeg antar svaret er ja, siden det er normalen for denne type forum. At dere mener dere ikke lenger trenger konsesjon fra Dtatilsynet er betenkelig. I den nye retningslinjen får dere ta med at dere ikke lenger garanterer anonymitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har nylig vært foretatt en juridisk vurdering av aktuelle problemstillinger vedr. doktoronline.no. Vedkommende som har gått gjennom konklusjonene fra juristen er ikke tilgjengelig nå pga ferie, men så vidt jeg har forstått er det ikke lenger aktuelt med konsesjon fra Datatilsynet for den typen virksomhet som drives på dol. Dette betyr selvfølgelig at vi også må oppdatere våre retningslinjer, noe som vil bli gjort når rette vedkommende er tilbake fra ferie.

Kommer du med informasjon fra juristen (som trolig nå er tilbake fra ferie?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Kommer du med informasjon fra juristen (som trolig nå er tilbake fra ferie?)

Konklusjonen fra Datatilsynet er at vi ikke trenger konsesjon for vår type virksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen fra Datatilsynet er at vi ikke trenger konsesjon for vår type virksomhet.

Hva innebærer det for sikkerheten/ anonymiteten?

Anonymous poster hash: 75d2e...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?

Det jeg spør om.

Jeg vet ikke hva konsesjon fra datatilsynet innebærer heller, men går ut i fra at det blant annet har med sikkerhet å gjøre. Hvorfor er de ellers så opptatt med det?

Anonymous poster hash: 75d2e...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det jeg spør om.

Jeg vet ikke hva konsesjon fra datatilsynet innebærer heller, men går ut i fra at det blant annet har med sikkerhet å gjøre. Hvorfor er de ellers så opptatt med det?

Anonymous poster hash: 75d2e...540

Viser til denne orienteringen: http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/394954-vedr-retningslinjer/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...