Gå til innhold

Netthandelen.no - røveri

Anbefalte innlegg

Jeg vant for en tid tilbake en auksjon på en lampe på Netthandelen.no der vinnerbudet var på kr 250,-. Når regning kom i mail hadde prisen steget til 450,-. Frakt hadde jeg regnet med å betale for, men kr 99,- for emballasje er vel på grensen til røveri!? Jeg har latt denne regningen ligge, men nå venter visst et gebyr på kr 250,- dersom jeg ikke betaler innen 5 dager!

Er det virkelig lov å ta et gebyr på denne størrelsen for at man ikke ønsker å fullføre kjøpet? Og er det normalt å ta kr 99,- for innpakningsemballasje? Og til slutt, har man angrefrist etter kjøpsloven på slike auksjoner(hva får man evt. tilbake av totalsummen, og hvem må dekke returporto, dersom man kjøper den for så å returnere den)?

Dette er første og absolutt siste gang jeg er i nærheten av den siden der!!

Anonymous poster hash: e14c6...b28
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/394766-netthandelenno-r%C3%B8veri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.netthandelen.no/servicesenter-gebyr

"Hvorfor må du betale for håndtering og emballasje, tenker du kanskje? Grunnen er ganske enkel. I andre nettbutikker er denne kostnaden inkludert i prisen du betaler for varene. Vi selger varer på auksjon med minstepris 1 krone, og da er det DU som bestemmer prisen. Vi har med andre ord ingen mulighet til å "bake inn" kostnadene til håndtering og emballasje i vareprisen."

Anonymous poster hash: 6e262...b9c

Haha, ja det er bare tullball. Opplegget er at det er en engangssum 'per dag', så det 'lønner seg' å kjøpe masse skrot på en gang. VI prøvde en gang for gøy, kjøpte en kasse med alt mulig rart. Balla på seg og ble en tusing eller to for en kasse med sløve samekniver som gikk i stykker ved første gangs batonering, billige klær som hverken hadde fasong eller kvalitet og en del annen drit som gikk rett i søpla.

Du har angrefrist, men koster å returnere og. Normalt klager jeg på en kasse med drit, men denne gangen her skyldte jeg på meg selv som i et svakt øyeblikk trodde det gikk ann å få kvalitet tilsvarende 'lignende produkter' som de linker til fra hjemmesiden sin, bare mye laver pris :)

Lev og lær.

Har litt blandede erfaringer med netthandelen. Det har vært et par ting som har vist seg å være et bra kjøp, men du skal jammen lete lenge før du finner dem.

For det meste er det bare skrot. Mange av tingene går i stykker allerede første gangen du tar dem i bruk.

Hvis man sammenligner hva man må betale for lignende produkter så lønner det seg som regel ikke når de har lagt på frakt og emballasje utgifter.

Jeg har handlet der et par ganger, men det blir nok ikke noen flere ganger. Det er for tungvint å få byttet produkter som ikke holder mål.

Dette var et typisk norsk surmaget innlegg!

Du som startet tråden burde ha lest mer av informasjonen som du finner hos netthandelen.no. Klikk "Servicesenter" og les alt som står der. Du finner bl.a. det som er gjengitt i innlegg #2. Du vil også kunne lese "Dette kan kanskje virke dyrt, i alle fall om du kjøper kun én vare. ..... Vi anbefaler deg å sjekke priser i markedet på de produktene som du er interessert i. Slik kan du enkelt kalkulere inn hva varen koster inkludert både frakt, håndtering og emballasje. Da har du et virkelig godt utganspunkt for å gjøre et meget godt kjøp!"

For hver enkelt vare får du på forhånd kjennskap til aktuell fraktpris, det er bare å taste inn postnummeret ditt. Det kreves ikke høyere akademisk utdannelse for å forstå netthandelens prinsipper og priser.

Å kalle produktene "en masse skrot", er både uforskammet og injurierende. Selv har jeg kjøpt varer i prisintervallet kr. 1 til kr. 13.000. Stort sett har jeg vært POSITIVT overrasket over kvaliteten på varene. Ikke minst på klær og sko, men jeg er også fornøyd med det verktøyet jeg har kjøpt. Jeg har spart vesentlige beløp på mine kjøp!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...