Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Skal henge meg på :) Trente godt i vår, men hadde en altfor lang pause i sommer... Har begynt å trene en 2-timers tøff økt hver onsdag igjen nå i høst, og prøver å få til en time styrke i tillegg. Burde hatt to, og burde kanskje kjørn noe yoga/ pilates også... Smerten i dag tror jeg handler om to ukers opphold pga høstferie og forkjølelse - skremmende hvor utrolig vanvittig tungt det var igjen i dag, puh. Men nå, på sofaen under pleddet, er det bare deilig å kjenne på slitne muskler ;)

2 timer på helsestudio er mye . Jeg ville ikke ha greid å motivere meg selv til å trene så hyppig om jeg skulle brukt 2 timer. Får du til det flere ganger i uka, er du jammen flink  :)  Jeg er heldig og har treningsstudioet rett i nærheten av meg og en time om kvelden før jeg likevel skal i dusjen er passelig for meg. Nå er jeg alene med 12-åringen også og hun kunne fint ha greid seg alene et par timer på kveldstid, men hun blir mye alene hvis jeg skal bruke 2 timer 4 ganger i uka :)  Jeg synes likevel jeg får urettet ganske mye på en time. Prøver å bruke tiden effektivt. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Skal henge meg på :) Trente godt i vår, men hadde en altfor lang pause i sommer... Har begynt å trene en 2-timers tøff økt hver onsdag igjen nå i høst, og prøver å få til en time styrke i tillegg. Burde hatt to, og burde kanskje kjørn noe yoga/ pilates også... Smerten i dag tror jeg handler om to ukers opphold pga høstferie og forkjølelse - skremmende hvor utrolig vanvittig tungt det var igjen i dag, puh. Men nå, på sofaen under pleddet, er det bare deilig å kjenne på slitne muskler ;)

Jeg hadde også pause i sommer og det var fordi treningsstudioet var under oppussing. Planen min var å dra til Evo andre steder i byen, men det ble for vanskelig å motivere seg. Veldig mye enklere når det ligger omtrent vegg i vegg.

Nicklusheletida

Ble en ganske standard uke med litt ekstra

Mandag: 1 time kampsport, formtrening. (pluss 1 time undervisning av barn)

Tirsdag: nada

Onsdag: 2 timer kampsport, 1 time gåtur, litt tøying

Torsdag: 1 time kampsport (grunnleggende), 1 time gåtur

Fredag: 1 time kampsport, 1 time gåtur

Lørd-sønd: nada

Så bra, da har du trent skikkelig :)

Imonert over at du setter av 3 timer på en kveld :-)

Annonse

Ah, SÅNN å forstå, har lurt på det der, serru...

Jammen godt vi har blitt opplyste i denne tråden ;-)

Jeg gleder meg til skisesongen. I år har jeg funnet et alternativ til å ha smørebod på kjøkkenet; har ryddet plass i "kjellerhalsen", slik at stativet kan stå fremme hele tiden pluss at det noen grader varmere enn ute der.

Det som er så utrolig bra med bortoverski, er at jeg ikke oppfatter det som en aktivitet jeg gjør av plikt ("bør jo trene"), men jeg bare nyter å være ute og i gang. Mye flytsone:-) Synes ikke spinning eller styrketrening inne kan måle seg med en skitur!

Nicklusheletida

Jeg gleder meg til skisesongen. I år har jeg funnet et alternativ til å ha smørebod på kjøkkenet; har ryddet plass i "kjellerhalsen", slik at stativet kan stå fremme hele tiden pluss at det noen grader varmere enn ute der.

Det som er så utrolig bra med bortoverski, er at jeg ikke oppfatter det som en aktivitet jeg gjør av plikt ("bør jo trene"), men jeg bare nyter å være ute og i gang. Mye flytsone:-) Synes ikke spinning eller styrketrening inne kan måle seg med en skitur!

Det siste der er jeg helt enig med deg i. Skiturer gir naturopplevelse i tillegg og ingenting kan måle seg med det :-)

Bruker selv kjellerboden til smørebod, men bortsett fra at stativet der kan stå fremme uten å være i veien, er det langt fra ideelt: Fullt der fra før, dårlig utlufting og det blir grisete - særlig ved sikling.

Ja, bortoverski er virkelig et kinderegg av en aktivitet: God fysisk trening, naturopplevelse, frisk luft, stillhet etc. etc. etc. :).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...