P.K. Skrevet 21. oktober 2013 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg fikk nettopp opp en melding der det stod "En annen datamaskin på dette nettverket har samme IP-adresse som denne datamaskinen. Kontakt systemansvarlig for hjelp med å løse dett problemet". Jeg skulle gjerne hatt en systemansvarlig, men dessverre er det meg selv - og jeg har null peilig på akkurat dette. Noen som vet hva dette kan komme av(har noen tatt seg inn på nettverket mitt tro)? 0 Siter
Høstløv Skrevet 21. oktober 2013 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg skulle gjerne hatt en systemansvarlig, men dessverre er det meg selv - og jeg har null peilig på akkurat dette. Noen som vet hva dette kan komme av(har noen tatt seg inn på nettverket mitt tro)? Har du passordbeskyttet nettverk? 0 Siter
P.K. Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Skrevet 21. oktober 2013 Har du passordbeskyttet nettverk? Ja, det har jeg. 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. oktober 2013 Skrevet 21. oktober 2013 Ja, det har jeg. Du kan gå inn i routerens kontrollpanel og sjekke hvilke enheter som er pålogget. 0 Siter
Kayia Skrevet 21. oktober 2013 Skrevet 21. oktober 2013 Kom denne beskjeden mens du var på FB? Mange der som har fått snodige meldinger... 0 Siter
P.K. Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Skrevet 21. oktober 2013 Du kan gå inn i routerens kontrollpanel og sjekke hvilke enheter som er pålogget. Ålreit, men da må jeg nok ringe systemansvarlig for hjelp Hvordan kommer man inn på den? 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. oktober 2013 Skrevet 21. oktober 2013 Ålreit, men da må jeg nok ringe systemansvarlig for hjelp Hvordan kommer man inn på den? Skriv inn routerens IP-addresse i Adresse-feltet i nettleseren. Dette varierer fra produsent til produsent, prøv med 192.168.1.1 eller 192.168.0.1. http://compnetworking.about.com/od/workingwithipaddresses/f/getrouteripaddr.htm 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.