Gå til innhold

Tidspunkt - Salg av bolig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

•  cilie

20

• Lillemus

7

• Kayia

5

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Starte en salgsprosess nå eller rett over nyttår?

Det kommer også an på typen bolig. En leilighet uten balkong er ofte fint å selge om vinteren. Har du fin hage, terrasse eller balkong er det typisk noe folk ser etter på forsommeren (og sommeren i det hele). Et stort pluss med skiløyper rett ved? Selg tidligvinter, etc. etc. etc.

Men uansett ikke dumt å forhøre seg med lokalkjent megler.

Annonse

Starte en salgsprosess nå eller rett over nyttår?

Det er en god ide å kontakte eiendomsmegler i god tid før du har tenkt at boligen skal legges ut for salg.

Det tar tid for eiendomsmegleren å gjøre klar et salgsoppdrag.

Først må du ha en takstmann til å vurdere salgsverdien på boligen, dernest må eiendomsmegleren innhente en del opplysninger, ta fotografier og produsere salgsbrosjyre.

Hele prosessen tar noen uker før salgsobjektet kan legges ut for salg.

Du bør starte salgsprosessen i desember (inngåelse av oppdrag med megler, mv). Du burde publisere annonsen første uke i januar og visninger andre eller tredje uke.

Du har et marked i januar som er preget av få selgere og mange kjøpere. Det bør utnyttes.

For øvrig er ikke livet ditt over :)

Jeg ønsker ikke det, men det ser ut som det er uunngåelig på nåværende tidspunkt. #my life is over. #

Jeg vil heller si: #Your new life begins!#  Gratulerer med beslutning, selv om den kanskje ikke var helt din. Føler meg 99,9 % sikker på at du om 6-12 måneder innser at det var det beste som kunne skje.

Gratulerer! Ditt liv kan endelig starte :)

Så spennende, nå er du fri til å både nyte singeltilværelsen, og har muligheten til å møte "den rette" med tid og stunder.

Forøvrig tror jeg Issomething.. har rett i tidsplanen sin, kontakt megler nå, så vil de gi gode råd, men mulig de har lite å gjøre i desember, og mye i januar, så de ønsker fortgasng, hver obs på det.

Du bør starte salgsprosessen i desember (inngåelse av oppdrag med megler, mv). Du burde publisere annonsen første uke i januar og visninger andre eller tredje uke.

Du har et marked i januar som er preget av få selgere og mange kjøpere. Det bør utnyttes.

For øvrig er ikke livet ditt over :)

Ja, takk for tips. Vi må uansett oppgradere taksten her, så da ville det blitt inn i julen.

Annonse

Jeg vil heller si: #Your new life begins!#  Gratulerer med beslutning, selv om den kanskje ikke var helt din. Føler meg 99,9 % sikker på at du om 6-12 måneder innser at det var det beste som kunne skje.

Nei, jeg har innsett at jeg aldri hadde gått. Nå har jeg også forsøkt - synes jeg selv - å ordne opp det siste halvåret. Jeg tror ikke det er til det beste.

Gratulerer! Ditt liv kan endelig starte :)

Så spennende, nå er du fri til å både nyte singeltilværelsen, og har muligheten til å møte "den rette" med tid og stunder.

Forøvrig tror jeg Issomething.. har rett i tidsplanen sin, kontakt megler nå, så vil de gi gode råd, men mulig de har lite å gjøre i desember, og mye i januar, så de ønsker fortgasng, hver obs på det.

Jeg føler heller det er nærmere slutt en start, for å si det sånn. Er overhodet ikke lenger noe interessert i verken menn, ny bolig, nye muligheter osv.

Nei, jeg har innsett at jeg aldri hadde gått. Nå har jeg også forsøkt - synes jeg selv - å ordne opp det siste halvåret. Jeg tror ikke det er til det beste.

Når du ikke var i stand til å ta en beslutning selv, tror jeg det var heldig at beslutning ble tatt for deg. Skjønner det ikke føles slik akkurat nå, men bare vent - om et par uker eller måneder føler du deg garantert langt bedre.

Vi kommer jo til å bo sammen til langt ut på nyåret. Og det sier vel litt om at vi har det ganske bra, da ingen oss under noen omstendighet gidder å flytte ut hvis ikke drømmeboligen dukker opp(som ikke er det, fordi det er dårligere enn her....) Vi skal også gjennomføre en deilig kort tur neste uke sammen, som var bestilt, betalt og planlagt. Men takk likevel:)

Vi kommer jo til å bo sammen til langt ut på nyåret. Og det sier vel litt om at vi har det ganske bra, da ingen oss under noen omstendighet gidder å flytte ut hvis ikke drømmeboligen dukker opp(som ikke er det, fordi det er dårligere enn her....) Vi skal også gjennomføre en deilig kort tur neste uke sammen, som var bestilt, betalt og planlagt. Men takk likevel:)

Nei, jeg tror ikke at det nødvendigvis betyr at dere har det ganske bra. Det er nå ganske nøyaktig 10 år siden jeg flyttet fra min eks, jeg kjøpte leiligheten min i september 2003 med overtakelse 1. desember. Vi ble enige om å skille lag først på juli og bodde dermed sammen i 5 mnd etter at bruddet var et faktum og jeg skal love deg at hadde jeg kunnet flytte tidligere så hadde jeg gjort det på dagen! Vi hadde da to småunger (de er store nå  :wub: ) så det var ikke aktuelt med midlertidig bosted for så kort tid.

Og, med hånden på hjertet, skal jeg love deg at jeg i voksen alder aldri har hatt det så bra som etter at jeg møtte han som nå er kjæresten min 1 år 9 mnd etter bruddet.  :wub:  :wub:  :wub:  Jeg er nå 45 år og har det helt topp! Livet er ikke over selv om det blir et samlivsbrudd!

Bra at han ser ut til å tatt til fornuften, men jeg tror det ikke før jeg leser her inne at du faktisk har flyttet og at det er helt slutt mellom dere, slik som dere har surret og virret...

Nei, jeg tror ikke at det nødvendigvis betyr at dere har det ganske bra. Det er nå ganske nøyaktig 10 år siden jeg flyttet fra min eks, jeg kjøpte leiligheten min i september 2003 med overtakelse 1. desember. Vi ble enige om å skille lag først på juli og bodde dermed sammen i 5 mnd etter at bruddet var et faktum og jeg skal love deg at hadde jeg kunnet flytte tidligere så hadde jeg gjort det på dagen! Vi hadde da to småunger (de er store nå  :wub: ) så det var ikke aktuelt med midlertidig bosted for så kort tid.

Og, med hånden på hjertet, skal jeg love deg at jeg i voksen alder aldri har hatt det så bra som etter at jeg møtte han som nå er kjæresten min 1 år 9 mnd etter bruddet.  :wub:  :wub:  :wub:  Jeg er nå 45 år og har det helt topp! Livet er ikke over selv om det blir et samlivsbrudd!

Bra at han ser ut til å tatt til fornuften, men jeg tror det ikke før jeg leser her inne at du faktisk har flyttet og at det er helt slutt mellom dere, slik som dere har surret og virret...

Takk for perspektivet. Nå har jeg akkurat avlyst en veldig artig kveld med kollegaer pga krangling her. Jeg blir helt handlingslammet og greier ingenting. Jeg har null å gå på, før jeg bare legger meg ned og gråter og får intense magesmerter. Selv om han har bestemt seg for å gå videre, så må han grave i gammel dritt og "bevise" hvordan jeg er. Rett før jeg skal dra. Så det er uutholdelig i mitt eget hjem.

Takk for perspektivet. Nå har jeg akkurat avlyst en veldig artig kveld med kollegaer pga krangling her. Jeg blir helt handlingslammet og greier ingenting. Jeg har null å gå på, før jeg bare legger meg ned og gråter og får intense magesmerter. Selv om han har bestemt seg for å gå videre, så må han grave i gammel dritt og "bevise" hvordan jeg er. Rett før jeg skal dra. Så det er uutholdelig i mitt eget hjem.

Du har ikke mulighet til å leie noe annet til dere får solgt? Ingen venninner du kan bo hos en stund? Slektninger? Ingen du kjenner til som har en hybel stående? Alt må jo være bedre enn det der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...