Gå til innhold

Tidspunkt - Salg av bolig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

•  cilie

20

• Lillemus

7

• Kayia

5

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg er ikke overrasket over beskrivelsen din, men jeg spår at du allerede innen et år ser annerledes på det. Jeg har respekt for at det er vondt å skulle avslutte en relasjon man har levd i gjennom hele ens voksne liv, og jeg har også respekt for at alle brudd ikke oppleves like enkle å avslutte. Jeg tror imidlertid at du ønsket så sterkt at dette skal være it for dere begge at du egentlig ikke helt har sett hvordan dette har vært. Han har ustabilt humør og du er deprimert sier du, og jeg er ikke overrasket. Dere har valgt å leve under et stort press i lang tid, og jeg er lettet på dere begges vegne at dere nå selger huset (bank i bordet).

Skal jeg forresten minne deg om hva du sa for 2 år siden? Jo, at det hadde vært annerledes om det skjedde for .... nettopp - 5 år siden! Hehe, et aldri så lite selvbedrag der altså :P Sørg for at du ikke sier det samme om 2 år, men heller "så innmari bra at jeg tok tak i livet mitt for 2 år siden!" :)

Helt tilslutt føler jeg for å motsi deg på et par punkter:

For det første er du ingen looser. Den eneste du tramper på om du fortsetter å tenke dét er deg selv, så slutt med det. Tenk heller på alt du fixer :)

Og for det andre; Jeg, som har fulgt dette fra din side gjennom et par år (minst?), tenker ikke at dere er hverandres arm. Jeg tenker derimot at dere er en kombinasjon av hverandres krykke og hverandres hamsko ;)

Ja, jeg vet ikke hvor de siste to årene har blitt av. Da hadde jeg i alle fall et noe mer positivt syn på framtiden enn nå. Jeg har også inntrykk av at omgivelsene nå mer "heier" på oss enn for 2 år siden. Jeg gjør jo også det. For han, så tror jeg alt er på plass, bortsett fra det ugjenkallige med h a n. Det greier han ikke å legge bort.

Slik jeg har forstått det er hun redd for at tiden skal gå fra henne, dvs at hun ikke skal rekke å finne et bedre farsevne samt få et par barn før det er for sent. Derfor har hun tenkt at det er bedre å bli :-)

Nettopp. I barn.

Men aller mest å ikke leve med han.

Takk! Blir ikke noe før jul. Synes det er en urovekkende tendens i boligmarkedet nå.

Ingenting som tyder på rask endring av denne trenden, så jeg ville satset på salg rett over jul. Vi solgte for ikke lenge siden, og startet prosessen med megler et par måneder før visningsdato, så ring meglere NÅ (vi hentet inn tilbud fra tre meglerhus før vi landet på det vi tilslutt gikk for).

Ja, jeg vet ikke hvor de siste to årene har blitt av. Da hadde jeg i alle fall et noe mer positivt syn på framtiden enn nå. Jeg har også inntrykk av at omgivelsene nå mer "heier" på oss enn for 2 år siden. Jeg gjør jo også det. For han, så tror jeg alt er på plass, bortsett fra det ugjenkallige med h a n. Det greier han ikke å legge bort.

Her lurer du deg selv ;) Du hadde ikke et mer positivt syn på framtiden for to år siden. Ad omgivelsene rundt dere: Ikke hør så mye på det. For det først har det ingen betydning hva andre mener, for det andre viser de sannsynligvis bare at de respekterer at dere - tross alt tull - velger å fortsette å tvære dere fast i hverandre. Det er begrenset hvor lenge omgivelser sier "flytt", sant.

Her på dol er ingen mer positive, selv om mange har sagt at de ikke sier noe lenger. Rådene blir jo ikke akkurat fulgt, og da kan man like gjerne tie, har vært en gjenganger...

Her lurer du deg selv ;) Du hadde ikke et mer positivt syn på framtiden for to år siden. Ad omgivelsene rundt dere: Ikke hør så mye på det. For det først har det ingen betydning hva andre mener, for det andre viser de sannsynligvis bare at de respekterer at dere - tross alt tull - velger å fortsette å tvære dere fast i hverandre. Det er begrenset hvor lenge omgivelser sier "flytt", sant.

Her på dol er ingen mer positive, selv om mange har sagt at de ikke sier noe lenger. Rådene blir jo ikke akkurat fulgt, og da kan man like gjerne tie, har vært en gjenganger...

Jeg var nok mer positiv til å fortsette uten han og ikke forberedt på hvor mange gode stunder vi skulle få sammen. På hvor glad i meg jeg forstod at han var, og hvor såret han var.

Det er nødvendigvis enklere å stole på omgivelsene som kjenner oss, ser oss sammen osv, enn her hvor kun bruddstykker av et hele kan gjengis. Det handler uansett ikke om å høre eller ikke høre på råd, men om å være forvirret og usikker. Jeg kan uansett ikke bestemme over atferden hans.

Annonse

Jeg var nok mer positiv til å fortsette uten han og ikke forberedt på hvor mange gode stunder vi skulle få sammen. På hvor glad i meg jeg forstod at han var, og hvor såret han var.

Det er nødvendigvis enklere å stole på omgivelsene som kjenner oss, ser oss sammen osv, enn her hvor kun bruddstykker av et hele kan gjengis. Det handler uansett ikke om å høre eller ikke høre på råd, men om å være forvirret og usikker. Jeg kan uansett ikke bestemme over atferden hans.

Les det du har skrevet lengre opp i denne tråden om hvordan situasjonen er nå da - du gir jo et klart inntrykk av at han ikke tåler trynet på deg!

Og dette med omgivelsene skal du ta med en klype salt. Da eksen og jeg skilte lag fikk vi mange rekasjoner som "Hva? Skal dere skilles? Dere er jo selve drømmeparet jo!" Særlig... Utad kanskje, men virkeligheten var jo ikke sånn.

Les det du har skrevet lengre opp i denne tråden om hvordan situasjonen er nå da - du gir jo et klart inntrykk av at han ikke tåler trynet på deg!

Og dette med omgivelsene skal du ta med en klype salt. Da eksen og jeg skilte lag fikk vi mange rekasjoner som "Hva? Skal dere skilles? Dere er jo selve drømmeparet jo!" Særlig... Utad kanskje, men virkeligheten var jo ikke sånn.

Ja, nå er alt kjipt igjen, og jeg er i ferd med å avlyse nok et hyggelig vintreff. Han tåler trynet mitt, men er vekselvis kald og varm om hverandre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...