Gå til innhold

En fars kjærlighet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner jo at han er redd for ungene sine, men dette er ikke noe smart trekk av foreldrene:

http://www.dagbladet.no/2013/10/26/nyheter/politikk/krig_og_konflikter/29990140/

Jentene skal ha følt seg fremmedgjort fordi de ikke fikk gå med nikab på skolen. Javel, da får de reise og bosette seg i et land hvor det er tillatt å skjule seg helt da. I Norge vil lærere og medelever gjerne se hvem de snakker med og hvem de underviser. Sånn er kulturen her hos oss.

Jeg skjønner jo at han er redd for ungene sine, men dette er ikke noe smart trekk av foreldrene:

http://www.dagbladet.no/2013/10/26/nyheter/politikk/krig_og_konflikter/29990140/

Jentene skal ha følt seg fremmedgjort fordi de ikke fikk gå med nikab på skolen. Javel, da får de reise og bosette seg i et land hvor det er tillatt å skjule seg helt da. I Norge vil lærere og medelever gjerne se hvem de snakker med og hvem de underviser. Sånn er kulturen her hos oss.

Hvor er Like-knappen?

Enig. Det plagget vil jeg gjerne slippe å se her i Norge.

Det er ikke vanskelig å forstå denne farens fortvilelse. Hadde trodd han fikk en eller annen form for hjelp til å lete etter døtrene siden den ene av dem er mindreårig, men man gjør kanskje ikke det når unge stikker av frivillig? Dette vet jeg lite om.

christensen1365381166

- Nikab-forbud fører til at norske muslimer reiser i krig

Andre mulige forklaringer er ifølge eksperter sosial misnøye, brutale bilder fra Syria som deles på Facebook, ungdomsopprør og fremmedgjøring.

- De kan ha følt at å reise var den eneste utveien. At de ikke fikk ha på seg nikab på skolen kan ha ført til at de følte seg fremmedgjort i Norge, sier Hassan Ali Omar til NRK.

Omar sier mange ikke føler tilhørighet og plass i det norske samfunnet på grunn av bekledning. Tidligere i år ble det forbudt å ha på seg heldekkende hodeplagg i skolen i Akershus. Det samme forbudet gjelder i Oslo-skolen.

Daglig leder i minoritetspolitikk tenketank Minotenk, Linda Alzaghari er enig i at søstrene kan ha følt seg fremmedgjort.

Du snakker om å sette saken på hodet!!!!! (Igjen så er selvfølgelig det muslimer det er problemer med.) Hvis de ikke ønsker å integreres og tilpasse seg det norske samfunnet er det best for alle parter at de reiser til et land hvor de kan leve som de vil. Det er en vinn vinn situasjon for alle.

Det som er skremmende er at innvandringen nå er helt ute av kontroll med nesten 1,5% årlig innvandring, som tall fra SSB viser. Aldri noen gang i historien har Norge hatt innvandring på dette nivået - dette er også 3-4 ganger høyene enn andre europeiske land. Det vi har sett til nå er bare begynnelsen. Dette kommer til å få STORE konsekvenser, både sosialt og økonomisk. Det destabiliserer sanfunnet sakte men sikkert, og fører til at velferdsstaten råtner på rot. Man får håpe den nye regjeringen får stoppet galskapen før det er for sent.

Endret av christensen1365381166

Annonse

christensen1365381166

Hei!

Jeg blir beveget av å lese hvordan denne far alene, leter etter sine barn i Tyrkia.

Sånt står det respekt av , men jeg ønsket han fikk mer hjelp fra norske myndigheter

Dette er ikke noe norske myndigheter skal bruke ressurser på. 

Enig. Det plagget vil jeg gjerne slippe å se her i Norge.

Det er ikke vanskelig å forstå denne farens fortvilelse. Hadde trodd han fikk en eller annen form for hjelp til å lete etter døtrene siden den ene av dem er mindreårig, men man gjør kanskje ikke det når unge stikker av frivillig? Dette vet jeg lite om.

Hei!

Jeg vil ikke ha det plagget i Norge heller, men jeg vil ikke ha noen form for påtrengene misjonering av noe slag i offentlig virksomhet, hijab misliker jeg så sterkt at jeg ikke ville latt noen lege med hijab behandle meg selv om jeg ser ansiktet.

Det medfører videre at jeg ikke ønsker at religiøse skal gis rettigheter til å utøve sin politiske/ eller religiøse oppfatning på et offentlig sykehus, eller i politiet eller militæret, rettsvensen osv...

Det er egentlig en helt annen sak, det jeg her ønsket var kun å dele medfølelelse med en far som leter etter sine barn og ikke får hjelp av myndighetene. Hadde en etnisk norsk 15 åring stukket av, ville det medført et annet engasjement fra norske myndigheter. Men som faren sier i intervjuet enkelte politifolk støtter han og er der for han, til og med på kveldstid og det betyr mye for han. 

Dette er ikke noe norske myndigheter skal bruke ressurser på. 

Hvorfor skal ikke norske myndigheter bistå familien i å finne igjen en seksten år gammel jente som har reist til Syria uten samtykke fra familien? Hun har bodd i Norge siden hun var ca 3 år gammel, og det er neppe noen mindre tragedie for hennes familie å miste kontakten med sin datter enn det ville vært for andres familier om deres sekstenåringer hadde reist ut av landet helt utenfor familiens kontroll.

Så vidt jeg har forstått, så forsøker norsk politi å lokalisere jenta, men de har vel små muligheter til å gjøre noe i Syria.

Hvorfor skal ikke norske myndigheter bistå familien i å finne igjen en seksten år gammel jente som har reist til Syria uten samtykke fra familien? Hun har bodd i Norge siden hun var ca 3 år gammel, og det er neppe noen mindre tragedie for hennes familie å miste kontakten med sin datter enn det ville vært for andres familier om deres sekstenåringer hadde reist ut av landet helt utenfor familiens kontroll.

Så vidt jeg har forstått, så forsøker norsk politi å lokalisere jenta, men de har vel små muligheter til å gjøre noe i Syria.

når man har en slik dragning mot ekstreme muslimske miljøer, er det kanskje best at de ikke kommer tilbake? ikke vet jeg har ikke satt meg inn i saken

Hei!

Jeg vil ikke ha det plagget i Norge heller, men jeg vil ikke ha noen form for påtrengene misjonering av noe slag i offentlig virksomhet, hijab misliker jeg så sterkt at jeg ikke ville latt noen lege med hijab behandle meg selv om jeg ser ansiktet.

Det medfører videre at jeg ikke ønsker at religiøse skal gis rettigheter til å utøve sin politiske/ eller religiøse oppfatning på et offentlig sykehus, eller i politiet eller militæret, rettsvensen osv...

Det er egentlig en helt annen sak, det jeg her ønsket var kun å dele medfølelelse med en far som leter etter sine barn og ikke får hjelp av myndighetene. Hadde en etnisk norsk 15 åring stukket av, ville det medført et annet engasjement fra norske myndigheter. Men som faren sier i intervjuet enkelte politifolk støtter han og er der for han, til og med på kveldstid og det betyr mye for han. 

Enig med deg i at saken hadde vært annerledes framstilt om det hadde vært snakk om etnisk norske. Jfr blesten i internasjonal presse rundt "Maria", som var blond og blåøyd  :ph34r: Det hadde neppe blitt verken oppdaga eller langt mindre pressestoff om Maria var mørk i hud, hår og øyne..

Det sagt håper jeg ingen norske innbyggere velger niqab, ærlig talt fordi jeg personlig ser på habitten som kvinneundertrykkende. Likevel ser jeg problemer med et klespoliti. Folk må få kle seg og leve som de vil ,i beste FrP-ånd  ;)

Annonse

Enig med deg i at saken hadde vært annerledes framstilt om det hadde vært snakk om etnisk norske. Jfr blesten i internasjonal presse rundt "Maria", som var blond og blåøyd  :ph34r: Det hadde neppe blitt verken oppdaga eller langt mindre pressestoff om Maria var mørk i hud, hår og øyne..

Tankevekkende og viktig poeng!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...