Gå til innhold

– Jeg har aldri sett så dårlige boforhold noen gang

Anbefalte innlegg

http://www.moss-avis.no/nyheter/jeg-har-aldri-sett-sa-darlige-boforhold-noen-gang-1.8126304

Myndighetene fikk sjokk da de kom på et uanmeldt tilsyn på asylmottaket i Vestby tidligere i år.  Forrige vinter ble det funnet syv avvik på mottaket, som inkluderte mangelfullt renhold og vedlikehold.

I tillegg til et en hygiene som Angeloff kaller «utrolig dårlig», var også barnebasen stengt.

**

Men er det noen grunn til at asylantene ikke kan holde rent selv?

Endret av sur kjerring

Fortsetter under...

Det står «utrolig dårlig» hygiene.

Det er ikke bare-bare å holde det rent og hygienisk når det er så forfallent som bildene viser her.

Men ellers er jeg enig - asylsøkere som bor på asylmottak burde selv være ansvarlige for renhold og slike ting. Nå innrømmer jeg at jeg ikke vet hvordan akkurat det fungerer, men... 

Det står «utrolig dårlig» hygiene.

Jo, men det er vanskelig å opprettholde god hygiene når del lekker skittent vann fra etasjen over eller du må ta oppvasken på et muggent bad. Stussa over oppvasken på badet på det første bildet, men leste så dette:

"En mann, som hadde tilknytning til mottaket for flere år siden, forteller om de samme forholdene da han var der.

– Oppvasken måtte du ta i dusjen, sittende på doskåla. Et lite kjøkkenvindu var alt du hadde av ventilasjon fra matlaging. For meg er det helt ubegripelig at helsemyndighetene ikke har grepet inn tidligere, forteller han."

Er litt usikker på hav du prøver å insinuere i dette innlegget; at asylanter ikke er hygieniske og ikke vasker boligen sin? Asylsøkere har vel som folk flest ulike krav til renhold..

I min region er det flere mottak, asylsøkerne vasker selv i sine boenheter og har "turnus" i fellesområder. Det fungerer utmerket etter hva jeg veit, men dog er bygningsmassen av en annen kvalitet enn det som skisseres i artikkelen fra Vestby mottak.

Annonse

Er litt usikker på hav du prøver å insinuere i dette innlegget; at asylanter ikke er hygieniske og ikke vasker boligen sin? Asylsøkere har vel som folk flest ulike krav til renhold..

I min region er det flere mottak, asylsøkerne vasker selv i sine boenheter og har "turnus" i fellesområder. Det fungerer utmerket etter hva jeg veit, men dog er bygningsmassen av en annen kvalitet enn det som skisseres i artikkelen fra Vestby mottak.

Jeg "insinuerer" akkurat det som står i artikkelen: «utrolig dårlig» hygiene.

Jeg "insinuerer" akkurat det som står i artikkelen: «utrolig dårlig» hygiene.

Ja? Leste du artikkelen? Og de sju avvikene? Du avslutta hovedinnlegget ditt med "Men er det noen grunn til at asylantene ikke kan holde rent selv?" og insinuerer at det gjør de ikke, ergo gjør andre det for dem. Da antakelig fagfolk finansiert av norske skattebetalere, hehe  :blink: 

Jeg kjenner naturlig nok ikke til alle asylmottak i dette landet, men jeg jobber tett mot noen få. Der gjelder samme prinsipp som med bosatte asylsøkere - de vasker sjøl.  Standarden er sikkert som hos etniske nordmenn; det er forskjellige rutiner og resultater  ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...