Gå til innhold

Enda et halloweenspørsmål :D

Anbefalte innlegg

Madelenemie er jo så flink med halloween, så du har kanskje noen gode råd?

Ungene i gata her skal gå halloween, noen voksne skal følge, blant annet jeg.

Pleier voksne også å kle seg ut?

Og hva med ytterklær, her i Norge er det jo gjerne kaldt på denne tiden av året... men ikke så veldig praktisk å ha halloweenkostymet utenpå ytterpåjakken? 
Og f.eks. djevlediadem, heksehatter osv - utenpå luen kanskje?

Jeg tenkte ha godt undertøy under kostymet da- men det må bli superundertøy da hun ikke tåler ull. Og heksehatt (den er i et tynt materiale, så litt for kaldt med bare den) utenpå lua? Og utenpåjakke utenpå kostymet - man ser kjolen nedenfor da...

De skal på party etterpå, så de får jo vist kostymene da :)

hvordan pleier dere feire  halloween?

Jeg var litt imot det før, men når jeg ser hvordan jenta mi gleder seg, så begynner jeg og å bli litt spent på dette :)

Barnslige meg... hehe :) 
men tror ikke de andre voksne skal kle seg ut da, 

så tror jeg vil droppe kostymet selv. Ser jo ut som en heks eller vampyr uten å kle meg ut alikevel LOL :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395256-enda-et-halloweensp%C3%B8rsm%C3%A5l-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva med ytterklær, her i Norge er det jo gjerne kaldt på denne tiden av året... men ikke så veldig praktisk å ha halloweenkostymet utenpå ytterpåjakken? 

Jeg tenkte ha godt undertøy under kostymet da- men det må bli superundertøy da hun ikke tåler ull. Og heksehatt (den er i et tynt materiale, så litt for kaldt med bare den) utenpå lua? Og utenpåjakke utenpå kostymet - man ser kjolen nedenfor da...

Jeg var litt imot det før, men når jeg ser hvordan jenta mi gleder seg, så begynner jeg og å bli litt spent på dette :)

så tror jeg vil droppe kostymet selv. Ser jo ut som en heks eller vampyr uten å kle meg ut alikevel LOL :)

Hei!

Det er godt at du også er litt barnslig, jeg blir vist aldri helt voksen jeg mener barna:-)

Nei du trenger ikke kle deg ut når du følger barna rundt, de fleste foreldre gjør ikke det.

Har man fest kler man seg ut, jeg har tatt på meg sort kjole og sort kappe, og er sånn halvveis pyntet.

Det er lett å være i mot, før man ser barnas glede, :-) Det er gøy og passer meg godt med tradisjonen også er det jo en gammel gammel tradisjon fra kelterne. Mange eldre mennesker har blitt omvendt, de syns vi pynter pent og at det ser ganske gøy ut når man legger litt vekk voksneheten.

Og til noen eldre har jeg sagt, tenk på hvor spennende alle syns skumlerier og lurerier var som små, det er det det handler om, og flere ler og sier, at ja ja :-)

Barna har godt med tøy under kostymene, tynt ulletøy, superundertøy osv... men det har jo snødd også på Halloween :-) og da har jeg tatt gamle svarte tykke frakker og klippet til, med maske ser det superskummelt ut. I det hele tatt brukt svart vintertøy, også maske og kappe og det andre på.

Ellers spiser vi middag sammen før barna går ut, jeg lager noe med gresskar, men mest pizza, barna har med venner hjem etter skolen, og de liker pizza alle sammen. Jeg har begrenset kakebaking da det blir veldig sukker på sukker. Først masse kake hjemme også knask eller knep.

I år skal vi bare lage muffins som ser ut som spøkelser, det får de når de kommer hjem fra skolen med venner, så blir det felles middag også ut å gå, også hjem å feire/dele godteri:-)

Ellers er det jo full jobb å stå i døren og dele ut godteri:-)

Annonse

Hei!

Nå er kakene ferdige, de er superfine, hekser gresskar, spøkelser, edderkopper, og mye mer :-)

lakrislisser mokkabønner fondant og knæsje farger, blir det mye gøy av:-)

Det har vært en fin kveld, barna er spente, kostymene ligger klare og i morgen er Dagen!!

Det blir som med julaften, de vil legge seg tidlig for er så spente:-)

Da tenner vi alle gresskarene og vi har 6 stk :-) og mange andre lykter og lys Da setter vi på grøss og gru av lyder utenfor døren og skjelvende av skrekk fryder vi oss. Skikkelig moro blir det :-)

Hei!

Nå er kakene ferdige, de er superfine, hekser gresskar, spøkelser, edderkopper, og mye mer :-)

lakrislisser mokkabønner fondant og knæsje farger, blir det mye gøy av:-)

Det har vært en fin kveld, barna er spente, kostymene ligger klare og i morgen er Dagen!!

Det blir som med julaften, de vil legge seg tidlig for er så spente:-)

Da tenner vi alle gresskarene og vi har 6 stk :-) og mange andre lykter og lys Da setter vi på grøss og gru av lyder utenfor døren og skjelvende av skrekk fryder vi oss. Skikkelig moro blir det :-)

Hei, hadde du en fin halloween? Koselig her, vi gikk først litt halloween i et par gater her før vi spiste godteri og hadde et lite halloweenparty hos en av vennene til dattera mi :) 4 barn og 4 voksne :) Koselig.

Hei, hadde du en fin halloween? Koselig her, vi gikk først litt halloween i et par gater her før vi spiste godteri og hadde et lite halloweenparty hos en av vennene til dattera mi :) 4 barn og 4 voksne :) Koselig.

Hei!

Vi hadde så fin Halloween at jeg var et stort smil da jeg kom på forelesning fredag morgen:-)

Jeg ryddet bort all pynten på morgenen ca kl 06.30 var jeg ute i hagen og ryddet, , og snudde gresskarene andre vei, fordi det er Allehelgensdag hengte vi opp engler istedet. Bort med skumlerier, vi pleier så gå på gravlund å tenne lanterner. :-)

Hyggelig å lese at dere også hadde en fin Halloween:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...