Gå til innhold

Hva forlange av storebror?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 12 år og en gutt på 5 år. Lillebror elsker å være sammens storebror. Storebror er ikke så ivrig etter det:-)

Hvor mye kan jeg forlange at han skal være med lillebroren?

Jeg spurte i dag om han kunne gå litt med han til noen hus på halloween i dag men det giddet han ikke.

Når storebror har kompiser på besøk vil lillebror helst være på rommet sammens dem men dem kaster han ut etter 1 min. Og jeg skjønner at dem ikke gidder å ha han der. Men så synes jeg synd på lillebror som bare vil være med dem :-)

Anonymous poster hash: 57bb2...b00

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395285-hva-forlange-av-storebror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han giddet ikke? Et typisk 12 åring der altså... Dette er da helt normalt, er det ikke? Jeg synes heller ikke at du skal påtvinge noe samvær heller, dette må de nesten få bestemme selv, og spesielt hvis han har kamerater på besøk, klart han ikke vil ha med seg lillebror da...

Avtal at han skal få være helt i fred når han er sammen med jevnaldrende, du kan du forklare lillebror at sånn må det være.

Så setter du som betingelse at han i stedet stiller opp for lillebroren på enkelte ting som bare er et opplegg mellom de to, f.eks. bli med på lekeplassen eller det du foreslo i går. Du kan godt øke ukepengene litt mot at dette skjer uten sukk og stønn og krangel. Fyr godt opp med at han er et fantastisk forbilde.

Jeg synes absolutt man kan avtale med en 12-åring at han tar med broren sin ut på en liten Halloweenrunde, men det må avtales i god tid på forhånd.

Han burde også kunne ha oppgaver som å hente broren sin i barnehagen en fast dag i uken, hente ham hos kamerater en gang i blant hvis han har vært med noen hjem fra barnehagen, legge ham hvis dere er på foreldremøte osv.

Du må si til storebror at han må gi litt av sin tid til å være sammen med lillebror, men at du skal ta ansvar for å forklare lillebror at når storebror har besøk, må de store guttene få være alene.

Litt leketid sammen bør han gi lillebror uten at det planlegges og betales, men faste oppgaver som at han henter ham i barnehagen en gang i uken osv godt kan være en oppgave som inngår i plikter som utbetales i ukepenger

Anonymous poster hash: 68409...526

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...