miakami Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Når jeg pusser tennene så ender det ofte med at jeg får brekninger, og noen ganger klarer jeg ikke stoppe det, men spyr ut vasken... Så har jeg halsbrann/sure oppstøt hele tiden... Er det normalt? Er det fordi jeg er overvektig? 0 Siter
Cool Verbatim Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Dette kan komme av kosten. Men du burde få tatt gastroskopi. 0 Siter
Cool Verbatim Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Kan også være bivirkning av medisin. 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Jeg også brekker meg så fort jeg får noe langt bak på tungen. Sliter derfor hos tannlege osv. For meg har det ingen ting med magen å gjøre. Det er enkelte av oss som har sterkere brekningsreflekser enn andre. Har du sure oppstøt utenom dette, er det noe som kommer fra magen. Men det er naturlig at det irriterer og svir når du kaster opp. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Når jeg pusser tennene så ender det ofte med at jeg får brekninger, og noen ganger klarer jeg ikke stoppe det, men spyr ut vasken... Så har jeg halsbrann/sure oppstøt hele tiden... Er det normalt? Er det fordi jeg er overvektig? Når jeg spiser for mye, noe jeg gjør mye av får jeg sure oppstøt og halsbrann. Tror det er normalt når en stapper i seg for mye. 0 Siter
Høstløv Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Når jeg pusser tennene så ender det ofte med at jeg får brekninger, og noen ganger klarer jeg ikke stoppe det, men spyr ut vasken... Så har jeg halsbrann/sure oppstøt hele tiden... Er det normalt? Er det fordi jeg er overvektig? Jeg får alltid brekninger av å pusse tennene, noen ganger kaster jeg opp. Det er pga brekningsrefleksen som blir påvirket av tannbørsten. 0 Siter
miakami Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 Når jeg spiser for mye, noe jeg gjør mye av får jeg sure oppstøt og halsbrann. Tror det er normalt når en stapper i seg for mye. Jeg spiser lite. I går spiste jeg litt kylling og ris til frokost/lunsj, og to rundstykker med fløtemysost på ettermiddagen. Er det å stappe i seg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Jeg spiser lite. I går spiste jeg litt kylling og ris til frokost/lunsj, og to rundstykker med fløtemysost på ettermiddagen. Er det å stappe i seg? Nei det er det ikke. Da burde du gå til lege å finne ut hvorfor du får halsbrann og sure oppstøt. Tror de har noe på apoteket som regulerer magesyren, du kan jo prøv det og. 0 Siter
miakami Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 Nei det er det ikke. Da burde du gå til lege å finne ut hvorfor du får halsbrann og sure oppstøt. Tror de har noe på apoteket som regulerer magesyren, du kan jo prøv det og. Ja jeg har gått på slike medisiner i lang tid, men prøver uten nå.... Kanskje jeg får mindre halsbrann når jeg får mindre mage..... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Ja jeg har gått på slike medisiner i lang tid, men prøver uten nå.... Kanskje jeg får mindre halsbrann når jeg får mindre mage..... Tror ikke det har noe med saken å gjøre. 0 Siter
miakami Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 Tror ikke det har noe med saken å gjøre. Du tror ikke fettet presser opp magesyren? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Du tror ikke fettet presser opp magesyren? Nei det tror jeg ikke. Tror det er hvor mye du har i magen som teller, i alle fall får jeg sure oppstøt og halsbrann av å spise for mye. Hvis du spiser lite virker det unaturlig, ville tatt en tur til legen. 0 Siter
miakami Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 Nei det tror jeg ikke. Tror det er hvor mye du har i magen som teller, i alle fall får jeg sure oppstøt og halsbrann av å spise for mye. Hvis du spiser lite virker det unaturlig, ville tatt en tur til legen. Jeg tørr ikke ta gastroskopi, alle sier det er så jævlig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Jeg tørr ikke ta gastroskopi, alle sier det er så jævlig. Jeg vet om ei som fikk narkose og det gikk veldig fint. 0 Siter
Cool Verbatim Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Unngå brus og juice. Det er surt, og bidrar uansett ikke godt. Unngå overvekt (i kosten) av korn hvor skallet er fjernet (f.eks. i fine rundstyker og hvit ris), det kan også virke bra. Spis heller grove korn og grønnsaker. 0 Siter
miakami Skrevet 5. november 2013 Forfatter Skrevet 5. november 2013 Unngå brus og juice. Det er surt, og bidrar uansett ikke godt. Unngå overvekt (i kosten) av korn hvor skallet er fjernet (f.eks. i fine rundstyker og hvit ris), det kan også virke bra. Spis heller grove korn og grønnsaker. takk for tips 0 Siter
frosken Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Jeg tørr ikke ta gastroskopi, alle sier det er så jævlig.Jeg synes ikke gastroskopi var ille. Det gikk kjemperaskt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 Skrevet 6. november 2013 Jeg tørr ikke ta gastroskopi, alle sier det er så jævlig. Ubehaget varte i bare ti minutter ikke noe å bry seg med. Jeg kjenner ei som fikk full narkose. Anonymous poster hash: e831d...35e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.