Gå til innhold

Er det noe galt med magen min?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også brekker meg så fort jeg får noe langt bak på tungen. Sliter derfor hos tannlege osv. For meg har det ingen ting med magen å gjøre. Det er enkelte av oss som har sterkere brekningsreflekser enn andre. Har du sure oppstøt utenom dette, er det noe som kommer fra magen. Men det er naturlig at det irriterer og svir når du kaster opp.

Når jeg pusser tennene så ender det ofte med at jeg får brekninger, og noen ganger klarer jeg ikke stoppe det, men spyr ut vasken... Så har jeg halsbrann/sure oppstøt hele tiden...

Er det normalt? Er det fordi jeg er overvektig?

Når jeg spiser for mye, noe jeg gjør mye av får jeg sure oppstøt og halsbrann. Tror det er normalt når en stapper i seg for mye.

Når jeg pusser tennene så ender det ofte med at jeg får brekninger, og noen ganger klarer jeg ikke stoppe det, men spyr ut vasken... Så har jeg halsbrann/sure oppstøt hele tiden...

Er det normalt? Er det fordi jeg er overvektig?

Jeg får alltid brekninger av å pusse tennene, noen ganger kaster jeg opp.

Det er pga brekningsrefleksen som blir påvirket av tannbørsten.

Annonse

Når jeg spiser for mye, noe jeg gjør mye av får jeg sure oppstøt og halsbrann. Tror det er normalt når en stapper i seg for mye.

Jeg spiser lite. I går spiste jeg litt kylling og ris til frokost/lunsj, og to rundstykker med fløtemysost på ettermiddagen. Er det å stappe i seg?

Jeg spiser lite. I går spiste jeg litt kylling og ris til frokost/lunsj, og to rundstykker med fløtemysost på ettermiddagen. Er det å stappe i seg?

Nei det er det ikke. Da burde du gå til lege å finne ut hvorfor du får halsbrann og sure oppstøt. Tror de har noe på apoteket som regulerer magesyren, du kan jo prøv det og.

Nei det er det ikke. Da burde du gå til lege å finne ut hvorfor du får halsbrann og sure oppstøt. Tror de har noe på apoteket som regulerer magesyren, du kan jo prøv det og.

Ja jeg har gått på slike medisiner i lang tid, men prøver uten nå.... Kanskje jeg får mindre halsbrann når jeg får mindre mage.....

Du tror ikke fettet presser opp magesyren?

Nei det tror jeg ikke. Tror det er hvor mye du har i magen som teller, i alle fall får jeg sure oppstøt og halsbrann av å spise for mye. Hvis du spiser lite virker det unaturlig, ville tatt en tur til legen.

Nei det tror jeg ikke. Tror det er hvor mye du har i magen som teller, i alle fall får jeg sure oppstøt og halsbrann av å spise for mye. Hvis du spiser lite virker det unaturlig, ville tatt en tur til legen.

Jeg tørr ikke ta gastroskopi, alle sier det er så jævlig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...