Gå til innhold

Spydigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er det verste jeg vet. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal svare tilbake for jeg tenker over det først etterpå-

Eksempel: Familiselskap. Tantebarn kommer til meg og vil sitte i fanget og vil være sammen med meg. Er kjempeglad for å se dem og dem det samme. Bestefar kommenterer: " er det tanta di som har kløpet deg ( barnet hadde kloret seg på kinnet). Veldig morsomt tenker jeg. Føler heller at det er sjaulisi fra en godt voksen person.

Er jeg for hårsår? Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg skal forholde meg til slike kommentarer istedenfor å tenke på hva jeg har gjort feil selv.

Skrevet

Jeg ville tolket det utsagnet for veldig uskyldig, men vet ikke hva andre mener

Skrevet

Det kan godt hende. Og hvorfor sitter jeg og grubler på noe som skjedde for flere år siden..Jeg fikk bare en dårlig følelse. Det kan godt hende jeg er for hårsår:)

Skrevet

Det kan godt hende. Og hvorfor sitter jeg og grubler på noe som skjedde for flere år siden..Jeg fikk bare en dårlig følelse. Det kan godt hende jeg er for hårsår:)

For meg er utsagnet helt uskyldig. Men, jeg lurer på om det ligger det noe mer bak som du ikke forteller?  Enten med mennesket som kom med utsagnet, eller strever du generelt med usikkerhet? Hvorfor tolker du det automatisk som sjalusi?

Skrevet

Det er det verste jeg vet. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal svare tilbake for jeg tenker over det først etterpå-

Eksempel: Familiselskap. Tantebarn kommer til meg og vil sitte i fanget og vil være sammen med meg. Er kjempeglad for å se dem og dem det samme. Bestefar kommenterer: " er det tanta di som har kløpet deg ( barnet hadde kloret seg på kinnet). Veldig morsomt tenker jeg. Føler heller at det er sjaulisi fra en godt voksen person.

Er jeg for hårsår? Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg skal forholde meg til slike kommentarer istedenfor å tenke på hva jeg har gjort feil selv.

Denne typen kommentar ser jeg på som et helt uskyldig forsøk på å skape en litt morsom stemning rundt barnet. Kommentaren oppfattes gjerne av barnet som så absurd at det blir komikk ut av det.

Nicklusheletida
Skrevet

Han prøvde bare å være morsom, tror jeg.

Skrevet

Han prøvde bare å være morsom, tror jeg.

Det tror jeg også. Har et familiemedlem som stadig kommer med noen sånne merkelige utsagn og kommentarer som liksom skal være morsomme.

Hvis denne personen stadig vekk kommer med slikt, burde en si i fra kanskje.

Skrevet

Ok, takk for svar fra dere:)

Jeg kjenner ikke den personen så godt, og jeg blir nok litt hemmet og stiv i større sammenkomster. Kanskje han gjorde det for å lette stemningen. Det er godt mulig jeg generelt tolker ting negativt.

Skrevet

Ok, takk for svar fra dere:)Jeg kjenner ikke den personen så godt, og jeg blir nok litt hemmet og stiv i større sammenkomster. Kanskje han gjorde det for å lette stemningen. Det er godt mulig jeg generelt tolker ting negativt.

Det er veldig bra at du legger merke til at du er litt hårsår som du sier. Å være hårsår er ikke noen god følelse. Men nå har du mulighet til å arbeide med det :)

Skrevet

Det er det verste jeg vet. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal svare tilbake for jeg tenker over det først etterpå-Eksempel: Familiselskap. Tantebarn kommer til meg og vil sitte i fanget og vil være sammen med meg. Er kjempeglad for å se dem og dem det samme. Bestefar kommenterer: " er det tanta di som har kløpet deg ( barnet hadde kloret seg på kinnet). Veldig morsomt tenker jeg. Føler heller at det er sjaulisi fra en godt voksen person.Er jeg for hårsår? Jeg skulle gjerne visst hvordan jeg skal forholde meg til slike kommentarer istedenfor å tenke på hva jeg har gjort feil selv.

Hei!

Det er et menneske uten humor og tanke for å si smarte ting.

Bare overse sånt dumsnakk. Jeg tror det er forsøk på å være morsom...

Jeg setter i noen tilfeller opp et smil av typen " ha ha så morsom du prøver å være"

Når jeg gjør det er det for å være hyggelig, ikke ta alt bokstavelig, samt gi mennesker følelsen av at de sa noe morsomt. Det er med andre ord et høflig smil, innlært. Det jeg syns er irriterende er at jeg først må tenke så le, det betyr at jeg ler når de andre akkurat har sluttet, det er ulempen med å måtte analysere det som blir sagt før man kommer med en tenkt respons.

Man kan også spørre om ting er ment å være morsomme. Jeg spurte en slik merkelig mann om det før, og han sluttet da å si så mye rart til meg.

Skrevet

Du skriver "f.eks." når du beskriver denne situasjonen. Er det mer? Denne enkeltkommentaren ville jeg ikke ha tenkt over i det hele tatt, var nok et forsøk på å være morsom, eller bare å kommunisere med et barn (ikke på noen særlig god måte). 

Men det kommer jo an på om det føyer seg inn i rekken av andre kommentarer du reagerer på da...

Skrevet (endret)

Humor er en individuell ting, det er ikke tilfeldige forumbrukere som bestemmer hva som er bra humor og dårlig humor.

Hvis man skal gå rundt å frykte at personen man snakker til kommer til å tolke det du sier på værst tenkelige måte, så blir det ikke mye du kan si.

Hvis du går rundt å tolker det folk sier i værst tenkelige måte kommer du ikke til å ha et fint liv.

Inntil det motsatte er bevist bør man gå ut ifra at familimedlemmer ikke ønsker deg noe vondt.

Endret av schizoid1337
Skrevet

Humor er en individuell ting, det er ikke tilfeldige forumbrukere som bestemmer hva som er bra humor og dårlig humor.

Hvis man skal gå rundt å frykte at personen man snakker til kommer til å tolke det du sier på værst tenkelige måte, så blir det ikke mye du kan si.

Hvis du går rundt å tolker det folk sier i værst tenkelige måte kommer du ikke til å ha et fint liv.

Inntil det motsatte er bevist bør man gå ut ifra at familimedlemmer ikke ønsker deg noe vondt.

Nei, man får ikke noe godt liv om en generelt tolker ting negativt (slik ts tror hun gjør). Derfor er det så fint at det går an å gjøre noe med det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...