Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lære meg å spise :) I dag har jeg til mellommåltid spist tre plommer og fire valnøtter (halve, à 5 gram), samt melk i kaffen. Dette ble 200 kcal, akkurat som planlagt. Men det var neimen ikke noe å bli mett av! Sammenlignet med det jeg pleier å spise (knekkebrød med fiskepålegg, melk, og grønnsak eller frukt) er det helt vilt. Mitt faste mellommåltid gjør av med alt av sultfølelse. Nå skriker magen etter middag!

Så jeg forstår ikke slankere som kan ta "en liten neve nøtter" i hytt og pine hvis de er sultne. Det metter jo ingenting! Nøtter er ekstremt kaloritett. De passer bra som tilbehør, ikke som egne måltider. Eller kanskje jeg bare har store hender :P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395450-en-liten-neve-n%C3%B8tter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å lære meg å spise :) I dag har jeg til mellommåltid spist tre plommer og fire valnøtter (halve, à 5 gram), samt melk i kaffen. Dette ble 200 kcal, akkurat som planlagt. Men det var neimen ikke noe å bli mett av! Sammenlignet med det jeg pleier å spise (knekkebrød med fiskepålegg, melk, og grønnsak eller frukt) er det helt vilt. Mitt faste mellommåltid gjør av med alt av sultfølelse. Nå skriker magen etter middag!

Så jeg forstår ikke slankere som kan ta "en liten neve nøtter" i hytt og pine hvis de er sultne. Det metter jo ingenting! Nøtter er ekstremt kaloritett. De passer bra som tilbehør, ikke som egne måltider. Eller kanskje jeg bare har store hender :P

Jeg tror en liten neve med nøtter er for mye.  Men noen få nøtter kan være bra.  Jeg føler jeg har begrenset meg mye med hva jeg spiser nå, men det vises ikke på vekten.  Litt motløst å pine seg til ingen nytte. Det er mulig jeg har klart å stoppe vektoppgangen en liten stund da.

Endret av eller

Jeg tror en liten neve med nøtter er for mye.  Men noen få nøtter kan være bra.  Jeg føler jeg har begrenset meg mye med hva jeg spiser nå, men det vises ikke på vekten.  Litt motløst å pine seg til ingen nytte. Det er mulig jeg har klart å stoppe vektoppgangen en liten stund da.

Jeg tror på en kombo av kaloritelling og sunn fornuft :D

Akkurat nå leser jeg "Hjernen styrer vekten din" og jeg tror forfatterne vil komme fram til det samme som jeg har følt i mange år, men fått bekreftet bare nylig, at hjernen og kroppen MÅ samarbeide, ellers går det galt.

Endret av Bella Dotte

Jeg prøver å lære meg å spise :) I dag har jeg til mellommåltid spist tre plommer og fire valnøtter (halve, à 5 gram), samt melk i kaffen. Dette ble 200 kcal, akkurat som planlagt. Men det var neimen ikke noe å bli mett av! Sammenlignet med det jeg pleier å spise (knekkebrød med fiskepålegg, melk, og grønnsak eller frukt) er det helt vilt. 

Spis et par flatbrød og drikk en liter vann.

Mitt faste mellommåltid gjør av med alt av sultfølelse. Nå skriker magen etter middag!

Det er ikke så rart når klokken snart er 18!

Det er ikke så rart når klokken snart er 18!

Og det er i grunnen helt OK :lol:

Spis et par flatbrød og drikk en liter vann.

Nope. Nakkekotelett og byggryn og asparges ^_^

Endret av Bella Dotte

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...