Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har delt opp oppskriften som står på pakken.  Synes den blir for bløt.  Hvor mange dl havregryn bruker du, og hvor lenge har du den i mikrobølgeovnen?

Dette er "oppskriften" min på "havregryn med melk" ;) Når jeg har laget havregrøt mener jeg å huske at jeg har brukt 2 dl vann og så hatt på melk etterpå, eller 2 dl melk. Og fremdeles 40 gram havregryn. Halvannet minutt i mikroen? Beklager, det er en stund siden jeg har laget dette, og da memorerte jeg bare, noterte det ikke noe sted.

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Bella Dotte

11

• miakami

5

• frosken

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Vi skal fortsette å gi råd, samtidig som vi skal tenke at det ikke er sikkert dette rådet er det som vil fungere best på den vi gir rådet til.  Når vi mottar råd må vi tenke på tidligere erfaringer og prøve oss frem på hva som er mest effektiv på oss.   Jeg synes det er veldig bra å få råd her på dol, selv om det ikke er alle jeg følger.  Men det gir inspirasjon til å prøve nye veger når jeg ikke får det til å fungere selv.  Det hjelper til å ikke gi opp. Og som sagt så prøver jeg meg frem i de rådene jeg får.  Og selv om ikke jeg har nytte av alle rådene, så kan det være nyttig for mange andre på dol.  

Jepp. Det gjelder å være ydmyk når man gir råd, og kritisk når man mottar dem :)

Nei, jeg mente mindre mengde melk :)  Ikke mye mindre, da, jeg bruker nøyaktig 1 dl melk til 40 gram havregryn.

Noen liker grøten tykk, andre liker den tynnere.Jeg bruker ca. dobbelt så mye melk som gryn, målt i dl, gjerne litt mer melk og synes grøten blir best da. :)

Jeg har delt opp oppskriften som står på pakken.  Synes den blir for bløt.  Hvor mange dl havregryn bruker du, og hvor lenge har du den i mikrobølgeovnen?

Jeg bruker dobbelt så mye melk som gryn målt i dl og jeg koker grøten på komfyren. Har aldri fått dreisen på å lage den i microen, synes den blir bedre på komfyren og med små gryn tar det ikke stort lengre tid heller, de store grynene krever litt lengre koketid.

Oppskriften på pakken er helt på trynet, det må da bli havresuppe?

Jeg bruker dobbelt så mye melk som gryn målt i dl og jeg koker grøten på komfyren. Har aldri fått dreisen på å lage den i microen, synes den blir bedre på komfyren og med små gryn tar det ikke stort lengre tid heller, de store grynene krever litt lengre koketid.

Oppskriften på pakken er helt på trynet, det må da bli havresuppe?

Takk for tipset. Det ble mer havresuppe enn grøt det som stod på pakken. Prøver meg igjen i microen, men jeg kan godt tenke meg at den blir bedre på komfyren.

Det har gått rette vei med vekten også nå.  Ikke så mye, men godt nok så lenge det går den vei.  Har ikke følt meg så sulten heller i dag. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...