Gå til innhold

Vintertid


laban

Anbefalte innlegg

Er det noen spesiell grunn til at dere ikke stiller klokka?

Jeg er bare nysgjerrig, jeg kan fint leve med at innleggene har feil dato. Men det er litt pussig når de stemples "i går" i god tid før midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokka stiller du selv under kontoinnstillinger.

Hva mener du med det? Under mine innstillinger står det riktig tidssone og at dette vil gi tidsstemplet (eksempelvis) 1030, noe som stemmer med klokka på PCen. Likevel får innlegg jeg sender, klokkeslett 1130. Og det gjelder ikke bare mine innlegg, men "alles", bare se på lista over "nytt innhold". Jeg tror ikke noe på at ingen av brukerne klarer å stille inn dette riktig, det må ha noe med klokka på en server å gjøre?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde noe akkurat nå. På ditt innlegg rett over her, gikk klokkeslettet fra "Skrevet i dag" fra 11:38 til 10:38, mens jeg hadde siden åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg ut av det - klokkeslettene vises riktig når jeg er innlogget, men sommertid når jeg ikke er det. Javel, det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fant jeg ut av det - klokkeslettene vises riktig når jeg er innlogget, men sommertid når jeg ikke er det. Javel, det kan jeg leve med.

Morsomt - slik er det faktisk hos meg også. Måtte teste det nå. Rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med det? Under mine innstillinger står det riktig tidssone og at dette vil gi tidsstemplet (eksempelvis) 1030, noe som stemmer med klokka på PCen. Likevel får innlegg jeg sender, klokkeslett 1130. Og det gjelder ikke bare mine innlegg, men "alles", bare se på lista over "nytt innhold". Jeg tror ikke noe på at ingen av brukerne klarer å stille inn dette riktig, det må ha noe med klokka på en server å gjøre?

Alle ser jo klokkeslettene på innleggene ut i fra hva en selv har innstilt den til. For meg ser det ut som alle innlegg er postet riktig, ikke bare mine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fant jeg ut av det - klokkeslettene vises riktig når jeg er innlogget, men sommertid når jeg ikke er det. Javel, det kan jeg leve med.

Ja, selvsagt. Du må jo være innlogget for at dine kontoinnstillinger skal aktiviseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. Du må jo være innlogget for at dine kontoinnstillinger skal aktiviseres.

 

Det er vel ikke selvsagt at et norsk forum ikke bruker norsk tid hvis du ikke logger inn og sier ifra at du er norsk =O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke selvsagt at et norsk forum ikke bruker norsk tid hvis du ikke logger inn og sier ifra at du er norsk =O

Det er selvsagt at du ikke får tilgang på dine innstillinger hvis du ikke er logget på. Det har ikke noe med om du er norsk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke selvsagt at et norsk forum ikke bruker norsk tid hvis du ikke logger inn og sier ifra at du er norsk =O

Har du ikke noen erfaring fra andre foum? Det er helt vanlig at en selv må gjøre om på tidsinnstillingene når det går fra sommertid til vintertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig kan det godt være, men de trenger ikke dine instillinger for å vite hva klokka er i Norge, de har bare ikke giddet å endre standardinstillingene for alle sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvsagt. Du må jo være innlogget for at dine kontoinnstillinger skal aktiviseres.

Jada, det er sikkert selvsagt for de drevne.  Men det er første gangen jeg er ute for at en norsk nettside velger å holde fast på sommertiden - og DOL har fulgt norsk normaltid både sommer og vinter i alle år tidligere.  Derfor tok det litt tid før jeg oppdaget sammenhengen.  Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...