Susi18 Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Har fått strekk skade i låret. (driver med dans) Hvordan blir jeg kvitt den? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirorjan Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hvile, hvile og atter hvile. For all del; IKKE TØY! Bare hvile og forsiktig massasje som får den vekk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Susi18. Masser det vondeområdet, gjerne med ispose for å bedre sirkulasjonen. Ellers kan fysisk aktivitet som ikke belaster det vonde området være bra. Dette bedrer også sirkulasjonen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idrett Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hvile, hvile og atter hvile. For all del; IKKE TØY! Bare hvile og forsiktig massasje som får den vekk. har du hørt på maken. Det verste du kan gjøre med en strekk er å hvile. Etter at blødningen har stoppet i muskelen (ca. 24t), skal du trene den opp igjen. Dette gjøres forsiktig i begynnelsen ved f. eks. svømming eller sykling. Deretter styrketrening, løping og videre til normal belastning. bevegelighetstrening er en vesentlig faktor for å bygge opp normal styrke i det ødelagte vevet igjen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astralis Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Av erfaring så skal man drive med lett trening. Det vil sikkert gjøre kjempevondt, men når kroppen blir varm igjen blir man kvitt den mye fortere. Det skjønte ikke jeg i begynelsen, så jeg hvilte når jeg fikk en strekk, og da varte den nesten en hel uke. Au au au... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.