Gå til innhold

Strekk, hvordan bli kvitt den?

Susi18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Susi18.

Masser det vondeområdet, gjerne med ispose for å bedre sirkulasjonen. Ellers kan fysisk aktivitet som ikke belaster det vonde området være bra. Dette bedrer også sirkulasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvile, hvile og atter hvile. For all del; IKKE TØY! Bare hvile og forsiktig massasje som får den vekk.

har du hørt på maken. Det verste du kan gjøre med en strekk er å hvile. Etter at blødningen har stoppet i muskelen (ca. 24t), skal du trene den opp igjen. Dette gjøres forsiktig i begynnelsen ved f. eks. svømming eller sykling.

Deretter styrketrening, løping og videre til normal belastning.

bevegelighetstrening er en vesentlig faktor for å bygge opp normal styrke i det ødelagte vevet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Av erfaring så skal man drive med lett trening. Det vil sikkert gjøre kjempevondt, men når kroppen blir varm igjen blir man kvitt den mye fortere.

Det skjønte ikke jeg i begynelsen, så jeg hvilte når jeg fikk en strekk, og da varte den nesten en hel uke. Au au au...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...