Gå til innhold

Gåsehud og frysninger under trening

Anbefalte innlegg

Snacky1365380698

Har over de siste mnd opplevd å få frysninger og gåsehud når jeg trener. Dette er utelukkende under løpetrening som er relativ hard og det skjer som regel midt under trening. I dag sprang jeg intervaller på tredemølle og det skjedde igjen. Ikke bare synlig gåsehus på lår og legger, men også på armer. I tillegg ble jeg kald på armene til tross for at svetten rant. Skal sies at dagens økt var usedvamlig tøff og jeg var på kanten til å føle meg uvel. Jeg trener 5ggr i uker og har gjort det i årevis, ca 50/50 styrke og utholdenhet, så kroppen er vant til trening. Det hører imidlertidig til sjeldenhetene at jeg trener så hardt at jeg blir uvel. 

Noen som vet hva denne gåsehuden kommer av? Det er veldig ubehagelig og få frysninger under trening, spes når du føler deg varm og er sliten. Jeg tenker om det kanskje kan være dehydrering uten at jeg helt vet hvor den "ideen" kommer fra. 

Takker for svar  :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395692-g%C3%A5sehud-og-frysninger-under-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overoppheting pga overtrening vil jeg tippe. Kroppen starter nedkjølingen og gåsehud/frysningen er tegn på dette. 

Forsøk å trene på lavere intensitet noen ganger og se om det samme inntreffer. 

Anonymous poster hash: 4d8a0...6ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...