Gå til innhold

Grunn til å ikke nave?

21 stemmer

1. 1. Burde jeg nave? (Ut ifra mine egne interesser, ikke samfunnets)

• Ja
      3
    • Nei
      18

Anbefalte innlegg

christensen1365381166

Du sier det jeg regnet med at folk skulle si, men du klarer ikke gi et svar på "hvorfor" skal jeg "oppføre meg som en voksen". DU må gi en gullerot slik at jeg ser fordeler og ikke bare ulemper. Skjenneprekener etc vil jo ikke virke på meg da jeg hverken har empati eller bryr meg om hva andre mener om meg ...

Gi meg en grunn så skal jeg vurdere det ...

Jeg antar dette er en trolletråd. Eventuelt oppfører du deg som en liten drittunge.

Fortsetter under...

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

68

• slabbedask

36

• christensen1365381166

19

• SkalJegNave

12

christensen1365381166

Fengselsplasser koster 15 ganger mer enn sosialstønad. så vi trenger vel ikke vurdere hva som er best egentlig, hverken for enkeltpersoner eller samfunn.

Som sagt, jeg tror arbeidsplikt for sosialhjelpsmotagere er en fin ting.

Fritid = pc spill

Er du denne scizoiden som har fått seg nytt nick?

Beklager hvis tråden er blit oppfattet som en trolle-tråd. Dette er mine oppriktige meninger, og jeg vet at mine tanker er "etisk uforsvarlige". Men jeg kan gjenta det enda en gang. Jeg har ikke empati/moral/medfølelse/bryrmegomhvaandremener/ etc. Mulig dette ikke er godtatte "sykdommer" men det er slik jeg er, jeg troller ikke

Jeg vet at mine tanker er gale, men hvorfor skal jeg gjøre det rette når "det rette" er kun til ulemper for meg selv, pine meg selv gjennom livet uten noen gullerot? er det virkelig det dere forventer av meg ?

Svaret ender nok opp med et nei i så fall...

Captain Cheeseheart

Jeg vet at mine tanker er gale, men hvorfor skal jeg gjøre det rette når "det rette" er kun til ulemper for meg selv, pine meg selv gjennom livet uten noen gullerot? er det virkelig det dere forventer av meg ?

Du skal søke hjelp fordi du ikke ser konsekvensene av tankegangen din.

Annonse

Beklager hvis tråden er blit oppfattet som en trolle-tråd. Dette er mine oppriktige meninger, og jeg vet at mine tanker er "etisk uforsvarlige". Men jeg kan gjenta det enda en gang. Jeg har ikke empati/moral/medfølelse/bryrmegomhvaandremener/ etc. Mulig dette ikke er godtatte "sykdommer" men det er slik jeg er, jeg troller ikke

Høres ut som om du bør søke profesjonell hjelp.

Hvis din helsemessige situasjon er like god eller dårlig uavhengig av om du jobber eller ikke - og det er mulig for deg å få jobb og beholde den, så synes jeg du skal jobbe noe.

Dersom det er mange år siden du prøvde deg i jobb sist, - og det er mulig for deg å få jobb, så ville jeg gjort et nytt forsøk.

Dersom du har helsemessige belastninger som gjør at du har mer enn nok med å holde deg rimelig frisk i hverdagen og får vesentlig nedsatt livskvalitet gjennom å jobbe, så synes jeg du kan velge selv.

Du reiser en interessant problemstilling. Jeg ser for meg at du har helsemessige plager store nok til at nav ikke forventer at du skal jobbe, men at du selv tenker at du kanskje kunne ha klart det allikevel. Dersom det finnes tilgjengelige jobber som du både kan få og beholde, så synes jeg du skal jobbe deltid.

Annonse

Du syntes det er helt greit å snylte på andre?

Jeg tipper at vedkommende som har startet denne tråden har minst like stor sykdomsbelastning som mange andre som mottar støtte fra nav. Vedkommende forsøker bare å diskutere temaet løsrevet fra sykdom, tror jeg.

Nesten ingen av de som er uføretrygdet er _helt_ ute av stand til å utføre arbeid. Men ofte er det for dårlig match mellom arbeidslivets krav og individets forutsetninger til at jobbdeltakelse blir noen suksess.

Har du sett tallene for hvor mange funksjonshemmede som anser seg som uføretrygdet fordi de er stengt ute fra arbeidslivet?

christensen1365381166

Jeg tipper at vedkommende som har startet denne tråden har minst like stor sykdomsbelastning som mange andre som mottar støtte fra nav. 

Det er ingen ting i det trådstarter skriver som kan tolkes slik. Derimot lukter det god gammeldags latskap lang vei.

Men hvis det er så lett å bli trygdet har jo NHD rett når havn hevder at hvem som helst som ønsker det kan bli trygdet i dag. 

Det er ingen ting i det trådstarter skriver som kan tolkes slik. Derimot lukter det god gammeldags latskap lang vei.

Men hvis det er så lett å bli trygdet har jo NHD rett når havn hevder at hvem som helst som ønsker det kan bli trygdet i dag. 

At jeg er "lat" er jeg vel igrunn enig i

Jeg vet ikke hvor lett det er å bli trygdet, men jeg vet hvor lett det er å få sosialstønad, ettersom alle som vil får det såfremt de har brukt opp sparepengene sine og ikke har jobb. Du må huske på at alternativet er ikke noe bedre for samfunnet (stjele, fengsel etc mye dyrere for samfunnet)

For trygd så må du vel ha en psykisk eller fysisk sydom som hindrer deg i så stor grad at du ikke får jobb, hvor lett det er vet jeg ikke, men tallene på anntall uføre tyder på at det også er relativt lett (vet ikke om det er pga leger er snillere med diagnoser eller at folk er mer late eller at arbeidsgivere har større press på seg ang å ansette "de beste" og ikke kan overleve i høykostlandet med "dårligere" folk) men trolig er det det siste

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...