Gå til innhold

Hvor kan en få hjelp med såre tunge?

Anbefalte innlegg

Er det tannlegen eller legen en går til? Eller er det godt nok å gå på apoteket for å få noe? Noen som kjenner til noe som er effektivt?

Har hatt varierende problemer i løpet av siste årene. For en måned siden tror jeg det var after. Men det ser ikke ut til å være det nå. Det er rødt og hissig fremme på tungen og langs begge sider. Ubehagelig å spise og pusse tenner. Det har begynt å bli verre, men så går det litt tilbake igjen innimellom.

Gode råd mottas med takk, for nå er jeg ganske lei av alt ubehaget den har gitt meg.

Anonymous poster hash: b9eac...65a

Fortsetter under...

Jeg ville ha oppsøkt fastlegen. Kanskje du har en soppinfeksjon; i såfall finnes det effektive midler på resept.

Sannsynligvis er det nok det, så jeg får ringe legen i morgen. Jeg har nok fått meg et problem som jeg skal slite med i mer eller mindre grad. Varierende problemer er kommet og gått de siste årene. Merkelig nok kun på tungen, ingenting ellers i munnen.

jeg har hatt dette problemet mer eller mindre i 15 år. Hos meg er det en overømfintlighet mot en del matvarer, og dufter i luften som eksos, nye møbler, bensin osv Jeg har aldri fått hjelp for dette, så hvis legen kan hjelpe deg er jeg veldig int i å få vite hva han gir deg. Har du for eksempel sopp, eller en infeksjon så er det fult mulig å bli frisk, men er det som hos meg en overømfintlighet for noe i miljøet, hjelper det kun å slutte med/ holde seg unna det man ikke tåler.<br />Anbefaler deg å tenke over hva du er i kontakt med i løpet av dagen. Bytt ut tannkremen din med en mild for eksempel zenduim. Bruker du parfyme, prøv å kutt ut en stund og se om det hjelper. Husk at det er parfyme i vaskemidler og skyllemidler også. Det varierer fra menneske til menneske hva de reagerer på. Finner ikke legen din noe som hjelper, prøve deg frem selv. Lykke til.

Anonymous poster hash: 7f880...85f

jeg har hatt dette problemet mer eller mindre i 15 år. Hos meg er det en overømfintlighet mot en del matvarer, og dufter i luften som eksos, nye møbler, bensin osv Jeg har aldri fått hjelp for dette, så hvis legen kan hjelpe deg er jeg veldig int i å få vite hva han gir deg. Har du for eksempel sopp, eller en infeksjon så er det fult mulig å bli frisk, men er det som hos meg en overømfintlighet for noe i miljøet, hjelper det kun å slutte med/ holde seg unna det man ikke tåler.<br />Anbefaler deg å tenke over hva du er i kontakt med i løpet av dagen. Bytt ut tannkremen din med en mild for eksempel zenduim. Bruker du parfyme, prøv å kutt ut en stund og se om det hjelper. Husk at det er parfyme i vaskemidler og skyllemidler også. Det varierer fra menneske til menneske hva de reagerer på. Finner ikke legen din noe som hjelper, prøve deg frem selv. Lykke til. Anonymous poster hash: 7f880...85f

Årsaken til at jeg har så mye plager kan være tørr munn pga medisiner. Det har vært bedre i dag, men vondt når jeg pusser tennene selv om jeg bruker en mild tannkrem. Er litt i tvil nå om jeg skal ringe legen siden jeg har vært litt bedre i dag. Men når jeg var på apoteket for å spør etter noe lindrende fikk jeg beskjed om å gå til legen å få resept på en skikkelig behandling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...