Gå til innhold

Kvinner og menn deler pasientrom

Anbefalte innlegg

Jeg hadde dødd hvis jeg hadde delt rom med en mann, jeg hadde garantert ikke klart å gå på do med en fremmed mann på rommet, jeg sliter nok med en fremmed dame på rommet.

Men dossen har vel dør som kan lukkes?

Anonymous poster hash: a156a...91a

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

13

• slabbedask

7

• AnonymBruker

6

• frosken

5

Jeg syns denne tråden illustrerer godt hvorfor dette ikke er en god idé. Alle damer tenker at å dele rom med menn har sine problematiske sider, mennene skjønner ikke problemstillingen. Altså risikerer damer å ikke bare dele rom med menn, men med menn som overhodet ikke skjønner at de må ta ekstra hensyn. 

Og uansett er man veldig syk når man er innlagt. Ikke så greit å være syk gammel mann og måtte tenke på slikt heller, og føle seg som en eventuell ekstrabelastning for medpasienter på grunn av sitt kjønn.

Jeg syns denne tråden illustrerer godt hvorfor dette ikke er en god idé. Alle damer tenker at å dele rom med menn har sine problematiske sider, mennene skjønner ikke problemstillingen. Altså risikerer damer å ikke bare dele rom med menn, men med menn som overhodet ikke skjønner at de må ta ekstra hensyn. 

Og uansett er man veldig syk når man er innlagt. Ikke så greit å være syk gammel mann og måtte tenke på slikt heller, og føle seg som en eventuell ekstrabelastning for medpasienter på grunn av sitt kjønn.

Veldig enig!

Svært mange sykehuspasienter er eldre mennesker som ikke er vant til at alt er åpent og kjønnsnøytralt. I våre dager er liggetiden så kort at man gjerne er både syk og "avkledd", dvs. man ligger med f.eks. bare et laken over en nyoperert kroppsdel. Man får ofte bare være der så lenge man er totalt hjelpeløs mht. personlig hygiene inkludert toalettbesøk, så det er mye styr med hjelp til sånt også. Det er totalt uegnet å legge f.eks. nygipsede eldre damer med kateter på samme rom som gamle menn som venter på operasjon etter lårhalsbrudd. Det er en helt unødvendig tilleggsbelastning for både pasienter og pårørende.

Captain Cheeseheart

Sånn jeg ser det er nakenhet noe helt naturlig. Du ser jo flere av disse "ursamfunnene", hvor damene går med blottede bryster etc. Jeg syns dette er noe man skal gå tilbake til.

Selv om jeg selv personlig ville finne det ubehagelig! Jeg ville være den første til å føle meg sjenert!

Jeg snakker ut i fra ideologi, ikke ut i fra personlige preferanser...

Sånn jeg ser det er nakenhet noe helt naturlig. Du ser jo flere av disse "ursamfunnene", hvor damene går med blottede bryster etc. Jeg syns dette er noe man skal gå tilbake til.

Men den ideologien får man finne andre arenaer for enn der det er mange syke, eldre mennesker. Det er for sent å få f.eks. damer i 80-årene til å innse at det er "het naturlig" å være halvnaken sammen med menn de ikke kjenner.

Annonse

Captain Cheeseheart

Men den ideologien får man finne andre arenaer for enn der det er mange syke, eldre mennesker. Det er for sent å få f.eks. damer i 80-årene til å innse at det er "het naturlig" å være halvnaken sammen med menn de ikke kjenner.

Hehe. Du har et poeng...  :P

http://www.nrk.no/ostfold/kvinner-og-menn-ma-dele-rom-1.11390281

Jeg skjønner ikke problemet. Hva er greia, er de redd for jentelus (eller guttelus)? Er det seksuelle tanker det dreier seg om, så er det vel likevel slik at 1/10 er homofile?

Det er vel ikke en fellesdusj, akkurat?

Hei!

Ja det er jentelus og guttelus :-)

Jeg har lest så mange innlegg av nhd  nå, at jeg forstår at jentelus og guttelus, eller synonymt bæsj og tiss, og det jeg trodde , og ikke visste at voksne mennesker holder fast ved og tror på og lever etter, enda i voksne alder er aktuelt .

Jeg hadde aldri orket leve med en guttelusmann, min mann er mer reflektert enn det, likevel drømmer jeg om logikeren, hvem nå han er, den nærmeste er min snille, gode foreleser, som lukter vondt, men som jeg blir like glad for å se hver gang, om han bare kunne gjort noe med den lukten :-(

Captain Cheeseheart

Jeg hadde aldri orket leve med en guttelusmann, min mann er mer reflektert enn det, likevel drømmer jeg om logikeren, hvem nå han er, den nærmeste er min snille, gode foreleser, som lukter vondt, men som jeg blir like glad for å se hver gang, om han bare kunne gjort noe med den lukten :-(

LOL!  :lol:  :lol:  :lol:

Selv om jeg selv personlig ville finne det ubehagelig! Jeg ville være den første til å føle meg sjenert!

Hei!

Captein Cheesheart.

Hvorfor må alle gode menn lukte vondt?

Jeg tror du lukter like vondt som den mannen jeg beundrer mye, min foreleser.

Vel hadde jeg vært gift men han hadde jeg bedt han dusje, men jeg er ikke gift med han, bare avstandsforelsket i en mann som er dobbelt så gammel som meg og som lukter vondt, men han er så søt, og han liker meg :-)

Captain Cheeseheart

Hei!

Captein Cheesheart.

Hvorfor må alle gode menn lukte vondt?

Jeg tror du lukter like vondt som den mannen jeg beundrer mye, min foreleser.

Vel hadde jeg vært gift men han hadde jeg bedt han dusje, men jeg er ikke gift med han, bare avstandsforelsket i en mann som er dobbelt så gammel som meg og som lukter vondt, men han er så søt, og han liker meg :-)

Nå var du xtra heldig, her er det i pose og sekk...  ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...