Gå til innhold

Avslappet mor.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Fikk jeg vite i går av min 12-åring. Hm?

- Mamma, du er så morsom å være sammen for tiden.

- Å, hvordan da?

- Jo, du er liksom ikke så streng som andre mødre.

- Hva mener du ?

- Jo, du bryr deg ikke om at jeg bruker sminke og jeg kan prate med deg om det meste. Du er ganske avslappet.

Åja, ble litt usikker på om jeg er FOR avslappet og om jeg burde  ta det som et kompliment eller ikke. Kanskje jeg burde være mer Mor, men hun gir meg aldri grunn til å være streng :) Hadde hun lesset på med mye sminke, ville jeg vært streng.  :) Dessuten er hun pliktoppfyllende, blid og snill.

Men skjønner jo nå at andre mødre er strengere. Er det et problem at en 12-åring bruker sminke ? Ikke for meg. Det finnes verre ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395869-avslappet-mor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg. :) Her i huset fikk faktisk jentungen en fullstappet beautybag av sin mor (altså meg) til jul da hun var 11 år... 'host* Hun sminker seg veldig lite da, men det er kanskje fordi hun har frie tøyler på den fronten?

Jeg får også stadig høre av mine to at jeg er så snill i forhold til mange andre mødre og jeg vet ikke om det er helt sant, men jeg ser jo også at en del mødre har grenser som jeg synes er unødvendig strenge (uten at jeg kommer på noe konkret nå). Men hva vet vel jeg om hvorfor de har disse grensene. Ingenting. :) De har vel sine grunner tenker jeg da.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395869-avslappet-mor/#findComment-3513526
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg synes de unge jentene i dag er flinke til å sminke seg. De blir jo så fine i motsetning til da jeg var ung. Vi kunne ikke sminke oss på den tiden :)

Grenser er  nødvendig, men man må se an ungene litt. Det er forskjell på å sette grenser og å være hysterisk. Når det gjelder jentene mine, har ting glidd veldig fint. Sønnen måtte sparkes i gang når det gjaldt det meste, men det ser ut til at det skal bli folk av han også :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395869-avslappet-mor/#findComment-3513563
Del på andre sider

Jeg synes de unge jentene i dag er flinke til å sminke seg. De blir jo så fine i motsetning til da jeg var ung. Vi kunne ikke sminke oss på den tiden :)

Grenser er  nødvendig, men man må se an ungene litt. Det er forskjell på å sette grenser og å være hysterisk. Når det gjelder jentene mine, har ting glidd veldig fint. Sønnen måtte sparkes i gang når det gjaldt det meste, men det ser ut til at det skal bli folk av han også :)

Jeg har grenser for mine unger, men foreløbig er de så snille og greie at det ikke er nødvendig å være så veldig streng i grunnen.... :) Egentlig lurer jeg på når, evt. om, ungdomsopprøret kommer, så langt har det ikke vært mer enn litt smelling med dører. :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395869-avslappet-mor/#findComment-3513567
Del på andre sider

Synes det er et kompliment om en får høre at en er avslappet som mor :-) Virker som du og dattera di har et fint forhold!

Jeg er nok avslappet på noe, og streng på noe. Er ikke streng på sminke, men jentene mine bruker heller ikke mye. Jeg har sagt at 9,5-åringen ikke får bruke sminke på skolen ennå, men 12-åringen får lov. Hun bruker av og til litt mascara. Og så sminker de seg gjerne hvis de skal i selskap eller noe spesielt. Synes de er ganske flinke til å bli fine :-)

Jeg er visst streng mhp å få lov til å dra på Sørlandssenteret i hytt og pine. Ifølge 12-åringen får "nesten alle jentene" lov til å dra dit hver lørdag, og ofte om ettermiddagen også. Det synes jeg er tull. Skjønner at det kan være gøy innimellom å gå rundt og shoppe (selv om jeg ikke kan fordra det), men ikke tale om at de skal ha shopping som fritidsaktivitet, og de får heller ikke lov til å bruke masse penger på fjas og unødvendige mengder med klær.

Jeg er avslappet med at de har fått sykle og gå rundt omkring tidlig (andre har holdt ungene i gata til de har vært 8-9 år), de to eldste tar buss til trening, og de legger seg ikke akkurat tidlig i forhold til mange andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395869-avslappet-mor/#findComment-3513669
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Synes det er et kompliment om en får høre at en er avslappet som mor :-) Virker som du og dattera di har et fint forhold!

Jeg er nok avslappet på noe, og streng på noe. Er ikke streng på sminke, men jentene mine bruker heller ikke mye. Jeg har sagt at 9,5-åringen ikke får bruke sminke på skolen ennå, men 12-åringen får lov. Hun bruker av og til litt mascara. Og så sminker de seg gjerne hvis de skal i selskap eller noe spesielt. Synes de er ganske flinke til å bli fine :-)

Jeg er visst streng mhp å få lov til å dra på Sørlandssenteret i hytt og pine. Ifølge 12-åringen får "nesten alle jentene" lov til å dra dit hver lørdag, og ofte om ettermiddagen også. Det synes jeg er tull. Skjønner at det kan være gøy innimellom å gå rundt og shoppe (selv om jeg ikke kan fordra det), men ikke tale om at de skal ha shopping som fritidsaktivitet, og de får heller ikke lov til å bruke masse penger på fjas og unødvendige mengder med klær.

Jeg er avslappet med at de har fått sykle og gå rundt omkring tidlig (andre har holdt ungene i gata til de har vært 8-9 år), de to eldste tar buss til trening, og de legger seg ikke akkurat tidlig i forhold til mange andre.

Ja, det er klart at man må sette grenser når det blir slik. Her har vi ikke det problemet med å henge på kjøpesenter. Det har aldri noen av ungene mine hatt interesse av, men så ligger det heller ikke noe kjøpesenter i umiddelbar nærhet. 12- åringen og noen jenter og gutter i klassen har nå begynt å ta bussen ned til byen for å dra på kino. Det har skjedd en 2-3 ganger. Det synes jeg er greit, så lenge de kommer rett hjem etterpå. Til neste år må de ta buss til byen uansett, da ungdomskolen ligger i sentrum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395869-avslappet-mor/#findComment-3513681
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...