Gå til innhold

Hjemmelagde, spisbare julegaver til voksne

Anbefalte innlegg

Min far og min stemor ønsker ikke at jeg kjøper noe til de i år, de vil ha noe hjemmelaget. Jeg har nemlig allverdens med tid, men liten pengebeholdning. Noen tips til hva man kan lage til godt voksne mennesker? De er glad i god mat, og har ingen allergier. Noen tips til hva jeg kan lage? Om det er et omfattende prosjekt, så er det som sagt intet hinder. Det er bare fantasien som har tatt ferie.

Har du noen oppskrifter på noe du har laget og gitt bort med suksess?

Småkaker, delfiakake og marsipan utgår.

Fortsetter under...

Brente mandler er jo alltid godt :-) Jeg har samlet meg noen krukker, jeg tenkte å lage litt karameller og slikt med en tanteunge eller to. Og så er dekorering en del av hobby jeg har, så jeg har utstyr for å pynte med. Takk for tips :-)

Er det fruktkake det heter? Det er en sånn julekake som er litt krydderkake-aktig med rosiner og sånn i, som man har i de der formene du vet hehe..huff ser de bare for meg for min bestemor ønsket seg en slik til jul av meg en gang...må google...http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/formkaker/julens-gode-fruktkake der har du den  ;) Ellers kan jo hjemmebakt julebrød være noe med en brunost til f.eks. Var det jeg kom på i faten. :)  

Chilimarmelade: http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=2654

Kjøp en blåmuggost, en god brie, og pakk inn kjeks i celofan i tillegg til marmeladen. Om du har penger til overs kjøper du en flaske weissbier i tillegg - komplett, spesielt og supergodt :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...