Gjest Gjertine Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg har gallestein som skal opereres etter jul. Jeg har fått beskjed om å spise fettfattig. Det jeg lurer på er om det er noen forskjell på type fett jeg spiser? Eller er all type fett "farlig"? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jente26 Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hei! Jeg ble selv opperert for gallestein for 1 år siden. Det første anfallet jeg fikk kom fra ostepølser. Det er det mye fett i. Jeg kunne ikke spise ost på pizza engang, da dette også utløste anfall. Medisterkaker fikk jeg anfall av, sjokolade....i det store og det hele. Jeg hadde inntrykk av at jeg fikk anfall av alt med mye fett, så jeg var veldig forsiktig. Du kan jo spise litt av alt, men det er ikke så veldig mye som skal til så man må lære seg å balansere grensene. Det første jeg gjorde etter operasjonen var å kjøpe meg masse marsipan for å teste om det funket - har ikke hatt anfall siden! Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hei Gjertine, Det er ikke meg kjent at typen fett gjør noe forskjell. Galleblæra må brukes til fordøyelsen av alle typer fett - enten det er mettet eller umettet fett. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjertine Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Hei Gjertine, Det er ikke meg kjent at typen fett gjør noe forskjell. Galleblæra må brukes til fordøyelsen av alle typer fett - enten det er mettet eller umettet fett. Lykke til! Vennlig hilsen Takk for svarene! Jeg har allerede fått betennelse i bukspyttkjertelen som følge av steiner som har vært på vandring, så jeg vil nødigst fremkalle noen nye anfall. Jeg får prøve og leve så fettfritt som mulig i jula slik at jeg holder meg frisk til jeg skal opereres. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.