Gå til innhold

Hvor mye er barna deres ute?

Anbefalte innlegg

På skolen hvor vår datter på 14 år går er rektor så bekymret fordi en ny undersøkelse viser att en ungdom på 14 år sitter i gjennomsnitt 40 timer i uka foran data og tv i uka. Dette er jo helt fryktelig.

Mine to jenter på 10 og 14 år er jo aldri inne. På sommeren er det ute å sykle,spille fotball og hoppe trampoline. Nå er snøen kommet og jeg må nesten dra de inn på kvelden så de får i seg mat og får lagt seg.

Hvordan er det med deres barn... Er de like aktive eller er mine ekstremt glad i og være ute?

Anonymous poster hash: 29c4c...3cc

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396030-hvor-mye-er-barna-deres-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På skolen hvor vår datter på 14 år går er rektor så bekymret fordi en ny undersøkelse viser att en ungdom på 14 år sitter i gjennomsnitt 40 timer i uka foran data og tv i uka. Dette er jo helt fryktelig.

Mine to jenter på 10 og 14 år er jo aldri inne. På sommeren er det ute å sykle,spille fotball og hoppe trampoline. Nå er snøen kommet og jeg må nesten dra de inn på kvelden så de får i seg mat og får lagt seg.

Hvordan er det med deres barn... Er de like aktive eller er mine ekstremt glad i og være ute?

Anonymous poster hash: 29c4c...3cc

Mine på 10 og 12 er altfor mye inne. Vi begrenser tid ved skjerm, men skulle gjerne sett at de var mye mere ute, slik vi selv var i barndommen. I helgene sørger vi for å ta dem med på tur en del, og sender dem av og til ut etter å ha vært inne noen timer, men skulle ønske de var mer ute på eget initiativ.

40 timer i uka foran data og tv høres unektelig mye ut ja. Jentene mine bruker en del tid på Ipad og PC (ser mest serier, spiller litt spill - samt ser på TV. Eldstemann på 14 bruker litt tid på dette, men ikke så mye.

Alle tre er aktive og har fritidsinteresser som gjør at de er aktivitet (fotball, håndball, badminton, dans, speider), og de er glade i å være ute. Akkurat på den mørkeste tiden før snøen kommer, så blir det nok en del timer i uka foran en skjerm i stedet for å være ute - men når det er sommer, og også når det er snø - så er de faktisk mye ute og leker.

De hadde sikkert hatt godt av å være enda mer ute - men de går jo til og fra skolen hver dag, hun minste på 9,5 leker som regel ute noe hver ettermiddag, og de er glade i å ta små og større sykkelturer - enten for å handle på butikken for oss, eller bare sykle. Så jeg stresser ikke så mye med akkurat dette. Tenker vel egentlig mer på at de burde bruke noe av innetida på lese bøker i stedet for disse elendige humorseriene på tv... :-P

Min eldste, som nå er voksen og ikke hadde bærbare skjermer som DS eller smarttelefon, var glad i å lese og ikke spesielt mye utendørs i vinterhalvåret. Hun jobbet dessuten mye med skolearbeid som tenåring. Hun lider likevel ikke av verken fedme eller latskap eller annen styggedom.

Min yngste, som fyller 15 på nyåret, er i stor grad bosatt på fotballstadion eller skiparken (twintip). Han har et langt mer avslappet forhold til skolearbeid, men bruker mye av innetiden klistret til iPhonen og / eller en større skjerm med FIFA eller fotballkamp-overføringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...