Gjest (Anonymous) Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Jeg pleier å blande to -tre teskjeer havregryn (den lettkokte typen) i yoghurt til barna mine, minsten er 18 mnd. Min venninne mener at dette kan være skadelig for små barn fordi havregrynene sveller opp i magen. Hun ville aldri gitt ukokte havregryn til sine barn, sier hun. Jeg kan ikke skjønne at dette skal være så farlig, mine barn får rikelig med drikke i tillegg, og det setter jo fart på magen! Minsten er ikke plaget med forstoppelse lenger etter at jeg begynte med havregryn til ham. Jeg har ikke sluttet med havregryn, for jeg tror dette er bare sunt. Eller er det noe i det min venninne sier? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Hei, Det er nok noe sant i det din venninne sier – jeg ville selv ikke gitt mine barn havregryn som ikke har fått svelle først. Havregryn sveller veldig mye, og dette kan bli for mye for en liten barnemage. Det er ellers sunt med havregryn, og jeg synes ikke du skal slutte å gi havregryn. Nå er ikke 2-3 ts så altfor mye, men hva med å legge havgrynene i bløt i melk eller annen væske over natta? Dette gir dem tid til å svell før de når magen – og det skulle heller ikke bli mye ekstra jobb for deg. Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.