Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på julegaver?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

10

• Nicklusheletida

9

• Madelenemie

7

• frosken

5

Nyttige ting her i huset er blyanter, viskelær, en ny linjal, sokker,skisseblokk, dusjsåpe m.m. Den dyreste tingen i sønnens kalender kostet en femtilapp, og han er godt fornøyd han. Jeg er i alle fall en av de som mener det når jeg sier jeg kjøper billige småting, men hva andre gjør aner jeg ikke. :)

Hei!

Jeg har selv kjøpt noen spesielt fine blyanter i pakkekalender, eller uglepenner fra acceriries, da legger jeg inni en ting til.

Jeg skulle ønske det ikke ble så dyrt, men vanskelig å finne noe hyggelig til jenter som ikke koster mer enn 20 kr.

Men guttene har fått mye flakslodd og boxerskhorts og sokker, de er glade for det, men tenker nok som meg, hvorfor pakke inn sånt man ellers får.

Jeg har pakket inn partiller i tillegg, og det blir mange mange tusen kr hvert år, dyrt og hyggelig :-)

Det høres ut som du har et veldig mye større kalenderbudsjett enn jeg har!  Men blir de glade på julaften når de har fått såpass fine gaver daglig i hele desember? Og hvordan reagerer de når de får gaver fra folk som ikke har så mye å handle for? Jeg kvier meg nesten litt for å kjøpe julegaver til unger som er vant til å overøses med dyre gaver både i kalenderen og på julaften. Jeg er alltid litt redd for at de bare skal fnyse av det jeg har råd til å gi.

Jeg kunne vel kjøpt litt dyrere kalender- og julegaver enn jeg gjør, men jeg har valgt å holde det på et nøkternt nivå. Min store skrekk er å skape en kravstor unge som synes at kun det beste er godt nok, og som har noen krav til levestandard som kan skape problemer når han en gang skal flytte hjemmefra og klare seg selv. Jeg ser ikke for meg at jeg skal måtte forsørge ham til han har jobbet seg opp og tjener gode penger :)

Det høres ut som du har et veldig mye større kalenderbudsjett enn jeg har!  Men blir de glade på julaften når de har fått såpass fine gaver daglig i hele desember? Og hvordan reagerer de når de får gaver fra folk som ikke har så mye å handle for? Jeg kvier meg nesten litt for å kjøpe julegaver til unger som er vant til å overøses med dyre gaver både i kalenderen og på julaften. Jeg er alltid litt redd for at de bare skal fnyse av det jeg har råd til å gi.

Jeg kunne vel kjøpt litt dyrere kalender- og julegaver enn jeg gjør, men jeg har valgt å holde det på et nøkternt nivå. Min store skrekk er å skape en kravstor unge som synes at kun det beste er godt nok, og som har noen krav til levestandard som kan skape problemer når han en gang skal flytte hjemmefra og klare seg selv. Jeg ser ikke for meg at jeg skal måtte forsørge ham til han har jobbet seg opp og tjener gode penger :)

Hei!

Det kan hende du er klok og gjør klokt

Jeg gir etter, det kan jeg skrive, og det er ikke alltid bra :-(

Det irriterer min mann, og med han hadde adventslalender vært noe annet sier han

Jeg liker se barna så glade hver dag, og det blir de ikke for vanlig skoleutstyr som de ellers bare får

Men feks får våre barn mobiler når de trenger det... Det er ikke julegaver hos oss men nødvendig utstyr, julegaver er kun ønsker utover egentlige behov.

Annonse

Nicklusheletida

Jeg ga pakkekalender bla til en nittenåring i år. Da jeg var ute og handlet ting, så spurte jeg noen av de unge som jobbet i butikkene om hvor gammel man var når man ikke lenger trengte pakkekalender. I følge dem trengte man pakkekalender inntil man var minst 30 ;-)

Nicklusheletida

Frosken: Jeg fikk høre fra sønnen nå at han pakker opp mesteparten av pakkene og tok med ut på tur, da han trengte litt energi på turene . Jeg kunne like fjerne spart meg innpakningen og sendt han noen sjokoladeplater isteden :)

Nicklusheletida

Julegaver til barna ble i år slik: Eldstedatteren som er student, ringte for mange uker siden og spurte så fint om hun kunne få penger av oss i julegave for å betale inngangsbilletten til Rococoballet på Grand hotell i kveld. Hun skal heldigvis bruke samme kjolen som i fjor, så da ble det ingen kjoleutgifter. Jeg og faren deler på det. I tillegg får hun en ting fra julenissen meg , slik at hun har noe å pakke opp. Sønnen som lever mye ute i naturen dette året ønsket seg et sett til med ullundertøy. Jeg kjøpte det varmeste som var mulig å få tak i og i tillegg får han ulvangsokker. Jeg vet ikke hva faren kommer til å gi. Tenkte først å gi sovepose, men faren har visst en varm en han kan låne. Yngstedatteren har vært med meg og valgt julegave selv. Hun får en ytterjakke og fra julenissen som også er meg får hun en kjole hun skal bruke på skolenballet på nyåret. Summene kommer på snitt ca . 1. 300 kr på hver. Men de får vel noe fra faren også.

Frosken: Jeg fikk høre fra sønnen nå at han pakker opp mesteparten av pakkene og tok med ut på tur, da han trengte litt energi på turene . Jeg kunne like fjerne spart meg innpakningen og sendt han noen sjokoladeplater isteden :)

Hehe... det ble foretatt en del ureglementert oppakking av de kalendrene jeg ga også, men takknemligheten blir større jo eldre de blir ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...