tjohei1 Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Jeg har levd med kronisk sykdom siden begynnelsen av 20 årene. I starten søkte jeg om særfradrag som jeg fikk. I perioder har jeg jobbet. Jeg får også utbetalt særfradrag nå, men det er en del år jeg ikke søkte om særfradrag selv om jeg hadde rett på det på grunn av lav inntekt. Må jeg levere legeerklæring for de årene eller tror dere det holder for skatteetaten at de ser at jeg har hatt lav inntekt i mange år pga. av kronisk sykdom? Takker for svar! Endret 19. desember 2013 av tjohei1 0 Siter
frosken Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Er ikke særfradraget fjernet? Særfradraget for store sykdomsutgifter er fjernet (med noen få unntak), men særfradrag for "lettere nedsatt ervervsevne" og særfradrag for uførhet, er ikke fjernet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Særfradraget for store sykdomsutgifter er fjernet (med noen få unntak), men særfradrag for "lettere nedsatt ervervsevne" og særfradrag for uførhet, er ikke fjernet. Hei! Jeg fikk i vertfall fradrag sist, uten spørsmål om noe :-) 0 Siter
tjohei1 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Skrevet 19. desember 2013 Ja, men hva med årene som har gått hvor jeg ikke har søkt? Kan jeg søke tilbake i tid når jeg har hatt lav inntekt pga. kronisk sykdom og må jeg vise legeerklæring? Jeg bør vel heller spørre de som jobber i skatteetaten. 0 Siter
frosken Skrevet 19. desember 2013 Skrevet 19. desember 2013 Ja, men hva med årene som har gått hvor jeg ikke har søkt? Kan jeg søke tilbake i tid når jeg har hatt lav inntekt pga. kronisk sykdom og må jeg vise legeerklæring? Jeg bør vel heller spørre de som jobber i skatteetaten. Har du særfradrag for uførhet eller for lettere nedsatt ervervsevne? Du kan lese litt mer om reglene her: http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Handboker/Lignings-ABC/Kapitler/S/?mainchapter=58616#x58616 0 Siter
tjohei1 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter Skrevet 19. desember 2013 Lettere nedsatt ervervsevne. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.