Gå til innhold

ro og fred ønsks


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Du kan ikke bo i huset, det er helt urealistisk. Det er tydelig du ikke har fantasi, men forsøk å se for deg: Din mann får seg en ny kone, og du skal bo i huset, og den nye har ikke Asberger, men er et følelsesmenneske som din mann, og skal være stemor for dine barn uten å forstå dem. Hvordan skal det gå? Hvordan skal det gi ro og harmoni til ditt liv? Og du skal ha en Asberger-kjæreste utenom? Og mannen din skal fortsette å forsørge deg og barna? Hvorfor skal din mann si ja til det? Hvorfor skal en skillsmisse bli bedre for deg, det kommer til å bli uhyre komplisert? Du kan ikke bestemme at din mann skal la deg få bo i huset, og du har ingen krav på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 158
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    34

  • Kayia

    24

  • Togli

    17

  • AnonymBruker

    16

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror ikke det skal undervurderes hva en skilsmisse kan føre med seg for barna.

Det tenker jeg også. Jeg er ikke like sikker som majoriteten (og staten) på at 50/50-fordeling er så bra for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg også. Jeg er ikke like sikker som majoriteten (og staten) på at 50/50-fordeling er så bra for barna.

 

Det der skriver jeg under på. Jaggu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg også. Jeg er ikke like sikker som majoriteten (og staten) på at 50/50-fordeling er så bra for barna.

Kan tenke oss selv hvordan det er å flytte hver uke! Ikke bra. Så sant det ikke er vold etc i bildet, så kommer vi nok ikke unna at det beste for barna alltid er å ha to foreldre under samme tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke oss selv hvordan det er å flytte hver uke! Ikke bra. Så sant det ikke er vold etc i bildet, så kommer vi nok ikke unna at det beste for barna alltid er å ha to foreldre under samme tak.

Enig. Og ved skilsmisse tror jeg det er best for ungene å ha ett hjem, og samværsavtale med den man ikke bor hos. Jeg skjønner at dette ikke oppleves som best for den med samværsavtale, men jeg syns ikke man skal la voksenhensynet råde over barnehensynet ved skilsmisse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg skjønner at det kan være tungt å leve i et ikke-fungerende forhold altså, ;) men samtidig syns jeg slike utsagn kommer litt for ofte nå for tiden. Jeg merker at jeg er ganske ambivalent til sånne "miste-seg-selv"- historier, og tenker at de tjener andre hensikter enn å forklare hvorfor et brudd har skjedd. Folk har jo greid å være gode, kjærlige og tilstedeværende foreldre under verre kår enn et slapt parforhold sant. Jeg tror derfor at det handler mye mer om å legitimere eget, kanskje ikke alltid like rasjonelle eller uselviske valg...

 

Og med dét la jeg nok hodet solid på huggestabben vil jeg tro... ;)

Jeg skjønner veldig godt hva togli snakker om. Selv følte jeg at jeg jobbet livet av meg for å få til et rolig og harmonisk forhold uten at jeg lykkes, slik at det til slutt gikk på psyken. Jeg ville så veldig og det er så tungt når du prøver, prøver og prøver uten å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva togli snakker om. Selv følte jeg at jeg jobbet livet av meg for å få til et rolig og harmonisk forhold uten at jeg lykkes, slik at det til slutt gikk på psyken. Jeg ville så veldig og det er så tungt når du prøver, prøver og prøver uten å få det til.

Uten at jeg skal si så mye om det, så tror jeg bulldozer-eks-mannen din er i særklasse Nicklus. Svært mange ville nok kastet inn håndkleet langt tidligere om de stod i dine sko. Jeg syns huske at de største ungene dine har ytret noe det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Uten at jeg skal si så mye om det, så tror jeg bulldozer-eks-mannen din er i særklasse Nicklus. Svært mange ville nok kastet inn håndkleet langt tidligere om de stod i dine sko. Jeg syns huske at de største ungene dine har ytret noe det samme?

Ja, det har de. Et par av hans egne kamerater har også fortalt meg at jeg har vært tålmodig. Det sier kanskje litt det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har de. Et par av hans egne kamerater har også fortalt meg at jeg har vært tålmodig. Det sier kanskje litt det ja.

Det gjør det absolutt, og han har jo ikke akkurat sluttet å vise sitt sanne ansikt heller ;) Det at folk kommenterer ditt tålmod bekrefter mitt inntrykk av dere fra tiden dere var gift - her er det én som tar seg veldig tilrette, og en som får tøyd tålmodet sitt.

 

Jeg var faktisk ikke veldig overrasket da du meddelte bruddet her inne. Jeg husker mange episoder, og spesielt én gjorde veldig inntrykk på meg. Var sint på din vegne lenge, selv om akkurat den episoden endte som et gode for dere. Skjønner du hva jeg tenker på? ;)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det gjør det absolutt, og han har jo ikke akkurat sluttet å vise sitt sanne ansikt heller ;) Husker mange episoder, og spesielt én gjorde veldig inntrykk på meg. Var sint på din vegne lenge, selv om akkurat den episoden endte som et gode for dere. Skjønner du hva jeg tenker på? ;)

Ja og dette var nok den beste tiden vi har hatt :) Han var i storform når det skjedde noe nytt i livet hans. Lite ante jeg da at det skulle ende med skilsmisse når jeg var der, men jeg angrer ikke da dette ble en stor opplevelse også for meg. Ikke minst lærerik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og dette var nok den beste tiden vi har hatt :) Han var i storform når det skjedde noe nytt i livet hans. Lite ante jeg da at det skulle ende med skilsmisse når jeg var der, men jeg angrer ikke da dette ble en stor opplevelse også for meg. Ikke minst lærerik :)

Ja det skjønte jeg, og var glad på din vegne for dét :) Mye spennende lesestoff fra den tiden, og ikke lenge etter var vi i samme situasjon hos oss også  :)

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da lurer jeg virkelig på hvilke mennesker du kjenner..

Det er neppe bra for barna med to hjem og nye foreldre-kjærester.

Anonymous poster hash: a6b8a...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Ja det skjønte jeg, og var glad på din vegne for dét :) Mye spennende lesestoff fra den tiden, og ikke lenge etter var vi i samme situasjon hos oss også  :)

Nå ble jeg nysgjerrig :-) Ikke samme sted vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da lurer jeg virkelig på hvilke mennesker du kjenner... Ca halvparten av alle ekteskap går dessverre i oppløsning, så det er like normalt å skilles som å ikke gjøre det. Jeg mener absolutt ikke å bagatellisere skilsmisser, for jeg mener man bør gjøre alt som står i sin makt for å unngå å skilles der det er barn med i bildet. Allikevel vil jeg påstå at det virker utrolig merkelig og fremmed for meg at noen kan si at så og si alle skilsmisser ender "ulykkelig".....

 

Det er irrelevant for besluting om skilsmisse hvis mange som velger det alternativet eller at du selv er skilt. I følge statistikk angrer ca. 70% på skilsmisse! Og når du ser grunnen til at TS vurderer skilsmisse, burde du være veldig forsiktig med lufte det alternativet framfor rådgivning fra fagfolk som kan hjelpe henne mye mer enn noen av oss. Det forstod faktisk mange andre som skrev kommentarer her før deg.

Anonymous poster hash: 2db96...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er irrelevant for besluting om skilsmisse hvis mange som velger det alternativet eller at du selv er skilt. I følge statistikk angrer ca. 70% på skilsmisse! Og når du ser grunnen til at TS vurderer skilsmisse, burde du være veldig forsiktig med lufte det alternativet framfor rådgivning fra fagfolk som kan hjelpe henne mye mer enn noen av oss. Det forstod faktisk mange andre som skrev kommentarer her før deg.

Anonymous poster hash: 2db96...6ca

Denne siste delen av tråden som handler om lykkelige skilsmisser er stort sett kommentarer til den anonyme mannen på forrige side, ikke til trådstarter.

Jeg tror mye har ordnet seg for trådstarter, uten at jeg skal svare for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Denne siste delen av tråden som handler om lykkelige skilsmisser er stort sett kommentarer til den anonyme mannen på forrige side, ikke til trådstarter.

Jeg tror mye har ordnet seg for trådstarter, uten at jeg skal svare for henne.

Det tror jeg også og det forsto jeg nesten at det kom til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også, og det forsto jeg nesten at det kom til å gjøre.

Jeg regnet også med det, noe mine svar bar preg av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig :-) Ikke samme sted vel ?

Nei ikke samme sted (men ikke langt unna), og ikke helt samme situasjon heller. Min var i kortere periode, og jeg var kun ned i deler av perioden... ;) Husker imidlertid at jeg kjente meg igjen i mange av beskrivelsene dine derfra, veldig spesiell opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei ikke samme sted (men ikke langt unna), og ikke helt samme situasjon heller. Min var i kortere periode, og jeg var kun ned i deler av perioden... ;) Husker imidlertid at jeg kjente meg igjen i mange av beskrivelsene dine derfra, veldig spesiell opplevelse :)

Jeg lurer på om du har nevnt hvor det var ? Hvis det er det stedet jeg tenker på, så har jeg også vært der 3 ganger under oppholdet mitt der. Det er jo bare en kort flytur unna :) Og ja, det er ganske likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...