Gå til innhold

TØE: Hva skjer med armen min?

Gjest manus medentes

Anbefalte innlegg

Gjest manus medentes

Hei...

Jeg er en gutt på 23 år som har et kjempeproblem med skulderen. Jeg trener styrketrening aktivt 3 - 5 ganger i uken, spiser et sundt kosthold. Leser webdesign og har et lite firma selv. Jeg jobber ca 8 timer foran en dataskjerm hver dag, mye med mus.

Smerten er bare på høyre skulder, og den er værst etter trening av rygg og skuldre. Noen ganger når det er riktig ille så lyner smerten ned på utsiden av overarmen og ned til tommelen og pekefingeren. Dersom jeg mekanisk presser musklene over skulderbladet mot f eks en dørkarm gjør det skikkelig vondt.

Jeg har vanskelig for å løfte armen rett ut fra siden. Dette minner med på en måte om nervestråling slik man får når man slår armbuen i bordet.

Jeg har hatt dette i 2 uker, og har skikkelig vondt.

Mitt spørsmål:

1) Hva tror du har skjedd med skulderen, og er det trolig at jeg har et nerveproblem?

2) Hva er den beste terapiformen til å finne ut hva slags skade jeg har og behandle den?

Pliis hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

manus medentes.

Sansynligvis er det noe som har kommet i beklem mellom ledd-kule og tak i skulderleddet. En lege evt. fysioterapeut må se nærmere på dette for deg. I første omgang kan det være aktuelt med medikamentell behandling for å lette dette presset i leddet, men som sagt, dette må vurderes nærmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manus medentes

manus medentes.

Sansynligvis er det noe som har kommet i beklem mellom ledd-kule og tak i skulderleddet. En lege evt. fysioterapeut må se nærmere på dette for deg. I første omgang kan det være aktuelt med medikamentell behandling for å lette dette presset i leddet, men som sagt, dette må vurderes nærmere

Hei TØE...

Hei TØE. Var hos legen for noen dager siden med armen. Han så ikke noe spesielt på armen, bare skrev ut noe antiinflammatorisk.

Har ikke blitt så mye bedre akkurat. Snakket med en kompis av broren min som jobber som fysioterapeut. Da jeg beskrev mitt problem for han, trodde han at det sannsynligvis var en muskel på skulderbladet som kunne gi stråling ut i armen. Tror han kalte den infraspinatius eller noe sånt???

Går dette an??? Kan en muskel gi smertestråling, er det ikke bare nerver som kan stråle slik???

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...