Gjest manus medentes Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hei... Jeg er en gutt på 23 år som har et kjempeproblem med skulderen. Jeg trener styrketrening aktivt 3 - 5 ganger i uken, spiser et sundt kosthold. Leser webdesign og har et lite firma selv. Jeg jobber ca 8 timer foran en dataskjerm hver dag, mye med mus. Smerten er bare på høyre skulder, og den er værst etter trening av rygg og skuldre. Noen ganger når det er riktig ille så lyner smerten ned på utsiden av overarmen og ned til tommelen og pekefingeren. Dersom jeg mekanisk presser musklene over skulderbladet mot f eks en dørkarm gjør det skikkelig vondt. Jeg har vanskelig for å løfte armen rett ut fra siden. Dette minner med på en måte om nervestråling slik man får når man slår armbuen i bordet. Jeg har hatt dette i 2 uker, og har skikkelig vondt. Mitt spørsmål: 1) Hva tror du har skjedd med skulderen, og er det trolig at jeg har et nerveproblem? 2) Hva er den beste terapiformen til å finne ut hva slags skade jeg har og behandle den? Pliis hjelp... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 manus medentes. Sansynligvis er det noe som har kommet i beklem mellom ledd-kule og tak i skulderleddet. En lege evt. fysioterapeut må se nærmere på dette for deg. I første omgang kan det være aktuelt med medikamentell behandling for å lette dette presset i leddet, men som sagt, dette må vurderes nærmere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manus medentes Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 manus medentes. Sansynligvis er det noe som har kommet i beklem mellom ledd-kule og tak i skulderleddet. En lege evt. fysioterapeut må se nærmere på dette for deg. I første omgang kan det være aktuelt med medikamentell behandling for å lette dette presset i leddet, men som sagt, dette må vurderes nærmere Hei TØE... Hei TØE. Var hos legen for noen dager siden med armen. Han så ikke noe spesielt på armen, bare skrev ut noe antiinflammatorisk. Har ikke blitt så mye bedre akkurat. Snakket med en kompis av broren min som jobber som fysioterapeut. Da jeg beskrev mitt problem for han, trodde han at det sannsynligvis var en muskel på skulderbladet som kunne gi stråling ut i armen. Tror han kalte den infraspinatius eller noe sånt??? Går dette an??? Kan en muskel gi smertestråling, er det ikke bare nerver som kan stråle slik??? Takk for svar... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.