sirorjan Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hei! Siden jeg var 12 år (er nå 18) har jeg trent hver eneste dag. Både håndball, fotball, friidrett osv. Etterhvert (14 år) bestemte jeg meg å satse på én idrett - nemlig håndball. Jeg trente med seniorlag (1. divisjon), samt 16-årslag. Da jeg var 16 kom debuten på landslaget, i tillegg til debut i 1. divisjon. Det gikk utrolig bra, men jeg ville bli bedre. En vanlig dag startet med en joggetur på ca. 1 mil før skolen, håndballtrening på ettermiddagen og styrketrening på kvelden - hver dag. En 16-åring som enkelt tar 120 kg i knebøy sier muligens litt. SÅ!.. kom smellen. Etter en landslagssamling kunne jeg ikke gå. Jeg falt over ende da jeg skulle reise meg om morgenen. Har gått til fysioterapeut og vært hos uttallige spesialister (som jeg enkelt fikk tilgang til via Forbundet). De rister på hodet, og vet ikke helt hva det er. Én ting er iallfall sikkert; det sitter betennelse i akilles, leggene og ekstremt mye i knærne. Nå har jeg ikke trent på 2 år (kun gym på skolen en sjelden gang), men dette gir seg ikke. Fått flere råd som sykling, svømming osv, men opplever bare at det blir verre. Én ting er å kunne drive aktiv idrett igjen (noe som ikke er det jeg vil mest), for mest ønsker jeg å kunne gå normalt og ikke ha smerter konstant (vært uttallelig netter hvor jeg har vridd meg i smerte og måtte is'e ned knærne, da hjelper det faktisk). Er det noen som har gode råd, vet om spesialister som KAN dette feltet eller er i samme situasjon selv? ALL hjelp eller forsøk på hjelp mottas med STOR takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
overtrent Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Se mitt innlegg med tittelen "fotballskade". Synes det du lider av minner meg mye om min datters problemer. Hun har ikke betennelse i knærne, men i begge legger/ankler, og har det til tider svært smertefullt. Legene mente først dette var en senebetennelse, men har nå gått over til den diagnosen som står nevnt. Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men god bedring og lykke til! Hilsen en mamma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 sirorjan. Dette var i skikkelig overkant ille for deg. Du har jo vært hos "de fleste eksperter/spesialister", så det er ikke lett å forslå. Men jeg tenker umiddelbart på prof. Lars Engebretsen som arbeider på Topp Idrettesenteret i Oslo 1 gang i uken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirorjan Skrevet 5. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2001 sirorjan. Dette var i skikkelig overkant ille for deg. Du har jo vært hos "de fleste eksperter/spesialister", så det er ikke lett å forslå. Men jeg tenker umiddelbart på prof. Lars Engebretsen som arbeider på Topp Idrettesenteret i Oslo 1 gang i uken. Hei! Takk for svar. Har vært hos Lars Engebretsen, han var faktisk én av dem som ristet på huet og ba meg ta det med ro "så skulle det gå over i løpet av 1 år..". Dette har jeg gjort, men til ingen nytte. Forresten dårlig med oppfølgning.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.