Gå til innhold

Barn og nye kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Takk :D. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle tørre en gang til og vi har det virkelig bra sammen. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis minstemann og han ikke hadde trivdes sammen. Vi kunne jo ikke flyttet sammen da og minstemann som nesten alltid er hjemme.

Nei, det er sant :-) Det vil nok gå seg til her også for jeg ser at kjæresten tar henne på en fin måte og er opptatt av å gå forsiktig frem han også. Tror hun liker han, men ser hun blir beskjeden. Her blir det uansett ikke noe samboerskap, men tror det vil fungere helt fint med særboerskap, så lenge vi bor såpass nær hverandre. Enda nærmere deg faktisk, men høyere opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    19

  • Togli

    11

  • Nicklusheletida

    10

  • AnonymBruker

    8

Nei, det er sant :-) Det vil nok gå seg til her også for jeg ser at kjæresten tar henne på en fin måte og er opptatt av å gå forsiktig frem han også. Tror hun liker han, men ser hun blir beskjeden. Her blir det uansett ikke noe samboerskap, men tror det vil fungere helt fint med særboerskap, så lenge vi bor såpass nær hverandre. Enda nærmere deg faktisk, men høyere opp :-)

Så hyggelig :-)

Er du gærn. Jeg skulle aldri bli samboer. Hvis jeg traff noen skulle jeg være særboer og så lenge holdt jeg på det... Jaja, det er greit å ombestemme også når alt klaffer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig :-)

Er du gærn. Jeg skulle aldri bli samboer. Hvis jeg traff noen skulle jeg være særboer og så lenge holdt jeg på det... Jaja, det er greit å ombestemme også når alt klaffer :-)

*hehe* Det husker jeg godt. ;) Koselig at du har funnet en skikkelig fyr du har det bra sammen med da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sikkert begge deler ja. Jeg tror i hvert fall det er veldig lite lurt at en kommer som ny kjæreste og prøver å ta noen oppdragerrolle overfor barna og da spesielt de store. Tror det er viktig å være en god venn heller.

Anonymous poster hash: 4c731...429

God venn hvis tenåringen slipper dem innpå. Men ikk prøve så hardt? De kan mislike hvis det blir for mye forventning om samkvem osv. La dem være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle tørre en gang til og vi har det virkelig bra sammen. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort hvis minstemann og han ikke hadde trivdes sammen. Vi kunne jo ikke flyttet sammen da og minstemann som nesten alltid er hjemme.

Er så glad på dine vegne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God venn hvis tenåringen slipper dem innpå. Men ikke prøve så hardt? De kan mislike hvis det blir for mye forventning om samkvem osv. La dem være i fred.

Veldig enig når det gjelder tenåringer - både med og uten samlivsbrudd...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IngridSletten

God venn hvis tenåringen slipper dem innpå. Men ikk prøve så hardt? De kan mislike hvis det blir for mye forventning om samkvem osv. La dem være i fred.

Veldig enig!

Det blir fort kleint for ungdommene. Og for all del,- ikke noe bossing i ungdommenes hjem! Da skjærer det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

God venn hvis tenåringen slipper dem innpå. Men ikk prøve så hardt? De kan mislike hvis det blir for mye forventning om samkvem osv. La dem være i fred.

God venn blir kanskje feil ord å bruke. Jeg mente at jeg kommer til å forholde meg til denne gutten som jeg forholder meg til vennene til mine egne ungdommer. Jeg kommer ikke til å igle meg innpå han :-) Jeg vet at ungdommer lever sitt eget liv :-) Det er en grunn til at jeg ikke ville ha en kjæreste med småbarn :-) Jeg har bare møtt han en gang og det var fordi faren lurte på om sønnen kunne være med på nyttårsmiddagen før han skulle videre på fest. Jeg kunne ikke nekte han det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår godt reaksjonen hennes fordi du avlyste din avtale uten å snakke med henne om det først.

 

Det må være lov å si at man hadde kolliderende forventniger til hva dere skulle gjøre den dagen, uten at den andre avlyser den andre avtalen umiddelbart.  Da blir det slik at man ikke tør å si slike ting, og det er synd. (Og her var det nok ikke en helt avklart / gjennomtenkt plan hun hadde for denne dagen uansett, hun er bare ikke vant til at det er du som har andre planer, kanskje..)

 

Det er mye bedre om du hadde snakket med henne først, enten kvelden før eller etter hun hadde stått opp om morgenen, og spurt om hun ville du skulle flytte på avtalen, eller om dere skulle finne en annen tid til det hun hadde lyst til å gjøre sammen med deg.

 



Anonymous poster hash: e4597...bb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt reaksjonen hennes fordi du avlyste din avtale uten å snakke med henne om det først.

 

Det må være lov å si at man hadde kolliderende forventniger til hva dere skulle gjøre den dagen, uten at den andre avlyser den andre avtalen umiddelbart.  Da blir det slik at man ikke tør å si slike ting, og det er synd. (Og her var det nok ikke en helt avklart / gjennomtenkt plan hun hadde for denne dagen uansett, hun er bare ikke vant til at det er du som har andre planer, kanskje..)

 

Det er mye bedre om du hadde snakket med henne først, enten kvelden før eller etter hun hadde stått opp om morgenen, og spurt om hun ville du skulle flytte på avtalen, eller om dere skulle finne en annen tid til det hun hadde lyst til å gjøre sammen med deg.

Dette er jeg ikke enig med deg i. Jenta er 12 år, og skal slippe å ta et så stort ansvar som å avgjøre hvorvidt mamma skal på date eller ikke. Etter min mening løste ts dette på en god måte ved å avlyse, og på den måten signaliserer at hun - som voksen - hadde gjort en urett ved å gjøre en avtale uten å høre med datteren først, samt vise at datterens behov kommer først. Barn skal slippe ansvar av denne typen syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

 

Jeg forstår godt reaksjonen hennes fordi du avlyste din avtale uten å snakke med henne om det først.

 

Det må være lov å si at man hadde kolliderende forventniger til hva dere skulle gjøre den dagen, uten at den andre avlyser den andre avtalen umiddelbart.  Da blir det slik at man ikke tør å si slike ting, og det er synd. (Og her var det nok ikke en helt avklart / gjennomtenkt plan hun hadde for denne dagen uansett, hun er bare ikke vant til at det er du som har andre planer, kanskje..)

 

Det er mye bedre om du hadde snakket med henne først, enten kvelden før eller etter hun hadde stått opp om morgenen, og spurt om hun ville du skulle flytte på avtalen, eller om dere skulle finne en annen tid til det hun hadde lyst til å gjøre sammen med deg.

 

Anonymous poster hash: e4597...bb4

 

Jeg er ikke enig med deg. Avtalen ble ikke avlyst umiddelbart. Vi snakket om det kvelden før og jeg tok beslutningen dagen etter. Er glad for det. Det ordnet seg når jeg sa hun ikke trengte å ha dårlig samvittighet . Vi hadde en fin dag vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har du involvert ungene dine i flere enn det jeg har gjort, men ser ut til at det ikke har vært noe problem for dine barn.  Dette er den første hun får vite om og jeg er glad nå for at ingen andre var involvert.  Jeg har tatt samme praten med min datter som det du har gjort med barna dine. Likevel har hun nok behov for å vite at dette gjelder også i praksis og at det ikke bare er prat. Hun har nok ikke noe i mot at jeg har en kjæreste, men det er som morsan sier ikke bare enkelt å få en fremmed person tett inn på livet likevel.

 

Men barn er forskjellige og noen korte møter uten kyssing og klemming, tror jeg vil være det riktigste når det gjelder min datter . Ble enda mer sikker på denne fremgangsmåten, da jeg leste linkene til morsan.

Anonymous poster hash: 4c731...429

 

Kjæresten min bor langt unna, så ungene ser ham uansett sjelden. Kanskje ville det vært annerledes om han gikk ut og inn av huset daglig? Jeg fortalte niåringen at kjæresten min kommer på besøk neste helg hun er hos meg, og da kom det et "Yess!!" fra henne ;) Hun vil vi skal gifte oss fordi hun vil være brudepike :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Kjæresten min bor langt unna, så ungene ser ham uansett sjelden. Kanskje ville det vært annerledes om han gikk ut og inn av huset daglig? Jeg fortalte niåringen at kjæresten min kommer på besøk neste helg hun er hos meg, og da kom det et "Yess!!" fra henne ;) Hun vil vi skal gifte oss fordi hun vil være brudepike :P

Dine unger har også fått litt lenger tid på seg. Det er ikke så veldig lenge siden vi var 5 i husstanden og plutselig flytter "alle". De to eldste flyttet jo også nesten samtidig. Omveltningen har vært stor for alle, men det ser heldigvis ut til å gå bra med alle og den yngste får jeg fortsatt tilbakemeldinger i fra skolen på at hun er en glad og harmonisk solstråle. Det gleder meg å høre, men man vet jo aldri hva de tenker inni seg. Hun er i den mest sårbare alderen nå og i dag lurte hun på hvilke planer vi har fremover. Har måttet trygge henne på at vi kommer til å bo her alene bare vi to i flere år. Det jeg er litt redd for er at jeg har vært for kjapp og sikker på at han er den rette og at hun vet om dette. Jeg har vært sikker og han ser ut til å være sikker til de grader, men når jeg tenker etter, så kjenner vi hverandre ikke særlig godt. Han har så mange fine egenskaper og er rolig og ulik min x. Han er snill og omtenksom, men nå er jeg så redd for at jeg skal begynne å kjede meg når forelskelsen er over. Huff!, håper det er normalt med en slik usikkerhet. Synes det er veldig vanskelig dette når en skal velge en partner for resten av livet helst. Vil helst ikke feile en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine unger har også fått litt lenger tid på seg. Det er ikke så veldig lenge siden vi var 5 i husstanden og plutselig flytter "alle". De to eldste flyttet jo også nesten samtidig. Omveltningen har vært stor for alle, men det ser heldigvis ut til å gå bra med alle og den yngste får jeg fortsatt tilbakemeldinger i fra skolen på at hun er en glad og harmonisk solstråle. Det gleder meg å høre, men man vet jo aldri hva de tenker inni seg. Hun er i den mest sårbare alderen nå og i dag lurte hun på hvilke planer vi har fremover. Har måttet trygge henne på at vi kommer til å bo her alene bare vi to i flere år. Det jeg er litt redd for er at jeg har vært for kjapp og sikker på at han er den rette og at hun vet om dette. Jeg har vært sikker og han ser ut til å være sikker til de grader, men når jeg tenker etter, så kjenner vi hverandre ikke særlig godt. Han har så mange fine egenskaper og er rolig og ulik min x. Han er snill og omtenksom, men nå er jeg så redd for at jeg skal begynne å kjede meg når forelskelsen er over. Huff!, håper det er normalt med en slik usikkerhet. Synes det er veldig vanskelig dette når en skal velge en partner for resten av livet helst. Vil helst ikke feile en gang til.

Denne usikkerheten tror jeg er helt normal - fordi vi har den livserfaringen vi har..... Jeg har sagt til mine barn at man aldri kan være sikker, men at man må ta noen sjanser. Jeg har sagt at jeg er veldig glad i kjæresten min, og at jeg håper vi vil være sammen for alltid - men at sånt vet vi ikke sikkert før det har tatt lang tid osv. Jeg tror nok allikevel ikke jeg tør å bli samboer før jeg er nærmest 100 % sikker på at det blir oss to ;)   Men du.. du skulle avsløre på nyttårsaften hvem den heldige er? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Denne usikkerheten tror jeg er helt normal - fordi vi har den livserfaringen vi har..... Jeg har sagt til mine barn at man aldri kan være sikker, men at man må ta noen sjanser. Jeg har sagt at jeg er veldig glad i kjæresten min, og at jeg håper vi vil være sammen for alltid - men at sånt vet vi ikke sikkert før det har tatt lang tid osv. Jeg tror nok allikevel ikke jeg tør å bli samboer før jeg er nærmest 100 % sikker på at det blir oss to ;)   Men du.. du skulle avsløre på nyttårsaften hvem den heldige er? ;)

He he, ja det var hans forslag det :-) Da nyttårsaften kom var det ikke facebook som var i tankene våre og jeg er lettet for at det ikke ble nevnt. I ettertid så tenker jeg at han spøkte. Jeg synes det er alt for tidlig å offentliggjøre det. Plutselig er vi single igjen og jeg ser nok av de på facebokk som er i et forhold, singel, forhold, singel, forhold, singel :-) Jeg har ikke så veldig lyst til å være blant dem :) Jeg vil ta en dag av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja det var hans forslag det :-) Da nyttårsaften kom var det ikke facebook som var i tankene våre og jeg er lettet for at det ikke ble nevnt. I ettertid så tenker jeg at han spøkte. Jeg synes det er alt for tidlig å offentliggjøre det. Plutselig er vi single igjen og jeg ser nok av de på facebokk som er i et forhold, singel, forhold, singel, forhold, singel :-) Jeg har ikke så veldig lyst til å være blant dem :) Jeg vil ta en dag av gangen.

Enig. Jeg har ikke med sivilstand i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja det var hans forslag det :-) Da nyttårsaften kom var det ikke facebook som var i tankene våre og jeg er lettet for at det ikke ble nevnt. I ettertid så tenker jeg at han spøkte. Jeg synes det er alt for tidlig å offentliggjøre det. Plutselig er vi single igjen og jeg ser nok av de på facebokk som er i et forhold, singel, forhold, singel, forhold, singel :-) Jeg har ikke så veldig lyst til å være blant dem :) Jeg vil ta en dag av gangen.

Greit å ta det rolig :) Vi data i hele sommer, og jeg ville egentlig vente med offentliggjøring - men siden han bor langt unna og vi ikke kan treffes mer enn annenhver helg, så ble det vanskelig å date i "all hemmelighet" - ryktene begynte allerede å gå, så jeg tok en råsjanse ;) Tenkte at jeg ennå ikke hadde "dumma" meg ut i løpet av de tre årene som singel, så en eventuell fadese tåler jeg ;) Pr. idag angrer jeg ikke - Jeg blir bare mer og mer forelska i denne mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig glad på dine vegne togli!! :-)

Ps: lov å spørre deg og Nicklus om hvor/hvordan dere treff disse mennene? Nettdating? Ute på byen? Felles kjente osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig glad på dine vegne togli!! :-)

Ps: lov å spørre deg og Nicklus om hvor/hvordan dere treff disse mennene? Nettdating? Ute på byen? Felles kjente osv?

Jeg kan finne en mann til deg, morsan. Så sender jeg ham i postoppkrav. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...