Gå til innhold

Barn og nye kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mange ganger fått høre at jeg ser så lykkelig ut etter skilsmissen - og at de rundt meg ser at "jeg" har kommet ut og nå er meg selv. Det er kjekt å høre :) Tror nok dette handler mye om at jeg brukte så enormt mye energi på å hente fram følelser jeg ikke hadde, og på å holde familielivet sammen så godt jeg kunne. Alene slapp jeg dette, og kunne bruke energien min på barna mine og meg selv :)

Ja nettopp :)

Og re dette med å fikse selv: Jeg var stort sett fiskeren som gift også. Unntatt mye på båten og veteranbiler, som jeg uansett ikke eier lenger :)

Og trives i eget selskap har jeg alltid gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    19

  • Togli

    11

  • Nicklusheletida

    10

  • AnonymBruker

    8

Nicklusheletida

Kjenner meg faktisk godt igjen i dette ;) Jeg følte meg "alene" i så mange år at det ikke føltes så annerledes å bli alene. Jeg valgte ikke å være singel de tre første årene etter skilsmissen, men det ble slik fordi jeg ikke fant den jeg skulle leve sammen med før etter tre år - og jeg stressa absolutt ikke. Hadde jeg funnet ham noen mnd etter skilsmissen, så hadde det sikkert gått helt fint det også - men jeg kjente på at det var gøy å fikse ting selv.. selvtilliten økte og jeg fant ut at jeg stortrivdes også i mitt eget selskap :)

 

Jeg har mange ganger fått høre at jeg ser så lykkelig ut etter skilsmissen - og at de rundt meg ser at "jeg" har kommet ut og nå er meg selv. Det er kjekt å høre :) Tror nok dette handler mye om at jeg brukte så enormt mye energi på å hente fram følelser jeg ikke hadde, og på å holde familielivet sammen så godt jeg kunne. Alene slapp jeg dette, og kunne bruke energien min på barna mine og meg selv :)

Det tror jeg dessverre ikke noen ville sagt om meg rett etter skilsmissen. Jeg var fullstendig nedkjørt en periode. Hadde absolutt ingen krefter. Jeg spiste ikke og gjorde ingenting. Satt og stirret tomt i lufta i noen uker. Ikke rett etter skilsmissen. Da " flyktet " jeg på min måte.Nedturen kom litt senere, men siden har det gått gradvis fremover. At skilsmissen var riktig har jeg aldri vært i tvil om, men jeg kan fortsatt kjenne en sorg over at vi ikke er en familie lenger. Målet mitt var at vi skulle holde sammen for bestandig, bli besteforeldre sammen osv. Jeg har brukt alt for mange år på å innse at det ikke går.

 

Jeg kan gråte en skvett og kjenne savn når jeg tenker på de gode stundene, alle reisene verden rundt. Men disse stundene blir færre og færre og de varer ikke lenge. Jeg må da minne meg selv på hvordan han egentlig var mesteparten av tiden i hverdagen. Hvor utmattende det var å leve meg en sinna mann som aldri ble fornøyd med livet og menneskene rundt seg.

Dessuten hjelper det på jo nærmere kjent og trygg jeg føler meg på kjæresten. Nå ser hvordan en kjæreste kan være. Kontrasten er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og re dette med å fikse selv: Jeg var stort sett fiskeren som gift også. Unntatt mye på båten og veteranbiler, som jeg uansett ikke eier lenger :)

Morsom trykkfeil. Du får fiske fra land heretter ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom trykkfeil. Du får fiske fra land heretter ;)

 

Enig! Men med høye vadere, som gjør henne robust og rede for all slags vær.

 

Patetisk metaforforsøk! :ph34r:

 

Høhøh! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Men med høye vadere, som gjør henne robust og rede for all slags vær.

Patetisk metaforforsøk! :ph34r:

Høhøh! :D

Foretrekker fiske med stang og ikke dorg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg dessverre ikke noen ville sagt om meg rett etter skilsmissen. Jeg var fullstendig nedkjørt en periode. Hadde absolutt ingen krefter. Jeg spiste ikke og gjorde ingenting. Satt og stirret tomt i lufta i noen uker. Ikke rett etter skilsmissen. Da " flyktet " jeg på min måte.Nedturen kom litt senere, men siden har det gått gradvis fremover. At skilsmissen var riktig har jeg aldri vært i tvil om, men jeg kan fortsatt kjenne en sorg over at vi ikke er en familie lenger. Målet mitt var at vi skulle holde sammen for bestandig, bli besteforeldre sammen osv. Jeg har brukt alt for mange år på å innse at det ikke går.

 

Jeg kan gråte en skvett og kjenne savn når jeg tenker på de gode stundene, alle reisene verden rundt. Men disse stundene blir færre og færre og de varer ikke lenge. Jeg må da minne meg selv på hvordan han egentlig var mesteparten av tiden i hverdagen. Hvor utmattende det var å leve meg en sinna mann som aldri ble fornøyd med livet og menneskene rundt seg.

Dessuten hjelper det på jo nærmere kjent og trygg jeg føler meg på kjæresten. Nå ser hvordan en kjæreste kan være. Kontrasten er enorm.

Jeg var også i følelsesmessig opprør de første ukene etter at avgjørelsen var tatt. Det kjentes vondt, vanskelig og samtidig godt fordi jeg visste jeg hadde gjort det rette overfor meg selv , ham (og kanskje også barna?). Jeg gråt masse og greide ikke å snakke om skilsmissen uten å begynne å tute..... Mat var det vanskelig å få i seg i starten, og vekta raste nedover på meg som egentlig ikke hadde særlig å ta av :/

 

Etter noen uker roa det seg og jeg begynte å kjenne på en sjelden lykkefølelse fordi jeg hadde turt å gjøre det jeg aldri hadde trodd jeg skulle våge meg på...  jeg bestemte meg for å velge positivt fokus og det var at fremtiden var superspennende nå som den ikke lenger var lina foran meg (jeg har alltid vært litt kontrollfreak ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det verst følelsesmessig før beslutning var tatt. Var nesten euforisk til å begynne med, faktisk. Men fryktelig sliten. Fikk pepptalk de luxe fra venninne om å mobilisere alle kreftene for å komme ut av dette og få igjennom rettferdig skifte osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...