Kayia Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Takk for linker! Jeg har lest den artikkelen før en gang, men det var greit å få det repetert. Målet mitt er jo skikkelige joggeturer, og jeg løper litt innimellom når jeg er ute på tur, men nå er det himla glatt ute, og jeg tenkte at sykkelen kan være et alternativ når det ikke blir verken ski eller løping. Jeg syklet 17 km på ergometersykkelen i går. Tenkte at neste gang stiller jeg den inn på et program med varierende motstand, og så ser jeg hvor langt det blir (etter 45 minutter). De mageøvelsene var nye for meg. Den lizzard-øvelsen så fæl ut - men sikkert veldig effektiv :-) Den midterste var vrien syns jeg, men det henger sikkert også sammen med at jeg er stokk stiv i nakke og skulderledd. Også jeg tar en serie øvelser til kveldsstellet hjemme hver dag - kjekt og langt mer effektivt enn jeg hadde trodd siden min egen kropp er eneste belastning Jeg er egentlig ikke glad i å løpe (uten formål hehe), så jeg foretrekker å sykle. Jeg syns jeg har hatt bedre effekt både muskelmessig og form-messig av 4x4- intervall, dvs 4 hardøkter (85-90% av maxpuls= det kjennes ut som du nesten dør) a 4 minutter med 2-3 min "pause" på lav intensitet (65-70% av maxpuls= snakketempo) mellom, framfor lengre økter med jevnere og lavere intensitet (70-75% av maxpuls). På treningsstudioet jeg går varer 4x4-timene 45 min, mens "langturene" på 70-75% av makspuls varer 90 min. Min erfaring er i samsvar med rådene i artikkelen, dvs jeg har langt bedre utbytte av den tidsmessig halverte men harde økten. Endret 22. januar 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396679-ukas-trening-uke3/page/2/#findComment-3522743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Har et treningsspørsmål til deg (og andre): Når hensikten er å forbrenne mest mulig kalorier, og gjerne også forbedre kondisen (men det er for så vidt underordnet forbrenningen) - hvordan bør jeg da sykle på ergometersykkelen? I går syklet jeg i jevnt tempo i 45 minutter. Pulsen lå på 130-150 hele tiden. Er det riktig måte å gjøre det på, eller bør jeg sykle intervall heller? Jeg har ikke anelse. Men jeg blir i alle fall _mye_ mer sliten om jeg endrer motstanden litt når jeg sykler på trimsykkelen, feks. slik: Motstand 3 - 5 min Motstand 4 - 1 min Motstand 5 - 1 min Motstand 6 - 1 min Motstand 5 - 1 min Motstand 4 - 1 min Motstand 3 - 5 min Jeg sykler ikke like langt på samme tidsrom som når jeg har motstand 3 hele veien, men det tar jo mye mer i lår og legger! Har ikke sammenlignet på kalori-telleren på sykkelen, men det skal gjøre om jeg kommer på det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396679-ukas-trening-uke3/page/2/#findComment-3522774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Skriv handleliste når du skal på butikken og følg den. IKKE kjøp noe som ikke står på den (med mindre det er snakk om noe du virkelig trenger og har glemt å føre på) og IKKE skriv sjokolade, potetgull eller brus på lista. Om du skal skeie ut med noe til helgen så kjøp bare _litt_ på lørdag morgen og hold deg til det. Det går an. Du er et voksent menneske med egen vilje. Hvordan går det forresten med salg og flytting? Jo, takk, skal skjerpe meg... Hatt to dager nå hvor formen har vært dårlig og null trening, men det er ingen grunn til spiseanarki av den grunn..... Uff. Skal ha møte m pt imgn. Her hjemme er det as usual.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396679-ukas-trening-uke3/page/2/#findComment-3522833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilie Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Da blir d en økt i uken m pt framover. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396679-ukas-trening-uke3/page/2/#findComment-3523039 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.