Gå til innhold

Hvor går grensen syk/frisk hos ungdom som sliter?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er faktisk mange som blir oversett sosialt og mobbet i skolen fordi de leverer gode resultater.

 

Nå kan man godt ha problemer selv om man gjør det godt på skolen og ikke blir mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ga ikke status på skolen til barnet vårt.

Tvertimot gjorde det vedkommende til et mobbeobjekt.

Hei!

Da bør du forsøke privatskoler.

Vi foreldre har en annen holdning, straks man betaler er det som om alvoret blir et annet.

Jeg vet ikke. Men alle foreldre er ekstremt opptatt av utdanning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man godt ha problemer selv om man gjør det godt på skolen og ikke blir mobbet.

Og det er ikke nødvendigvis alle som leverer gode skoleprestasjoner som blir utestengt eller mobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da bør du forsøke privatskoler.

Vi foreldre har en annen holdning, straks man betaler er det som om alvoret blir et annet.

Jeg vet ikke. Men alle foreldre er ekstremt opptatt av utdanning.

 

Nå er det ikke alle som har råd til privatskole da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke nødvendigvis alle som leverer gode skoleprestasjoner som blir utestengt eller mobbet.

 

Er det noen som har hevdet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da bør du forsøke privatskoler.

Vi foreldre har en annen holdning, straks man betaler er det som om alvoret blir et annet.

Jeg vet ikke. Men alle foreldre er ekstremt opptatt av utdanning.

Det er ikke alle steder i Norge som har et alternativt privatskoletilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke alle steder i Norge som har et alternativt privatskoletilbud.

Hei!

 

Da kan man flytte.

 

Det er mange flere muligheter i byene, landet burde være forbeholdt villmark og vile dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som har råd til privatskole da.

Hei!

 

For mennesker med lønnsinntekter er det en prioritering.

 

For de med sosialstønad er det selvsagt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

For mennesker med lønnsinntekter er det en prioritering.

 

 

Nuvel, det kommer nå bl.a. an på hva man tjener, om familien har to inntekter, hvor store boutgiftene er, osv.

 

Hva koster privatskole i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da kan man flytte.

 

Det er mange flere muligheter i byene, landet burde være forbeholdt villmark og vile dyr.

 

Nå syntes jeg du overforenkler. Det er dyere å bo i de store byene, og man skal også ha et arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg du overforenkler. Det er dyere å bo i de store byene, og man skal også ha et arbeid.

Hei!

 

Ja ok.

 

Men jeg vurderte selv å flytte til England da de har gode skoler for autister, også i Danmark har de noen, men siden vi har privatskole så er det i vertfall den nødvendige disiplin der, samt at skolen står fritt til å kaste ut bråkmakere.

 

Det koster fra 25 000 pr år pr barn privatskoler, grovt estimert, den internasjonale koster langt mer.

Samt Montesorri tror 5000 kr pr mnd.

 

Ellers var det merkelig for meg å få vite at du har asperger :-)

Vi er liksom litt "nære" da, uten at det betyr så mye. Jeg ble presentert for en autist en dag, det var litt av et sjokk for meg, jeg snudde meg, og tenkte meg om, før jeg så ned i gulvet, utrolig bråkete person, tok ingen hensyn og jeg ville jo ha fred og ro, men hadde vist asperger og adhd, og skravlet i vei. jeg sa mmm og smilte, og klarte ikke tenke på så mye mer. Tror den kombinasjoen  der er vanskelig, som min foreleser sa "hvordan er det mulig å forene de to diagnosene?" godt spørsmål.

 

Heldigvis klarte ingen å påvirke /oppmuntre oss til noe mer kontakt, det var vel et hyggelig forslag om at vi skulle bli venner :-(, jeg var glad da personen var borte, så bråkete mennesker orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja ok.

 

Men jeg vurderte selv å flytte til England da de har gode skoler for autister, også i Danmark har de noen, men siden vi har privatskole så er det i vertfall den nødvendige disiplin der, samt at skolen står fritt til å kaste ut bråkmakere.

Hva tenker du at bråkmakernes foreldre skal gjøre da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Ja ok.

 

Men jeg vurderte selv å flytte til England da de har gode skoler for autister, også i Danmark har de noen, men siden vi har privatskole så er det i vertfall den nødvendige disiplin der, samt at skolen står fritt til å kaste ut bråkmakere.

 

Det koster fra 25 000 pr år pr barn privatskoler, grovt estimert, den internasjonale koster langt mer.

Samt Montesorri tror 5000 kr pr mnd.

 

Det er mye penger for de fleste med normale inntekter når man har boliglån, billån, studielån, osv. Da er det ikke bare å hoste opp 50.000 til 100.000 i året i skolepenger.
Ellers var det merkelig for meg å få vite at du har asperger :-)
Vi er liksom litt "nære" da, uten at det betyr så mye. 

 

 

 
:lol:
 
Vi nesten litt i "slekt" da.  :P Men vi kan godt krangle litt for det...
Jeg ble presentert for en autist en dag, det var litt av et sjokk for meg, jeg snudde meg, og tenkte meg om, før jeg så ned i gulvet, utrolig bråkete person, tok ingen hensyn og jeg ville jo ha fred og ro, men hadde vist asperger og adhd, og skravlet i vei. jeg sa mmm og smilte, og klarte ikke tenke på så mye mer. Tror den kombinasjoen  der er vanskelig, som min foreleser sa "hvordan er det mulig å forene de to diagnosene?" godt spørsmål.
 

 

 

Høres litt rart ut ja. Men folk med AB er vel like forskjellige som folk flest. Før trodde jeg alle aspergere var ganske like, men har etterhvert forstått at slik er det ikke nei! 
Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få skikk på barna?

Det kan jo være en like "god" grunn til deres atferd som en asberger.

Poenget mitt er at mennesker er forskjellige og og har ulike behov innenfor fellesskapets rammer. Da blir det for snevert å velge eller enda værre, sende bort de man ikke liker. Asbergere har spesielle behov, ja. Men det er det også mange andre barn som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være en like "god" grunn til deres atferd som en asberger.

Poenget mitt er at mennesker er forskjellige og og har ulike behov innenfor fellesskapets rammer. Da blir det for snevert å velge eller enda værre, sende bort de man ikke liker. Asbergere har spesielle behov, ja. Men det er det også mange andre barn som har.

 

Man kan ikke goda at disse barna bråker, slåss og ødelegger for en hel klasse. Da får man heller gjeninnføre spesialskoler for slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke goda at disse barna bråker, slåss og ødelegger for en hel klasse. Da får man heller gjeninnføre spesialskoler for slike.

hvem skal få definere hva 'bråk' er da? Jeg kan jobbe med både prat og høy musikk i bakgrunnen, min mann ønsker musikken av når han jobber. Men distraheres ikke av 'vanlig prat'. Madelenemie har meddelt her på dool at hun forstyrres bare noen banker på døren når hun jobber. Hvem av oss skal få sette standarden for hva som er bråk fnok or at andre skal sendes bort mener du? ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem skal få definere hva 'bråk' er da? Jeg kan jobbe med både prat og høy musikk i bakgrunnen, min mann ønsker musikken av når han jobber. Men distraheres ikke av 'vanlig prat'. 

 

Nå er det ingen grunn til å gjøre ting unødvendig vanskelig. Elever som ikke hører på læreren og ikke klarer å sitte stille, går inn og ut av klasserommet som h*n vil, bråker, slår, sparker, mobber og plager andre, har ikke noe å gjøre i en vanlig klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ingen grunn til å gjøre ting unødvendig vanskelig. Elever som ikke hører på læreren og ikke klarer å sitte stille, går inn og ut av klasserommet som h*n vil, bråker, slår, sparker, mobber og plager andre, har ikke noe å gjøre i en vanlig klasse.

Kaya har mange viktige poeng. Verden er dessverre ikke såenkel. Både barn og voksne har ulike behov, og skolen skal være for alle, uansett diagnose.

Hvem skal være den som avgjør hvem som skal delta i felleskapet eller ikke? Og ut fra hvilke kriterier? Asbergere kan også ofte ha ting ved seg som avviker mye fra det vanlige. Noen vil kanskje at de skal ut av klassen?

Nei, dette blir et sorteringssamfunn de aller fleste av oss ikke ønsker. Utstrakt bruk av spesialskoler er noe det norske samfunnet har gått bort fra, majoriteten av oss ønsker å ha et inkluderende samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...