Gå til innhold

Idag....

Gjest hww

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat svart på en kjempevanskelig telefon! Jeg sitter her og skjelver enda. Men jeg bestemte meg - jeg er bare nødt til å sterk og bestemt. Og det gikk veldig bra. Jeg var saklig og rolig - og jeg sto for mine grenser og forklarte hvorfor jeg satte dem. Intet bråk, slik jeg fryktet.

Dette er starten på et selvstendig og voksent liv, tror jeg...

Jeg liker det jeg leser :)

En ting som nok er viktig: Husk at det ikke er sikkert alle (hverken på dol eller i rl) vil applaudere det du har gjort, og forbered deg på å møte motbør og spørsmål uten at du trekker handlinger, valg og grenser tilbake av den grunn! Stå for dine valg du - man kan aldri gjøre alle til lags, det er viktigst å spille på lag med egen mage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

8

• Kayia

7

• laban

2

• Nicklusheletida

2

Mest aktive i denne tråden

En ting som nok er viktig: Husk at det ikke er sikkert alle (hverken på dol eller i rl) vil applaudere det du har gjort, og forbered deg på å møte motbør og spørsmål uten at du trekker handlinger, valg og grenser tilbake av den grunn! Stå for dine valg du - man kan aldri gjøre alle til lags, det er viktigst å spille på lag med egen mage ;)

Mange takk :)

Har tenkt litt på det du skriver om å spille på lag med egen mage. Men jeg vet ikke om mine følelser alltid er til å stole på, for å si det sånn. Har litt erfaring med det...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk :)

Har tenkt litt på det du skriver om å spille på lag med egen mage. Men jeg vet ikke om mine følelser alltid er til å stole på, for å si det sånn. Har litt erfaring med det...... :)

Det er en øvingsak både å kjenne etter, stole på og lytte til. Det kommer med nitidig trening (slik du har gjort i dette tilfellet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en øvingsak både å kjenne etter, stole på og lytte til. Det kommer med nitidig trening (slik du har gjort i dette tilfellet).

Får ha fokus på dette :) ellers synes jeg det var veldig bra sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke gjort noen ting. Orker ingenting. Jeg har bare en masse tanker, og slik har det vært i flere dager. Det som har skjedd, på både godt og vondt, har tatt veldig på.

Jeg er deppa. Tok meg en tur ut, men det hjalp lite.

Jeg har bestemt meg for at i morgen så er jeg bare nødt til å ta meg selv i nakken og gjøre noe her hjemme. Jeg er sliten av all tenkningen.

Det jeg har gjort disse dagene er bare helt utrolig. Alt føles bare veldig merkelig, og det føles som jeg har mistet faren min. Det er helt merkelig, men det er et tomrom.

Jeg for håpe dette går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig rørende og trist det du skriver i tråden. Nå er det jo lite jeg vet, men det synes å være en fare for at eventuelle beslutninger blir tatt på sviktende/usikkert grunnlag. Kunne du vurdert å vise denne tråden til din mann? Eventuelt skrevet et langt brev til ham, om du ikke makter å legge det frem muntlig?

Hei!

Takk for omtanken og forslaget.

Jeg er veldig sliten av mange grunner for tiden,, så akkurat for tiden klarer jeg ikke få oversikt. Jeg bare prøver å ta vitaminer og spise sånn at jeg ikke skal bli syk, jeg har jo ansvar for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må nesten spørre - hvem er disse andre? Er det oss på dol feks? Jeg støtter de andre som sier at du ikke må ta dette for god fisk (= tro at det nødvendigvis er riktig) uten å snakke med mannen din først.

Hei!

Nei ikke dere.

En dame spurte meg, og jeg sa hva min mann pleier å si til meg for tiden/ikke si, er vel bedre å skrive :-), og da sa hun:

Det er hat og bitterhet.

Jeg ble lei meg og tenkte, "huff, det liker jeg ikke".

Så nå prøver jeg unngå hatet og bitterheten ved å holde meg på mitt rom, det går bedre, jeg er lite ute i huset mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke gjort noen ting. Orker ingenting. Jeg har bare en masse tanker, og slik har det vært i flere dager. Det som har skjedd, på både godt og vondt, har tatt veldig på.

Jeg har bestemt meg for at i morgen så er jeg bare nødt til å ta meg selv i nakken og gjøre noe her hjemme. Jeg er sliten av all tenkningen.

Det jeg har gjort disse dagene er bare helt utrolig. Alt føles bare veldig merkelig, og det føles som jeg har mistet faren min. Det er helt merkelig, men det er et tomrom.

Hei!

Jeg er i det man kaller en eksistensiell krise, et menneske skrev dette til meg, så sånn er det.

Jeg løser dette ved å lese timer etter timer, og jeg har så mange beregningsproblemer jeg må løse at ikke før jeg kommer hjem husker jeg på at jeg er hatet osv...

Da bretter jeg tøy, vasker alt jeg skal fort, og forter meg inn på mitt rom, så fordyper jeg meg videre.

Dette er en løsning, jeg tenker ikke på hatet, men lar tankene kverne rundt de store problemer, feks beregninger/ med egnete løsninger for isolering og effektivisering av turbiner. 

Dette har jeg mer eller mindre tenkt på i hele dag, inntil jeg ble forstyrret av min egen mage, igjen og igjen :-( Da måtte jeg av hensyn til de andre, forlate lesesal og kjøpe meg en samosa og en banan, resten av dagen ettermiddagen og kvelden har magen vært stille :-)

Håper du kan ta til deg tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nei ikke dere.

En dame spurte meg, og jeg sa hva min mann pleier å si til meg for tiden/ikke si, er vel bedre å skrive :-), og da sa hun:

Det er hat og bitterhet.

Så nå prøver jeg unngå hatet og bitterheten ved å holde meg på mitt rom, det går bedre, jeg er lite ute i huset mitt.

Jeg tror du skal ta en prat med mannen din jeg Madelenemie, selv om jeg vet at du ikke liker å prate i rl. Jeg er ikke så sikker på at denne kvinnen har tolket det du har fortalt riktig, og av og til kan folk tolke uten å lytte ordentlig til det som blir sagt også - kanskje har hun tolket ut fra det hun tror hun vet om dere?

Jeg tror dessuten at det forsterker avstanden mellom din mann og deg at du nå  t r o r  at han føler på hat og bitterhet og stenger deg inne på ditt rom - kanskje tenker han at du ikke liker han siden du ikke vil være i samme rom som han? Han kan jo ikke lese tankene dine vettu, så han vet jo ikke hvorfor du holder avstand. 

Om du syns det er vrient å snakke om dette med mannen din ville jeg skrevet en mail/ et brev, eller som morsan (eller en annen, husker ikke) sa: vis han det du har skrevet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du skal ta en prat med mannen din jeg Madelenemie, selv om jeg vet at du ikke liker å prate i rl. Jeg er ikke så sikker på at denne kvinnen har tolket det du har fortalt riktig, og av og til kan folk tolke uten å lytte ordentlig til det som blir sagt også - kanskje har hun tolket ut fra det hun tror hun vet om dere?

Jeg tror dessuten at det forsterker avstanden mellom din mann og deg at du nå  t r o r  at han føler på hat og bitterhet og stenger deg inne på ditt rom - kanskje tenker han at du ikke liker han siden du ikke vil være i samme rom som han? Han kan jo ikke lese tankene dine vettu, så han vet jo ikke hvorfor du holder avstand. 

Om du syns det er vrient å snakke om dette med mannen din ville jeg skrevet en mail/ et brev, eller som morsan (eller en annen, husker ikke) sa: vis han det du har skrevet i denne tråden.

Hei!

Takk for påminnelsen :-)

Nei han kan jo ikke vite hva jeg tenker og hvorfor jeg holder meg mest på mitt rom.

Ja jeg skal tenke på det.

Men han unngår meg, det er en stor endring, så det er ikke rart at det for meg virker logisk at han hater meg.

Vel, jeg skal tenke på det, men først må jeg gjøre noen beregniner, jeg håper den magen tier stille i morgen, jeg har det travelt og det passer meg dårlig å spise bare fordi magen skal være stille :-(

irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for påminnelsen :-)

Nei han kan jo ikke vite hva jeg tenker og hvorfor jeg holder meg mest på mitt rom.

Ja jeg skal tenke på det.

Men han unngår meg, det er en stor endring, så det er ikke rart at det for meg virker logisk at han hater meg.

Vel, jeg skal tenke på det, men først må jeg gjøre noen beregniner, jeg håper den magen tier stille i morgen, jeg har det travelt og det passer meg dårlig å spise bare fordi magen skal være stille :-(

irriterende.

Det er ikke så rart at han holder avstand med tanke på tankene du formidlet her inne i jula. Han har sikkert senset noe (=merket på kroppsspråket ditt) at noe ikke er som det skal, men siden ingen av dere sier noe er det umulig for den andre å vite hva man ønsker og tenker. 

Ps. Om magen rumler er det et klart tegn på at den vil ha mat, selv om du ikke føler på matlyst. Spis l i t t, og se om magen føles bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

.

irriterende.

Kanskje han rett og slett har forstått at du tenker og trenger tid for deg selv? Tror ikke du skal konkludere med at han hater deg fordi han holder en viss avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han rett og slett har forstått at du tenker og trenger tid for deg selv? Tror ikke du skal konkludere med at han hater deg fordi han holder en viss avstand.

Hei!

Ok takk

Det visste jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt svar! Det fikk klangbunn i meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

Nei ikke dere.

Det er hat og bitterhet.

Kjære deg Madelenemie, du må ikke ta alt folk sier til deg så bokstavelig. Hvordan kan vel denne damen vite at din mann hater deg ? Det er jeg helt sikker på at han ikke gjør.  Kanskje er han sliten han også og derfor slenger ut ting han egentlig ikke mener. Kan du ikke gi han en god og varm klem i dag og fortell han at du er glad i han. Ofte kan sånne helt enkle ting være den beste løsningen i steden for kompliserte ord som bare kan forverre alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg Madelenemie, du må ikke ta alt folk sier til deg så bokstavelig.

Det finnes sikkert råd og veiledning du og jeg og de andre kan komme med (jeg har selv forsøkt å svare lenger opp), men vi kan ikke forhindre eller forebygge at hun tar mye bokstavelig. Det blir nesten som å be Lillemus og meg ta oss sammen og bli litt høyere ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det finnes sikkert råd og veiledning du og jeg og de andre kan komme med (jeg har selv forsøkt å svare lenger opp), men vi kan ikke forhindre eller forebygge at hun tar mye bokstavelig. Det blir nesten som å be Lillemus og meg ta oss sammen og bli litt høyere ;) 

Forstår at det ikke så lett kan endres. Men trist er det at det skal bli misforståelser og langvarige problemer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får gjort noe i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...