Gå til innhold

Anbefalte innlegg

http://www.klikk.no/helse/dinkost/vektkontroll/article886760.ece

Jeg tror jeg hadde gått for 2 Kick, en halv Troika eller Non Stop. Hvis  jeg må velge en, så kanskje en halv Troika. Melkesjokolade er jo noe av det beste, men bare tre ruter på 150 kalorier??  Den moroa er kjapt over...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396837-hva-ville-dere-valgt-p%C3%A5-150-kcal/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant. Jeg skjønner bedre og bedre hvorfor jeg har est sånn ut ;)

Jeg er usikker på hva jeg ville valgt, når det er så små mengder er det litt hipp som happ uansett. Kan ta en seigmann i ny og ne, da. Eller et par nonstop. Ser ikke for meg å spise en hel snickers på en gang lenger.

Men jeg har oppfunnet min egen sjokolade med cashewnøttsmør, honning og kakao. Det blir god smak og litt protein og fiber i tillegg, og trigger ikke søtsuget sånn som vanlig sjokolade og godteri gjør. Tror også det er terskelverdier her, jeg kan tåle litt, men litt mer enn litt så er jeg ute og kjøre.

Annonse

Jeg synes det stod mye fornuftig der.  Men min erfaring er at det ikke bare er snakk om kalorinnhold, men også at noen sjokolader klarer jeg lettere å begrense enn andre.  Men peanøttkubbe er veldig godt, og den kom faktisk godt ut på testen også. :)

Hm, enig. Det er veldig forskjell på type sjokolade. Jeg kan faktisk være fornøyd med en halv Troika, men tre ruter melkesjokolade trigger meg bare til å spise mer og mer...

Men synes det er nyttig å være litt bevisst på hvor mye man putter i seg, jeg merker selv at jeg kan jobbe med å nyte det jeg spiser mer - kanskje klarer jeg meg med litt mindre da?

Jeg gikk ned 30 kg for 4 år siden og har klart å holde vekten (klapper meg på skuldra).

Unner meg en Kick hver lørdag.

Det beste jeg vet :)

Og hver eneste kveld spiser jeg en rute mørk sjokolade, etter kveldmaten.

Tror det er viktig å finne noe å unne seg, men i begrenset mengde, og holde seg til denne mengden.

Anonymous poster hash: 8e6f3...7d6

Jeg gikk ned 30 kg for 4 år siden og har klart å holde vekten (klapper meg på skuldra).

Unner meg en Kick hver lørdag.

Det beste jeg vet :)

Og hver eneste kveld spiser jeg en rute mørk sjokolade, etter kveldmaten.

Tror det er viktig å finne noe å unne seg, men i begrenset mengde, og holde seg til denne mengden.

Anonymous poster hash: 8e6f3...7d6

Helt enig :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...