Gå til innhold

vannblemmer under armene ved trening?!?

Gjest j20

Anbefalte innlegg

Er det normalt å få mange små vannblemmer under armene ved intens trening (mye svette)? Jeg får samme type vannblemmer som man kan få ved solbrenthet - de går fort bort når jeg klemmer på de, og de er små - knappenåls-hoder. Men jeg lurer på om det er normalt, eller om noe er galt? Dette har først oppstått i den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

j20.

Nei dette er ikke vanlig vannblemmer. Disse blemmene du får skylles irritasjon av svette og det rent mekaniske ved treningen. Som oftest er det hårsekkene som blir irriterte og "betente".

Det skjer lettere hvis du bruker irriterende deodorant, så kutt ut dette.

Bruk heller litt talkum under armene før trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei, er det ikke rett og slett gnagsår som du får av sømmen eller kanten på trøya? Eller er det armen som gnir mot "trekantmuskelen" utenfor skulderbladene? Ha det kaldere når du trener, bruk annen trøye, bruk talkum som legen sier og bruk salve ("maratonsalve").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...