Gjest j20 Skrevet 6. desember 2001 Del Skrevet 6. desember 2001 Er det normalt å få mange små vannblemmer under armene ved intens trening (mye svette)? Jeg får samme type vannblemmer som man kan få ved solbrenthet - de går fort bort når jeg klemmer på de, og de er små - knappenåls-hoder. Men jeg lurer på om det er normalt, eller om noe er galt? Dette har først oppstått i den siste tiden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 j20. Nei dette er ikke vanlig vannblemmer. Disse blemmene du får skylles irritasjon av svette og det rent mekaniske ved treningen. Som oftest er det hårsekkene som blir irriterte og "betente". Det skjer lettere hvis du bruker irriterende deodorant, så kutt ut dette. Bruk heller litt talkum under armene før trening. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
briv Skrevet 29. januar 2002 Del Skrevet 29. januar 2002 Hei, er det ikke rett og slett gnagsår som du får av sømmen eller kanten på trøya? Eller er det armen som gnir mot "trekantmuskelen" utenfor skulderbladene? Ha det kaldere når du trener, bruk annen trøye, bruk talkum som legen sier og bruk salve ("maratonsalve"). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.