Gå til innhold

...når vi lurer på hvordan det går....


flisa

Anbefalte innlegg

Når noen legger ut selvmordstanker og trusler her,- og de bare blir slettet, -så føler jeg litt at det ikke er DOL's problem, da de sletter med hard hånd. men det blir så VELDIG borte!

Det er forståelig at man ikke vil utsette brukerne for den hjelpesløsheten det er å sitte tusen mil unna den det gjelder - og ikke få gjort noe. Men vi rakk å lese en thriller før tråden ble slettet - og idag er alt slettet, da BLIR man jo enda mer bekymret.

Hva gjør dere i DOL med dette? Sørger dere for at lege, politi el. blir kontaktet? Kan dere finne ut hvor vedkommende befinner seg? VET dere hvem hun er?

Jeg føler nå at jeg har sviktet en DOL'venn., enda jeg ikke fikk lest om henne før et døgn etter. Jeg tør ikke ringe, enda jeg har nummeret. Jeg tør simpelthen ikke finne ut av det. Jeg har sendt sms'er, for annen kontakt har vi aldri hatt.

Jeg er ikke den typen som gir navnet hennes til andre heller - kanskje det var dumt i dette tilfellet? Jeg er sånn i tvil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dette tilfellet ville jeg kanskje gjort et unntak.

Eller så kan du jo sjekke katalogen for å finne ut om hun har slekt i nærheten som kan se til henne?

Jeg synes sånt er skikkelig guffent! Kanskje du rett og slett skulle ringe politiet? Høres sikkert litt teit ut, men dersom hun bor på et lite sted er sjansen stor for at de "bryr seg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "lille venn".

Føler at jeg vil henge meg litt på her.

Jeg kjenner henne ikke, har ikke chattet med henne tidligere, men har lest mange av innleggene hennes.

Jeg synes det er ganske dårlig at vi ikke kan bli informert til en viss grad vi som har vært involvert eller "kjenner" henne.

Jeg tenker mye på det som skjedde og skulle ønske noen kunne gi en tilbakemelding snart.

Som jeg skrev den natten, så kontaktet jeg politiet (til slutt) etter å ha snakket med legevakt og mental helse...

Politiet ba meg ta utskrift av innleggene for å komme ned på stasjonen med de dagen etterpå. Jeg har lagret de, men ikke vært der ennå. De ønsker tydelig at man tar ansvar og følger opp når slikt skjer.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, spesielt fordi jeg ikke aner hva som skjedde videre den natten.

Hva syns dere, eller spesielt webmaster og legene??

Som nevnt, kan dere sende en mail: [email protected]

om dere ønsker at det ikke skal legges ut for offentligheten.

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet ville jeg kanskje gjort et unntak.

Eller så kan du jo sjekke katalogen for å finne ut om hun har slekt i nærheten som kan se til henne?

Jeg synes sånt er skikkelig guffent! Kanskje du rett og slett skulle ringe politiet? Høres sikkert litt teit ut, men dersom hun bor på et lite sted er sjansen stor for at de "bryr seg".

Det er jo nå 2 døgn siden. Huff nei, jeg vil ikke - da gir jeg heller navnet til Aina- hun tør, hun har i alle fall ikke telefonskrekk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nå 2 døgn siden. Huff nei, jeg vil ikke - da gir jeg heller navnet til Aina- hun tør, hun har i alle fall ikke telefonskrekk,

Ja, da synes jeg du skal gjøre det. Av og til må man "bryte sine prinsipper" for å være sikker på at man har gjort alt man kan.

Det er jo ikke offentliggjøring allikevel.

Det letter kanskje litt på "klumpen" i magen, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nå 2 døgn siden. Huff nei, jeg vil ikke - da gir jeg heller navnet til Aina- hun tør, hun har i alle fall ikke telefonskrekk,

Gææ... Har jeg ikke telefonskrekk?

Nei - det stemmer det, det sa jeg jo en gang... Men noen ganger blir jeg litt usikker.

Vel, hvis du gir meg nummeret kan jeg jo prøve. Hva syns du? Skal man blande seg enda mer?

Men, det er jo et ganske tydelig rop om hjelp når man skriver alt her på DOL. Jeg er alltid så redd for å få kjeft for å ha blandet meg i andres saker... Men i dette tilfellet syns jeg ikke jeg kunne la være.

Vurder det, du. Om jeg skal ringe eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gææ... Har jeg ikke telefonskrekk?

Nei - det stemmer det, det sa jeg jo en gang... Men noen ganger blir jeg litt usikker.

Vel, hvis du gir meg nummeret kan jeg jo prøve. Hva syns du? Skal man blande seg enda mer?

Men, det er jo et ganske tydelig rop om hjelp når man skriver alt her på DOL. Jeg er alltid så redd for å få kjeft for å ha blandet meg i andres saker... Men i dette tilfellet syns jeg ikke jeg kunne la være.

Vurder det, du. Om jeg skal ringe eller ikke...

Jeg har sendt deg mail nå, med alle opplysninger.

Jeg blir kvalm av et sånt "ansvar".

Men jeg tror kanskje det er et godt tegn når man "tar seg bryet" å fortelle noen at man har tatt en overdose, kanskje hun stolte på at en av oss som visste hvem hun var, - tok affære??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da synes jeg du skal gjøre det. Av og til må man "bryte sine prinsipper" for å være sikker på at man har gjort alt man kan.

Det er jo ikke offentliggjøring allikevel.

Det letter kanskje litt på "klumpen" i magen, også?

Hadde bare Aina visst at jeg hadde navnet hennes DEN natten! Og jeg trodde ut fra tråden at hun visste det. Fanken!

Vil ikke ha det "ansvaret" og forstår godt hvorfor webmaster er strenge med sånt. Det er bare så utrolig vanskelig. Ikke har jeg internett hjemme, så i går var jeg ikke her engang.

Akkurat nå føles DOL som et pyton sted, ja.

men Aina har nå fått navn og adresse, jeg har brutt mine prinsipper - men kjenner Aina i RL da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt deg mail nå, med alle opplysninger.

Jeg blir kvalm av et sånt "ansvar".

Men jeg tror kanskje det er et godt tegn når man "tar seg bryet" å fortelle noen at man har tatt en overdose, kanskje hun stolte på at en av oss som visste hvem hun var, - tok affære??????

Jeg vet ikke om hun har gjort dette før, men innerst inne vil vel ingen dø.

Jeg har selv sitti i samme smørja og tatt tabletter - fler og fler... Til slutt brøyt jeg sammen og fant ut at alt jeg ville ha var litt oppmerksomhet og trøst.

Alt jeg da fikk var flere (andre) tabletter. Ond sirkel. Men jeg er en ganske ressurssterk person og fant ut at jeg ikke ville leve sånn og at for mange medisiner ikke gjorde saken bedre.

Håper det var tilfelle her også og at vi (jeg) kan hjelpe henne til å se litt annerledes på ting etter hvert.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare Aina visst at jeg hadde navnet hennes DEN natten! Og jeg trodde ut fra tråden at hun visste det. Fanken!

Vil ikke ha det "ansvaret" og forstår godt hvorfor webmaster er strenge med sånt. Det er bare så utrolig vanskelig. Ikke har jeg internett hjemme, så i går var jeg ikke her engang.

Akkurat nå føles DOL som et pyton sted, ja.

men Aina har nå fått navn og adresse, jeg har brutt mine prinsipper - men kjenner Aina i RL da...

Slapp av du og ikke tenk på det. Du visste vel ikke hva som foregikk og bra var vel egentlig det, for da hadde du vel hatt enda flere bekymringer den natta og nå...

Jeg hadde fått mitt allerede den kvelden, så jeg var i "krigshumør" fra før. Dvs. i god form til å takle enhver motstand. He, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om hun har gjort dette før, men innerst inne vil vel ingen dø.

Jeg har selv sitti i samme smørja og tatt tabletter - fler og fler... Til slutt brøyt jeg sammen og fant ut at alt jeg ville ha var litt oppmerksomhet og trøst.

Alt jeg da fikk var flere (andre) tabletter. Ond sirkel. Men jeg er en ganske ressurssterk person og fant ut at jeg ikke ville leve sånn og at for mange medisiner ikke gjorde saken bedre.

Håper det var tilfelle her også og at vi (jeg) kan hjelpe henne til å se litt annerledes på ting etter hvert.

Klem fra

Hun har gjordt det før. Da fikk jeg beskjed via henne på DOL som har kontakt med henne - hadde jeg bare visst at hun var på ferie!

Hun SA jo at hun skulle ringe legevakta da.

Jeg syns hun forandret seg når hun begynte med medisinering jeg, som om medisinene gjorde at hun "ga faan" og tok overdose.

Men jeg har jo ikke greie på slike medisiner,- trår varsomt inne på psyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av du og ikke tenk på det. Du visste vel ikke hva som foregikk og bra var vel egentlig det, for da hadde du vel hatt enda flere bekymringer den natta og nå...

Jeg hadde fått mitt allerede den kvelden, så jeg var i "krigshumør" fra før. Dvs. i god form til å takle enhver motstand. He, he.

Du er full av guts du vet du! :-)

Jeg gjemmer meg under dyna jeg!

*klem* (cyberklem altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har gjordt det før. Da fikk jeg beskjed via henne på DOL som har kontakt med henne - hadde jeg bare visst at hun var på ferie!

Hun SA jo at hun skulle ringe legevakta da.

Jeg syns hun forandret seg når hun begynte med medisinering jeg, som om medisinene gjorde at hun "ga faan" og tok overdose.

Men jeg har jo ikke greie på slike medisiner,- trår varsomt inne på psyk.

"Hun har gjordt det før. Da fikk jeg beskjed via henne på DOL som har kontakt med henne - hadde jeg bare visst at hun var på ferie! "

- Sånt kan man bare ikke vite...

"Jeg syns hun forandret seg når hun begynte med medisinering jeg, som om medisinene gjorde at hun "ga faan" og tok overdose. "

- Nettopp det er skikkelig skremmende. Jeg holder nå på med både å skrive bok om og diskusjoner med psykiatere og leger om hvorvidt bruken av slike medikamenter bare er bra. Her ser vi et tydelig eksempel på hvordan de kan virke på enkelte. Jeg selv fikk samme virkning. I stedet for å være bare deprimert, ble jeg likegyldig og tenkte "nå gjør det jo ingenting fra eller til om jeg dør". Jeg kunne skrevet en kjempeavhandling for deg om emnet, men har ikke tid nå. Husker du jeg nevnte den boka jeg leser? Det er mye sant i den og skremmende opplysninger man ikke er klar over.

Det er faktisk skremmende mange som har tatt livet av seg mens de går på medisiner.

Jeg mener det er fordi vurderingsevnen hvorvidt du skal leve eller ei ikke er helt i samsvar med dine normale følelser. Du er påvirket av et "dop" som fungerer på sentralnervesystemet, men du blir ikke ruset på samme måte. Angstdempende og SSRI bl.a. funker på samme området av hjernen som andre "stoffer" gjør, som f.eks. extacy og amfetamin. Det er derfor man blir "abnormal" i tankegangen og fantaserer mer eller gir mer blaffen.

PS: Jeg har prøvd å ringe, men ingen svar hjemme, og mobilen er slått av. Jeg prøver igjen senere i dag.

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest webmaster

Hei flisa:-)

Poenget er at vi ikke KAN gjøre noe som helst i slike situasjoner - annet enn å oppfordre til å kontakte det lokale hjelpeapparatet. Vi kjenner ikke våre brukeres identitet, og kan dermed heller ikke varsle noen direkte.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun har gjordt det før. Da fikk jeg beskjed via henne på DOL som har kontakt med henne - hadde jeg bare visst at hun var på ferie! "

- Sånt kan man bare ikke vite...

"Jeg syns hun forandret seg når hun begynte med medisinering jeg, som om medisinene gjorde at hun "ga faan" og tok overdose. "

- Nettopp det er skikkelig skremmende. Jeg holder nå på med både å skrive bok om og diskusjoner med psykiatere og leger om hvorvidt bruken av slike medikamenter bare er bra. Her ser vi et tydelig eksempel på hvordan de kan virke på enkelte. Jeg selv fikk samme virkning. I stedet for å være bare deprimert, ble jeg likegyldig og tenkte "nå gjør det jo ingenting fra eller til om jeg dør". Jeg kunne skrevet en kjempeavhandling for deg om emnet, men har ikke tid nå. Husker du jeg nevnte den boka jeg leser? Det er mye sant i den og skremmende opplysninger man ikke er klar over.

Det er faktisk skremmende mange som har tatt livet av seg mens de går på medisiner.

Jeg mener det er fordi vurderingsevnen hvorvidt du skal leve eller ei ikke er helt i samsvar med dine normale følelser. Du er påvirket av et "dop" som fungerer på sentralnervesystemet, men du blir ikke ruset på samme måte. Angstdempende og SSRI bl.a. funker på samme området av hjernen som andre "stoffer" gjør, som f.eks. extacy og amfetamin. Det er derfor man blir "abnormal" i tankegangen og fantaserer mer eller gir mer blaffen.

PS: Jeg har prøvd å ringe, men ingen svar hjemme, og mobilen er slått av. Jeg prøver igjen senere i dag.

Klem,

Takk skal du ha, Aina - fra oss alle som er bekymret. Vet du - jeg sender deg navnet til mammaen hennes - kom på nå at hun fortalte meg fornavnet hennes ---- skal se om jeg finner henne i tlf.katalogen. Men nå føler vel du deg presset også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flisa:-)

Poenget er at vi ikke KAN gjøre noe som helst i slike situasjoner - annet enn å oppfordre til å kontakte det lokale hjelpeapparatet. Vi kjenner ikke våre brukeres identitet, og kan dermed heller ikke varsle noen direkte.

Vennlig hilsen

Nei - men på en slik side som Psyk, så BURDE man kanskje kjenne folks identitet? så fikk de bare skrive de som frivillig la inn en pårørende etc.

i en drømmeverden......that is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er innlagt sier de på helsetjenesten. Da er hun iallefall i trygge hender og må ha klart å ringe selv til slutt.

mvh,

Å GUD A MEG SÅ GLAD JEG BLE!!!!

Skal Aldri mer være nølende med å hjelpe. Så får hun heller bli sinna heller flau eller hva som helst! *danser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er innlagt sier de på helsetjenesten. Da er hun iallefall i trygge hender og må ha klart å ringe selv til slutt.

mvh,

Det var da enda bra! *lettet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å GUD A MEG SÅ GLAD JEG BLE!!!!

Skal Aldri mer være nølende med å hjelpe. Så får hun heller bli sinna heller flau eller hva som helst! *danser*

Flisa,

Jeg syns ikke noen har noe ansvar for å skulle gjøre slike ting. Jeg tenker sånn at

hvis det er noen jeg kjenner og vet navnet på så ringer jeg, hvis ikke blir jeg gående og bekymre meg. Jeg bryr meg slett ikke om at de skulle bli sinte eller flaue, jeg leser det som et rop om hjelp.

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...