Gå til innhold

Redd for døden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Hvor var du da?

Anonymous poster hash: 7d0d1...4b9

Jeg var hjemme der jeg egentlig hører til, og det var en god plass med masse lys og kjærlighet. Hele livet har jeg lengtet tilbake, og når jeg dør...når vi dør kommer vi dit igjen. Livet på jorden er som en skole, vi er her for å lære. Jeg tror alle har en oppgave, jeg tror jeg feiler med min oppgave. Tror jeg er her for å drive med healing og mediumskap, istedenfor ble jeg en psykiatrisk pasient fordi jeg ikke taklet oppgaven min. Jeg vil så gjerne klare det. Jeg må bare ta meg sammen, jeg prøver å gjemme meg slik at universet ikke ser meg, men det går ikke. Jeg må ta tak i meg selv å begynne å leve snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    12

  • Cammomille

    8

  • tonie

    6

  • FGT

    6

Mest aktive i denne tråden

Jeg sliter med å akseptere livet i stedet jeg.. Alle skal jo dø, det er det eneste som er sikkert her i livet.

Klarer ikke glede meg over livet når jeg vet det skal ende allikevel

Forstår dine tanker godt. . Ja det er meningsløst. Det finnes ikke noe mening i det, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår dine tanker godt. . Ja det er meningsløst. Det finnes ikke noe mening i det,

Takk!! Synes hele idealet m et flott liv som omhandler materialistiske goder er falskt. Hvorfor skal man leve når man uansett skal dø?

Ja, kanskje destruktivt, men for meg er det en virkelighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! Synes hele idealet m et flott liv som omhandler materialistiske goder er falskt. Hvorfor skal man leve når man uansett skal dø?

Ja, kanskje destruktivt, men for meg er det en virkelighet..

Hvorfor skal man se en god film når den tar slutt om halvannen time? Hvorfor skal man dra på fest når man må dra hjem utpå natta? Hvorfor skal man få barn når de blir voksne, forlater en og tar fatt på sine egne liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man se en god film når den tar slutt om halvannen time? Hvorfor skal man dra på fest når man må dra hjem utpå natta? Hvorfor skal man få barn når de blir voksne, forlater en og tar fatt på sine egne liv?

AMEN!!!

Det er akkurat de følelsene jeg sitter midt oppe i. Prøver å finne en mening med det å skulle leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AMEN!!!

Det er akkurat de følelsene jeg sitter midt oppe i. Prøver å finne en mening med det å skulle leve.

Meningen kan vel være å bare stå i det, og leve, lære, gi, ta imot, oppleve, finne sin egen styrke, bli litt klokere for hvert år, og ikke minst gi barna gode verdier, kjærlighet og tro på seg selv så de blir i stand til å takle livet. Må det være mer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man har et liv fult av så mye smerter og vonde følelser som jeg har, virker deg nytteløst og uvirkelig å skulle glede seg over dager igjen. Jeg klarer ikke se fremover i tid, og det er skummelt for jeg forstår selv at man ikke skal ha det sånn.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal snu på det! Vet egentlig ikke om jeg vil få det bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man har et liv fult av så mye smerter og vonde følelser som jeg har, virker deg nytteløst og uvirkelig å skulle glede seg over dager igjen. Jeg klarer ikke se fremover i tid, og det er skummelt for jeg forstår selv at man ikke skal ha det sånn.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal snu på det! Vet egentlig ikke om jeg vil få det bedre

 

Det er vondt og ensomt å leve slik, det er lett å føle at ingen forstår. Men jeg forstår deg, jeg har det på samme måte. :(

 

Har ikke noen råd å komme med, men kanskje hjelper det å høre at du ikke er alene om å ha det slik? Det hjelper i hvert fall meg å vite at jeg ikke er alene, håper det hjelper deg også og håper du får det bedre snart!   

Anonymous poster hash: c2102...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! Synes hele idealet m et flott liv som omhandler materialistiske goder er falskt. Hvorfor skal man leve når man uansett skal dø?

Ja, kanskje destruktivt, men for meg er det en virkelighet..

Allerede som 8 åring grublet jeg på døden. skjønte ikke hvorfor at en skulle dø en gang, var fortvilt over det. I ettertid har jeg skjønt at det var et åndelig behov jeg hadde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har et liv fult av så mye smerter og vonde følelser som jeg har, virker deg nytteløst og uvirkelig å skulle glede seg over dager igjen. Jeg klarer ikke se fremover i tid, og det er skummelt for jeg forstår selv at man ikke skal ha det sånn.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal snu på det! Vet egentlig ikke om jeg vil få det bedre

Der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg er heldigvis sånn skapt at jeg har lett for å stoppe slike ødeleggende tanker hvis jeg får dem. Jeg bare bestemmer meg for at dette gidder jeg ikke, for det gjør livet mitt slitsomt.  Antar at du trenger hjelp, men da må du selvfølgelig være villig til å jobbe med deg selv og disse tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg er heldigvis sånn skapt at jeg har lett for å stoppe slike ødeleggende tanker hvis jeg får dem. Jeg bare bestemmer meg for at dette gidder jeg ikke, for det gjør livet mitt slitsomt. Antar at du trenger hjelp, men da må du selvfølgelig være villig til å jobbe med deg selv og disse tankene.

Jeg får hjelp, masse hjelp faktisk.

Synes det er trist og tungt at det tar så veeeeldig lang tid bare. Begynner å bli lei av å vente på bedring eller neste dag/neste time/neste innleggelse.

Var forresten ikke meningen å overta tråden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! Synes hele idealet m et flott liv som omhandler materialistiske goder er falskt. Hvorfor skal man leve når man uansett skal dø?

Ja, kanskje destruktivt, men for meg er det en virkelighet..

Syns ikke dette er destruktive tanker, Det er helt naturlig å stille slike spørsmål.Når en har brukt halve livet ( for noen enda lenger )  for å skaffe seg visdom, og innsikt i ting, og ikke jage så mye etter karrière  og materielle ting og kan begynne å leve relativt bedre liv, ja kanskje nyte litt av livet der en er kommet. Da skal alt bare begynne å gå fort nedover. Ingen mening i det. Forstår at du må til en viss grad  være et  åndelig tenkende menneske.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har levd et såkalt rikt liv, og ligger på dødsleiet og venter på å dø, vil det rike og gode livet rettferdiggjøre døden? Når det eneste du har å vente på er å dø, spiller det da en rolle om du har levd i et slott eller en grøftekant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å se for seg at innsatsen man legger i å få et såkalt "rikt" liv skal være verdt det i det lange løp. Livet er jo så kort, så sårbart og uforutsigbart.

Jeg klarer ikke å tro på tanken om at det er verdt å leve ordentlig. Alle skal vi jo dø før eller siden. Om jeg er veldig åndelig tenkende, det har jeg ikke tenkt så mye på egentlig. Vet bare at det er et regnestykke jeg ikke heeeelt får til å gå opp, da med bakgrunn i min historie.

Foreløpig har livet mitt inneholdt med vondt og vanskelig, enn det har inneholdt gode og berikende opplevelser. Når man starter med negativt utgangspunkt skal det visst enda mer innsats til for å få et godt liv. Og dèt er jeg usikker på om det er verdt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tenker du slik om helger og ferie også? Det er ingen vits i å ha ferie, en må jo tilbake på jobb igjen.

 

Det er ingen vits i å vaske seg, en blir jo skitten igjen. Det er ingen vits i en hyggelig kaffestund med en venn, det tar jo slutt en gang. osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du slik om helger og ferie også? Det er ingen vits i å ha ferie, en må jo tilbake på jobb igjen.

Det er ingen vits i å vaske seg, en blir jo skitten igjen. Det er ingen vits i en hyggelig kaffestund med en venn, det tar jo slutt en gang. osv osv

Ikke i alle situasjoner. Det med å dusje osv går av seg selv. Men i forhold til positive sosiale ting kommer ofte de tankene ja..

Vet jo at det er veldig rart å se det sånn, men får ikke helt til å snu om på det.. Det er jo faktisk reelt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i alle situasjoner. Det med å dusje osv går av seg selv. Men i forhold til positive sosiale ting kommer ofte de tankene ja..

Vet jo at det er veldig rart å se det sånn, men får ikke helt til å snu om på det.. Det er jo faktisk reelt også..

Jeg tror nhd og tonie mener at du ikke må kaste bort livet ditt på å gruble over ting du uansett aldri vil få kontroll over. Aksepter at sånn er det bare, og du skal se at du klarer å snu på tankene (på den måten) :) Endret av hww
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nhd og tonie mener at du ikke må kaste bort livet ditt på å gruble over ting du uansett aldri vil få kontroll over. Aksepter at sånn er det bare, og du skal se at du klarer å snu på tankene (på den måten) :)

Ja en må akseptere at det bare slik det er, men jeg tror ikke hun har behov for noe kontroll over det hun grubler på, men heller å finne en mening i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en må akseptere at det bare slik det er, men jeg tror ikke hun har behov for noe kontroll over det hun grubler på, men heller å finne en mening i det.

Takk!! Det er akkurat sånn det er.. Jeg ser ikke noe mening med livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en må akseptere at det bare slik det er, men jeg tror ikke hun har behov for noe kontroll over det hun grubler på, men heller å finne en mening i det.

Ok. Jeg prøvde bare å hjelpe. Men fordi om der hjelper meg er det ikke sikkert det samme hjelper andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...