Gå til innhold

Redd for døden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Det er vanskelig å se for seg at innsatsen man legger i å få et såkalt "rikt" liv skal være verdt det i det lange løp.

Innsatsen er selve moroa for en som ikke er deprimert! Man spiller ikke Monopol for å sitte igjen med masse lekepenger etter at spillet er over. Spillet er målet i seg selv.

JEG vil helst se tilbake på et rikt liv når jeg ligger på dødsleiet. Tanken på å se tilbake på et bortkastet liv er mer skremmende. Jeg er ikke redd for å dø når jeg er trett av dager og kan tenke tilbake på alt jeg har opplevd.

Jeg er ikke psykiater, og kan ikke metodene som må til for å hjelpe en deprimert. Så vidt jeg vet kan folk bli friske av depresjon. Da vil du se annerledes på ting. Et pessimistisk livssyn er ikke mer rasjonelt enn et optimistisk syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    12

  • Cammomille

    8

  • tonie

    6

  • FGT

    6

Mest aktive i denne tråden

Innsatsen er selve moroa for en som ikke er deprimert! Man spiller ikke Monopol for å sitte igjen med masse lekepenger etter at spillet er over. Spillet er målet i seg selv.

JEG vil helst se tilbake på et rikt liv når jeg ligger på dødsleiet. Tanken på å se tilbake på et bortkastet liv er mer skremmende. Jeg er ikke redd for å dø når jeg er trett av dager og kan tenke tilbake på alt jeg har opplevd.

Jeg er ikke psykiater, og kan ikke metodene som må til for å hjelpe en deprimert. Så vidt jeg vet kan folk bli friske av depresjon. Da vil du se annerledes på ting. Et pessimistisk livssyn er ikke mer rasjonelt enn et optimistisk syn.

interessante tanker Gargamel. Ortaket sier jo at dødsdagen er bedre en fødselsdagen, for da vises det hvordan menneskets liv har vært.......Depresjon kan ødelegge for gleden av livet, men selv om en ikke er deprimert, så er det mange som spør, hva som er meningen ?

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

interessante tanker Gargamel. Ortaket sier jo at dødsdagen er bedre en fødselsdagen, for da vises det hvordan menneskets liv har vært.......Depresjon kan ødelegge for gleden av livet, men selv om en ikke er deprimert, så er det mange som spør, hva som er meningen ?

 

Det finnes ingen mening, den må du skape selv. Og det er veien som er målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen mening, den må du skape selv. Og det er veien som er målet.

Ja de fleste skaper sin egen mening, men ikke alle klarer det, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...